مجازی یا افزوده: واقعیت های جدید در سالن IFA در برلین

مجازی یا افزوده: واقعیت های جدید در سالن IFA در برلین

با وجود پدیده پوکمون گو واقعت افزوده و واقعیت مجازی به شدت مورد توجه قرار گرفته اند. انتظار می رود که در IFA امسال شاهد محصولات جدید واقعیت مجازی و افزوده در کنار چیزهای دیگر مثل گوشی های هوشمند، ساعت و غیره باشیم.

در نمایشگاه بزرگ IFA که این جمعه در برلین برای عموم قابل بازدید می شود سفری به دنیای تکنولوژی است که در آن دنیای واقعی و مجازی بیش از پیش با هم ترکیب می شوند. 
البته هنوز مشخص نیست که در سالن بزرگ این نمایشگاه هنوز می توان به دنبال پوکمون ها گشت یا خیر، اما واقعیت مجازی نیز مانند واقعیت افزوده این روزها بسیار مورد توجه است. 
موفقیت جهانی این بازی ساخته شرکت نینتندو توجه همگان را به سوی این تکنولوژی، که واقعیت را با مجاز در می آمیزد جلب کرده است. 
واقعیت مجازی از طریق عینک های مخصوص قابل استفاده است و واقعیت افزوده که چیزی مجازی به آنچه را که در واقعیت می بینیم اضافه می کند صنعتی بسیار جدید است که تا سال 2025 بازار جهانی را در بر خواهد گرفت. اما هنوز باید دید که چه جنبه هایی از واقعیت مجازی طرفدار پیدا خواهند کرد و چه نوع مصرف کننده هایی از آن استقبال خواهند کرد. 

گوشی های هوشمند، ساعت های هوشمند و تلویزیون ها
واقعیت مجازی و نیاز آن به تصاویر با کیفیت بسیار بالا می تواند به بازار گوشی های هوشمند رونق تازه ببخشد. 
اگرچه کلاه های واقعیت مجازی، پهپادها و پرینترهای سه بعدی توجه زیادی را در IFA به خود جلب می کند، گوشی های هوشمند و تلویزیون ها ستاره های قدیمی و بزرگ سالن های این نمایشگاه می باشند. 
مراسم IFA که سال پیش بیش از 240 هزار بازدیدکننده، موفقیت بزرگی را برای شرکت کنندگان رقم زد. این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی برای شرکت هاست تا محصولات جدید خود را معرفی کنند. 
اگر شایعات درست باشند، سامسونگ، که همیشه به IFA وفادار بوده است نسخه سوم ساعت گیر اس خود را معرفی می کند، در حالی که سونی قصد دارد گوشی های هوشمند جدید سری اکسپریای خود را معرفی کند، همچنین انتظار می رود که هواوی نسخه دوم ساعت هوشمند و مدل جدید گوشی هوشمند خود و شرکت ال جی V20 مبتنی بر آخرین نسخه اندروید خود را معرفی کنند. 
البته مانند همیشه اپل در این مراسم حضور ندارد، اما در تاریخ هفت سپتامبر، مصادف با آخرین روز IFA آیفون 7 را در سانفرانسیسکو معرفی  خواهد کرد. 

تکنولوژی پیشرفته در هر زمان
مانند همیشه انتظار می رود که در IFA امسال ساعت های هوشمند جایگاه ویژه ای داشته باشند. 
طبق یک نظر سنجی ، در آلمان 20% مردم حداقل یک وسیله متصل به اینترنت با خود، مانند کلاه یا ساعت دارند. 
اگر همانطور که در ده سال گذشته تکنولوژی به این شدت پیشرفت کرده است، و ما را از تلفن همراه به گوشی های هوشمند رسانده، باید انتظار تکنولوژی های جدید و بسیار جالب باشیم. 
این رقابت بین شرکت های بزرگ ادامه دارد و هدف این است که ما انسان ها در بیست و چهار ساعت روز، از وقتی که بیدار می شویم و به سر کار می رویک تا وقتی که شب بر می گردیم ،استراحت می کنیم و به خواب می رویم از این تکنولوژی های پیشرفته استفاده کنیم. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر