IFA 2016، آنچه منتظرش هستید و آنچه دوست خواهید داشت

IFA 2016، آنچه منتظرش هستید و آنچه دوست خواهید داشت

امروز ، چهار شنبه ده شهریور نشست خبری IFA2016، نمایشگاه لوازم الکترونیکی در برلین می باشد. در این مقاله آنچه پیش بینی می شود در این مراسم معرفی شود را بررسی می کنیم.

نمایشگاه بزرگ لوازم الکترونیکی جمعه دو سپتامبر درهای خود را به روی عموم باز خواهد کرد. اما کنفرانس های خبری این مراسم از چند ساعت پیش امروز آغاز شده اند. همه منتظر بازگشایی این رویداد مهم و دیدن تکنولوژی هایی هستند که به زودی در پایان امسال تجاری خواهند شد. در این مقاله آنچه از IFA امسال انتظار می رود را به صورت خلاصه برای شما بیان می کنیم. 

تکنولوژی های قابل حمل
تقریبا دو سال است که با پدیده IFA رو به رو هستیم. در این کنگره دنیای موبایل شاهد جدید ترین محصولات شرکت ها در چهارماه آخر هرسال هستیم. هواوی، سامسونگ، لنوو، سونی نوآوری هایی داشته اند که عمدتا در زمینه موبایل های هوشمند نبوده است. بلکه ساعت های هوشمند و تبلت نیز در این کنگره به چشم می خورند. 
انتظار می رود که سامسونگ جدیدترین محصول خود یعنی ساعت گیر اس را معرفی کند. گیر اس 3، بیش از پیش خودکار است، این دستگاه همچنین تعامل بیشتری با دیگر دستگاه های متصل از جمله اتوموبیل دارد. سونی اعلام کرده است که یک نسخه فشرده تر از سری اکسپریا ایکس خود را رو نمایی خواهد کرد، البته سونی اعلام کرده است که علاوه بر آن قصد دارد بیشتر به موضوع ابزارهای متصل در آینده ( مانند روبات اکسپریا ایجنت) بپردازد، در حالی که هواووی می تواند از نمایشگاه IFA مانند سال پیش برای معرفی نسخه جدید کالای لوکس خود یا میت اس را استفاده کند. ایسوس نیز بیکار ننشسته است و قصد دارد در این مراسم زنفون 3 را که در خانواده زن پد قرار می گیرد و همچنین زن واچ 3 خود را معرفی کند. لنوو نیز در این مراسم به صورت رسمی موتو زد خود و شاید سه ماژول اضافی دیگر خود را معرفی می کند. 

تلویزیون/ کامپیوترهای شخصی
در مورد تلویزیون ها ،تکنولوژی OLED ( دایود گسیل نور ارگانیک) جای خود را میان سازندگان این صنعت باز کرده است. IFA امسال همچنین فرصتی برای معرفی تلویزیون های OLED ساخت لوئیوی و همچنین نخستین تلویزیون های OLED یا آمبیلایت ساخت فیلیپس و اندروید تی وی می باشد. در کنار ویدئوپروژکتورها، شرکت جی وی سی اولین ویدئوپروژکتور لیزری 4K خود را که رقیب سونی  VPL-VW5000ES می باشد را معرفی می کند. در نهایت پاناسونیک از پلیر بلو ری اولتار اچ دی DMP-UB700 خود پرده برداری کرده است که 550 یورو قیمت دارد.  البته ما هنوز منتظر مدل های دوست داشتنی مثل  Philips BDP7501 می باشیم که در ایالات متحده با قیمت کمتر از 300 دلار به فروش رسیده است و رقیب اصلی ایکس باکس وان اس می باشد که در حال حاضر پرطرفدار ترین پلیر بلو-ری اولتا اچ دی موجود در بازار است. 
در مورد مانیتورها، سامسونگ اولین مانیتور کوانتوم دات منحنی خود، یا 34CF971، که 125% از فضای رنگی sRGB را پوشش می دهد را معرفی کرد. فیلیپس نیز مانیتور منحنی 40 اینچی خود ، یا BDM4037UW را معرفی کرد. در مورد لپ تاپ های موجود در IFA2016 می توان به  GeForce GTX 1060، 1070 و 1080 اشاره کرد.عملکرد این لپ تاپ ها هیچ چیزی کمتر از کامپیوترهای دسکتاپ ندارد. البته لنوو با  Lenovo X1 Yoga از دیگر نمونه ها پیشی گرفته است. 

خانه
از وسایل خانگی کوچک گرفته تا بزرگ، بدونه شک همه وسایلی که در IFA2016 معرفی می شوند متصل هستند ( یخچال، اجاق گاز، لباسشویی، پلوپزهای روباتی، روبات جاروبرقی و غیره). مانند سال های پیش سازنده ها تاکید زیادی روی مصرف پایین آب و برق توسط این دستگاه ها دارند. همچنین همه ما منتظر محصولات کاملا جدیدی هستیم که تجربیات جالبی را برای ما به همراه داشته باشد. مانند ماشین لباس شویی با دو کاسه که سال پیش مدل های مختلفی از آن را دیدیم و یا یخچال های چند در جدید با ظرفیت بالا و قابلیت های جدید. 
چیز دیگری که دوست داریم امسال ببینیم لوازم خانگی متصل و هوشمندی می باشد که قابلیت همگام سازی و اتصال به یک دیگر را بدون در نظر گرفتن مارک و یا پروتکل های آن ها داشته باشند. جدا از بلوتوث و وای فای، معمولا مصرف کنندگان از پروتکل های ارتباطی که در پشت این وسایل خبر ندارند. مشخص نیست که چه چیزی با چه چیزی سازگار است. همه ما انتظار پروتکلی ارتباطی را می کشیم که همه با آن سازگان و موافق باشند. 

تصاویر
سالن IFA، تا به حال مرکز توجه عکاسان نبوده است. تا به حال تنها سازندگان چند دامنه ای محصولات جدید خود در این زمینه را معرفی می کرده اند، که البته  فقط سونی در این زمینه فعال می باشد. البته امسال غول توکیو تصمیم گرفته است که محصول جدید خود را در برلین معرفی کند. جانشینی اس ال تی حرفه ای آلفا 99 و همچنین معرفی آلفا 9 جدید بسیار لوکس پیش بینی می شود اما احتمالا سونی بیشتر توجه همگان را به خود جلب کند. البته هنوز صحبتی از ارتقا RX100 نشده و باید منتظر نشست خبری آن ها در تاریخ 1 سپتامبر باشیم. شاید شرکت ریکو نیز قصد سورپرایز کردن همگان را داشته باشد. هرچه باشد فیلم برداری 360 درجه  تتا برای این شرکت خوش نامی به ارمغان داشته است. 

سیستم صوتی
هدفون های ورزشی و بازی مانند قارچ روییده اند، سیستم صوتی مالتی روم آنطور که انتظار می رفت موفقیت آمیز نبوده است و سازندگان بلندگوهای قابل حمل سعی کرده اند با معرفی قابلیت های جدید محصولات خود و یا معرفی دوباره پرفروش ترین های خود از این مراسم استفاده کنند. همچنین انتظار دیده شدن مدل های جدید هدفون های بی سیم نیز می رود.  البته قابلیت های جدیدی نیز به این محصولات اضافه شده است. برای مثال در بعضی از این هدفون ها نویز گیری به صورت هوشمند صورت می گیرد، بعضی از هدفون ها ادراک شنوایی را اصلاح می کنند و قابلیت های دیگر. البته امید می رود که سیستم های مالتی روم امسال انعطاف پذیر تر و بهتر شوند. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر