ساخت شیشه های ضد خراش برای اسمارت واچ ها

ساخت شیشه های ضد خراش برای اسمارت واچ ها

آخرین نسخه از شیشه‌های گوریلی (به انگلیسی: Gorilla Glass)، از شرکت کورنینگ (به انگلیسی: Corning)، به صورت اختصاصی برای گجت های پوشیدنی طراحی شده است. گجت های پوشیدنی نسبت به موبایل ها، بیشتر در معرض نمایش و در نتیجه آسیب فیزیکی قرار دارند.

شرکت کورنینگ، نسخه ی جدید شیشه‌های گوریلی SR+ (به انگلیسی: Gorilla Glass SR+) را به عنوان ورژنی جدید معرفی کرده که با نسخه های قبلی تفاوت بسیاری دارد و بر مبنای پروژه ی فایر (به انگلیسی: Phire Project) طراحی شده است. در پروژه ی فایر در سال ۲۰۱۵، نسخه‌ای از شیشه‌های گوریلی معرفی شد که تقریباً به اندازه ی یاقوت کبود، نسبت به خراش مقاوم است. 

طبق آزمایش‌های انجام شده در شرکت کورنینگ، شیشه ی گوریلی SR+ به اندازه ی ۷۰ درصد بیشتر از سایر مواد لوکس بکار رفته در اسمارت واچ های امروزی، نسبت به خراش و ضربه مقاوم است. علاوه بر مقاومت بیشتر، این شرکت ادعا کرده است استفاده از این شیشه ها، باعث افزایش خوانایی صفحه نمایش، بهبود کارایی و همچنین افزایش طول عمر باتری در گجت های پوشیدنی می‌شود. 

کورنینگ هنوز اعلام نکرده است با چه شرکت هایی برای استفاده از SR+ همکاری می کند، اما با خصوصیات خارق‌العاده‌ای که برای این شیشه‌ها ذکر شده است، به نظر می‌رسد تمام برندهای معتبر جهانی مشتاق به استفاده از این نوع شیشه‌ها در دستگاه‌های امسال خود باشند. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا این شیشه‌ها به اندازه‌ای که کورنینگ ادعا کرده است، مقاوم هستند؟

منبع خبر: engadget

مریم بهزادی

مریم بهزادی

کارشناس ارشد هوش مصنوعی و رباتیک، علاقمند به فناوری و دنیای توسعه نرم افزار.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر