سونی از پروژکتور اندروید لمسی خود در IFA 2016 رونمایی کرد !

سونی از پروژکتور اندروید لمسی خود در IFA 2016 رونمایی کرد !

آینده همیشه یک ویژگی مخصوص به خود را داشته و آن ویژگی خاص این است که کسی نمی تواند آن را پیش بینی کند !

50 سال پیش مردم تنها در رویاهای خود به دنبال خودروهای پرنده ، روبات های خدمتکار و زندگی بر روی سیارات دیگر می گشتند و از جاروبرقی هایی استفاده می کردند که نمی توانستند فرق بین یک بچه گربه و تکه زباله را درک کنند . اگرچه که هم اکنون برخی از این خیال بافی ها به باورهای عادی و واقعی روزمره تبدیل شده اند ؛ باز هم این سیکل تکرار می شود و ما در مورد فناوری های 50 سال آینده خیال پردازی می کنیم ؛ یکی از این خیال پردازی ها در مورد پروژکتور لمسی سونی می باشد که هنوز مشخص نیست کی وارد بازار شود اما مدل اولیه آن در نمایشگاه برلین حضور داشت .

پروژکتور لمسی سونی هنوز مراحل اولیه ساخت خود را طی می کند و به همین دلیل اگر که سازنده ژاپنی روزی آن را وارد بازار کند ، ممکن است که این دستگاه را با طراحی ، عاملیت و مشخصات متفاوتی در جلو خود ببینیم ؛ البته مدلی که سونی در نمایشگاه در معرض عموم قرار داده بود ، کار می کرد و بازدید کنندگان می توانستند آن را امتحان کنند . 

این پروژکتور هوشمند کوچک تر از یک دستگاه سرخ کن می باشد و می تواند تصاویر را به طور افقی بر روی یک میز سفید نمایش دهد ؛ البته کاربران می توانند با چرخاندن این دستگاه تصاویر مورد نظر خود را بر روی دیوار هم نمایش دهند . در مورد کیفیت نمایش تصویر می توان گفت که سونی به واسطه پروژکتور جدیدش ، با وجود این که این محصول تنها یک مدل اولیه محسوب می شود ، باز هم توانسته است برای چشمان غیر مسلح تصاویر را با کیفیت رضایت بخشی نمایش دهد .

قابلیت های اصلی این دستگاه چیست ؟

پروژکتور اکسپریای سونی سیستم عامل اندروید و فرامین ده انگشتی را پشتیبانی می کند ، از این رو کاربران می توانند همه نرم افزارها و بازی های یک دستگاه اندروید را با آن اجرا کنند . بازدید کنندگان نمایشگاه برلین توانسته بودند برای تست کردن این دستگاه بازی Fruit Ninja را بر روی آن اجرا کنند هرچند که این محصول علاوه بر این می تواند برای کاربردهایی نظیر وب گردی ، پخش فیلم ، چک کردن ایمیل و سایر کارهای عادی نیز مورد استفاده قرار بگیرد .

شاید برخی بگویند که مدل اولیه پروژکتور اکسپریای سونی دقت و عکس العمل چندان خوبی در مقابل فرامین کاربران ندارد ؛ این نکته صحت دارد اما باید قبول کرد که مدل عرضه شده تنها یک محصول ابتدایی بوده که قابلیت های آن را می توان در آینده بهتر کرد . 

در یک جمع بندی می توان گفت که پروژکتور اکسپریای سونی یک روز می تواند در قالب یک محصول برجسته رسانه ای و سرگرم کننده حضور فعالی در بازار داشته باشد . 

منبع خبر: phonearena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر