بر اساس تحقیقاتی که شرکت فیسبوک انجام داده است، مردم دوست دارند در این شبکهی اجتماعی مدت زمان بیشتری را به مشاهدهی ویدئوهایی اختصاص دهند که به صورت فرمت عمودی نشان داده میشوند. علاوه بر این، احتمال اینکه کاربران زمان مشاهدهی یک ویدئو درفیسبوک به صورت عمودی، صدای آن را فعال کنند، بیشتر است. در نتیجه، برای اپلیکیشن این رسانهی اجتماعی آپدیتی ارائه خواهد شد که به فیسبوک اجازه خواهد داد یک قسمت بزرگتر از هر ویدئوی عمودی را بر روی فید اخبار موبایل کاربر نشان دهد.
تا پیش از این آپدیت، ویدئوهای عمودی به شکل تعدادی مربع نشان داده میشدند که کاربران بایستی بر روی آن برای مشاهدهی یک فرمت عمودی کلیک میکرد. ویدئوها، تبلیغات و برادکستهای زنده که برای مشاهده به فرمت عمودی ساخته شده بودهاند حالا بر روی دستگاههای اندرویدی و iOS این چنین ظاهر خواهند شد.
به دنبال دریافت این بهروزرسانی، ویدئوهای عمودی در دستگاههای اندرویدی و iOS نسبت تصویر 2:3 (در مقابل نسبت 1:1) خواهند داشت بدون اینکه کاربر مجبور باشد اندازهی ویدئو را بر روی صفحهی نمایش بزرگ کند. ولی از طرف دیگر این ویدئوها نظیر اسنپچت کل فضای نمایشگر را به خود اختصاص نمیدهد. برای مشاهدهی ویدئوهای عمودی به حالت تمام صفحه در فیسبوک بر روی ویدئو در فید خود کلیک و سپس بر روی ویدئوی باز شده دوباره این کار را انجام دهید و در نهایت بر روی فلشهایی که در گوشهی بالا سمت راست صفحهی نمایش دیده میشوند کلیک کنید تا بتوانید یک ویدئوی عمودی را به حال تمام صفحه مشاهده کنید.
یکی از سخنگویان شرکت فیسبوک گفت “ما میدانیم که مردم از تجربههایی که بیشتر آنها را درگیر کند لذت میبرند، بنابراین ما نمایش یک قسمت بزرگتری از هر ویدئوی عمودی در فید اخبار در موبایل را شروع میکنیم.”
با آنکه فیسبوک در رابطه با ویدئوهای عمودی توجه نشان داده است ولی در مقایسه با اسنپچت هنوز زیاد از این قضیه پشتیبانی نمیکند. به دنبال استفادهی اسنپچت از این فرمت، سایر اپلیکیشنهای رسانههای اجتماعی و اپلیکیشنهای مخصوص استریم ویدئو نیز مجبور به پشتیبانی از آن شدند. این بهروزرسانی انتظار میرود در طی چند هفتهی آتی در اختیار کابران قرار گیرد.
جدا از کاربران فیسبوک، تبلیغکنندگان نیز به دنبال استفاده از این تغییر هستند چون میتواند منجر به این شود که مصرفکنندگان تبلیغات بیشتری را مشاهده کنند و صدای آنها را نیز فعال کرده باشند.
ثبت نظر