DJI Inspire 1 : یک پهپاد با قابلیت 4K برای عکاسان و فیلم برداران

DJI Inspire 1 : یک پهپاد با قابلیت 4K برای عکاسان و فیلم برداران

پهپادهای بسیار پیشرفته اینسپایر 1 ، ساخت شرکت دی جی آی، ابزاری بسیار مناسب برای عکاسان و فیلم برداران است که نه تنها کار آن ها را بسیار راحت می کند، سطح و کیفیت کار آن ها را نیز بسیار بالاتر می برد.

DJI که پیش تر برای تثبیت کننده های ژیروسکوپیکش معروف بود خیلی زود به برند مطرحی در ساخت پهپاد برای عکاسی و فیلم سازی تبدیل شد. پس از موفقیت چشمگیر پهپاد فانتوم، DJI با ساخت دی جی آی اینسپایر 1 (DJI Inspire 1) خود به بسیاری از درخواست های مشتریان، از جمله قابلیت فیلم برداری 4K و چرخ دنده قابل جمع شدن در هنگام فرود آمدن ، که باعث می شود خود پهپاد در فیلم دیده نشود، پاسخ داد. کار با این پهپاد بسیار ساده تر از نمونه های قبلی است. 

ابزاری برای عکاسان و فیلم برداران حرفه ای
دی جی آی همه ی قابلیت هایی که یک عکاس یا فیلم بردار حرفه ای به آن ها نیاز دارد را در اینسپایر 1 جای داده است. این دوربین دارای لنزهای 9 المنتی است و می تواند در fps 24 فیلم 4K و یا در fps 60 فیلم 1080p بگیرد. همچنین می تواند عکس های 12 مگاپیکسلی بگیرد. حلقه اکسیس- 3 طوری طراحی شده است که باعث می شود پهپاد هنگام پرواز تکان نخورد. سیستم اوپتیکال فلو که با هردو دوربین و سنسورهای مافوق صوت کار می کند باعث می شود که وقتی که GPS موجود نیست پروازهای درون ساختمان با مشکل رو به رو نشوند. 


در کنار جزئیات اساسی، دوربین اینسپایر 1 را می توان کاملا به صورت دستی کنترل کرد. تعادل رنگ سفید، ISO و دیگر تنظیمات را می توان از روی زمین انجام داد. با تکنولوژی جدید دی جی آی لایت بریج (DJI’s LightBridge)، اپراتور می تواند وضعیت فیلم برداری را از فاصله چندین کیلومتر کنترل کند. 

افزایش کنترل از روی زمین 
دی جی آی همچنین در پرواز دادن پهپاد نیز ارتقا ایجاد کرده است. در کنار حالت دوگانه پرواز که در مدل های قبلی وجود داشت- و به اپراتور اجازه می دهد تا دوربین را کنترل کند در حالی که اپراتور دیگر پهپاد را می راند - این مدل یک اپلیکیشن بسیار پرقدرت برای موبایل دارد که با آن می توان وضعیت پهپاد مثل وضعیت باتری ها و سلامتی آن را کنترل کرد. 

 


قابلیت تیک آف و فرود خودکار حال قابلیت بازگشت به آشیانه را دارد که اپراتور را دنبال می کند. این قابلیت برای کسانی که پهپاد خود را از یک خودرو در حال حرکت پرواز می دهند بسیار پر کاربرد است. 

اینسپایر 1 اسباب بازی نیست!
متاسفانه همه وسایل خوب آنقدر گران قیمت هستند که به درد استفاده عادی نمی خورند. این دستگاه که 2900 دلار قیمت دارد برای حرفه ای هایی ساخته شده است که اگر بخواهند از دستگاه های جایگزین استفاده کنند خرجشان بالاتر می رود، اما این قیمت برای کسانی که به دنبال تفریح هستند اصلا مناسب نیست چرا که ممکن است هر لحظه در اثر یک اشتباه آن را گم کنند. یک کنترل گر دیگر برای اپراتور دوربین نیز 650 دلار دیگر برای شما خرج بر می دارد، همچنین شما باید موبایلی داشته باشید که توانایی اجرای اپلیکیشن آن را نیز داشته باشد. 
یکی از چیزهای عجیب در مورد پهپادها این است که پرواز دادن سیستم های پیشرفته تر و گران تر مانند پهپادهای فانتوم یا اینسپایر 1 بسیار ساده تر از مدل های ارزان تر مانند پروت هستند. اما اگر پول کافی و پروژه عظیمی دارید، اینسپایر 1 قطعا پهپاد مناسب شماست. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر