با رونمایی از اپل واچ سری 2 معلوم شد استراتژی اپل در بخش ساعت هوشمند تغییر کرده است.
به گزارش خبرآنلاین، شواهد ارائهشده در مراسم رونمایی 9 سپتامبر نشان داد تیم کوک و تیمش حاضرشدهاند پشت سر رولکس قرار گیرند و به بیانی دیگر چشیدن طعم شکست در بخش ساعتهای لوکس را بپذیرند.
اپل در جنگ با سازنده سوئیسی درسهای زیادی گرفت تا دست از تولید ساعت گرانقیمت با بدنه آغشته به طلا دست بردارد.
به همین خاطر، گرانترین سری دوم ساعتهای جدید اپل نه از طلا بلکه از سرامیک ساختهشده وبه جای 10 هزار دلار فقط 1200 دلار قیمت دارند و این یعنی پذیرش شکست از سوی اپل در برابر سازنده سوئیسی!
افزودن جیپیاس و ضد آبکردن ساعت جدید اپل این محصول را به ابزارهای هوشمند تناسباندام و سلامت نزدیکتر کرد و افزایش عمر باتری و اپ های بیشتر نیز حکایت از استراتژی جدید مدیران اپل دارد که هرچند آمار رسمی خود را با جزییات منتشر نکردهاند اما معلوم شده است که دست برداشتن اپل از ساخت ساعتهای 10 هزار دلاری به این معناست که رولکس توانسته اپل را پشت سرخود نگه دارد.
بههرحال در بخش ساعتهای لوکس رولکس همچنان شماره یک است و هرچند تجربه تلخی برای اپل به یادگار گذاشت اما میتوان گفت اپل در آینده مصممتر و با چشمی بازتر وارد این بازار میشود.
ثبت نظر