فیس‎بوک نمایش بزرگتر ویدئوهای عمودی را در برنامه دارد

   
نام نویسنده:

تا پیش از این آپدیت، ویدئوهای عمودی به شکل تعدادی مربع نشان داده می‎شدند که کاربران بایستی بر روی آن برای مشاهده‎ی یک فرمت عمودی کلیک می‎کرد. ویدئوها، تبلیغات و برادکست‎های زنده که برای مشاهده به فرمت عمودی ساخته شده بوده‎اند حالا بر روی دستگاه‎های اندرویدی و iOS این چنین ظاهر خواهند شد.

به دنبال دریافت این به‎روزرسانی، ویدئوهای عمودی در دستگاه‎های اندرویدی و iOS نسبت تصویر 2:3 (در مقابل نسبت 1:1) خواهند داشت بدون این‎که کاربر مجبور باشد اندازه‎ی ویدئو را بر روی صفحه‎ی نمایش بزرگ کند. ولی از طرف دیگر این ویدئوها نظیر اسنپ‎چت کل فضای نمایشگر را به خود اختصاص نمی‎دهد. برای مشاهده‎ی ویدئوهای عمودی به حالت تمام صفحه در فیس‎بوک بر روی ویدئو در فید خود کلیک و سپس بر روی ویدئوی باز شده دوباره این کار را انجام دهید و در نهایت بر روی فلش‎هایی که در گوشه‎ی بالا سمت راست صفحه‎ی نمایش دیده می‎شوند کلیک کنید تا بتوانید یک ویدئوی عمودی را به حال تمام صفحه مشاهده کنید.

یکی از سخنگویان شرکت فیس‎بوک گفت “ما می‎دانیم که مردم از تجربه‎‎هایی که بیشتر آن‎ها را درگیر کند لذت می‎برند، بنابراین ما نمایش یک قسمت بزرگتری از هر ویدئوی عمودی در فید اخبار در موبایل را شروع می‎کنیم.”

با آن‎که فیس‎بوک در رابطه با ویدئوهای عمودی توجه نشان داده است ولی در مقایسه با اسنپ‎چت هنوز زیاد از این قضیه پشتیبانی نمی‎کند. به دنبال استفاده‎ی اسنپ‎چت از این فرمت، سایر اپلیکیشن‎های رسانه‎های اجتماعی و اپلیکیشن‎های مخصوص استریم ویدئو نیز مجبور به پشتیبانی از آن شدند. این به‎روزرسانی انتظار می‎رود در طی چند هفته‎ی آتی در اختیار کابران قرار گیرد.

جدا از کاربران فیس‎بوک، تبلیغ‎کنندگان نیز به دنبال استفاده از این تغییر هستند چون می‎تواند منجر به این شود که مصرف‎کنندگان تبلیغات بیشتری را مشاهده کنند و صدای آن‎ها را نیز فعال کرده باشند.

منبع: tech-news.ir

دیگر اخبار نویسنده

ارسال نظر


شخصی سازی Close
شما در این صفحه قادر به شخصی سازی نمیباشید