مفیدترین ویژگی های مخفی سیستم عامل اندروید !

مفیدترین ویژگی های مخفی سیستم عامل اندروید !

یکی از خصوصیت های معروف سیستم عامل اندروید انعطاف پذیری آن می باشد با وجود این آنچه که این سیستم عامل را از این هم بهتر می کند این است که هرچه که با آن بیشتر کار کنید به ویژگی های بیشتری دست می یابید که عملکرد این نرم افزار را بر روی دستگاه های پشتیبانی کننده آن بهبود می بخشد . در این نوشتار به معرفی 4 ویژگی مخفی و برتر سیستم عامل اندروید پرداخته شده است .

-    بهبود راندمان گیمینگ ( Gaming )

یکی از منوهای مخفی سیستم عامل اندروید ، منوی آپشن های دولوپر ( Developer ) می باشد . برای باز کردن این منو باید در قسمت درباره گوشی ( About phone ) از بخش تنظیمات 7 بار روی گزینه ساختن شماره ( Build number ) ضربه بزنید . بعد از انجام این کار یک منو در نزدیکی بخش تنظیمات نمایشگر باز می شود .

این منو و آپشن های موجود در آن تنظیمات بسیار مهمی را تغییر می دهند به همین دلیل توصیه می شود که محتاطانه با آن برخورد کنید ؛ البته با استفاده از این آپشن ها می توانید تا حدی عملکرد بازی ها را در سیستم عامل اندروید بهبود بخشید .

برای استفاده از این عاملیت باید در منو جدید گزینه Force 4x MSAA را فعال کنید . این گزینه مصرف شارژ باتری را تا حدی افزایش می دهد اما به نحوی کیفیت اجرای بازی ها را نیز بهبود می بخشد به این طریق که از سیستم عامل اندروید می خواهد که بازی ها را با بالاترین میزان کیفیت اجرا کند ، به همین بهتر است که در دستگاه های پیشرفته ، هنگامی که شارژ باتری دستگاه پر است ، آن را فعال نمایید .

فعال کردن این آپشن عملکرد روان تری را در برخی از بازی ها به ارمغان می آورد با وجود این اثر آن بسته به نوع دستگاه و نرم افزار تغییر می کند از این رو توصیه می شود که در هنگام استفاده کردن از آن دقت کنید .

-    مشاهده کردن اعلان ها بعد از پاک کردن آن ها

شما می توانید از طریق یک عاملیت که در صفحه خانه قرار داده شده است به یکی از برترین ویژگی های مخفی سیستم عامل گوگل دسترسی پیدا کنید . این آپشن شما را قادر می سازد تا اعلان های قدیمی پاک شده خود را دوباره مشاهده نمایید .

برای دستیابی به این آپشن باید ابتدا یک قسمت خالی از صفحه خانه را برای مدتی طولانی لمس و سپس گزینه Widgets را انتخاب نمایید . بعد از انجام این کار باید میانبر Settings را در سربرگ Settings پیدا کنید و سپس بخش تنظیم هایی را که شما را به اعلان ها ( Notification ) مرتبط می سازد ، انتخاب نمایید . حال روی آیکون های ظاهر شده کلیک کنید تا اعلان های قدیمی هر نرم افزار را ببینید .

مقدار اعلان هایی که از این طریق مشاهده می کنید برای همه نرم افزارها یکسان نیست و البته تمامی اعلان ها نیز نمایش داده نمی شود اما در هر حال از این طریق می توانید ببینید که پیام های کدام نرم افزار را اخیرا بدون بررسی کامل پاک کرده اید .

-    تمیز کردن نوار وظیفه

گوگل در سیستم عامل اندروید 6 مارشمالو یک منو تعدیل کننده مخفی System UI تعریف کرده است با وجود این تنها برخی از سازندگان این منو را بر روی میانجی کاربر گوشی های خود نصب می کنند .

برای فعال کردن این منو و یا این که ببینید آیا سازنده گوشی شما آن را روی میانجی کاربر دستگاه نصب کرده است یا خیر باید با دو انگشت از بالاتری قسمت نمایشگر صفحه را به سمت پایین بکشید تا منو تنظیمات سریع ( Quick Settings ) باز شود و سپس چند ثانیه گزینه ای را که آیکون چرخ دنده را بر روی خود دارد لمس نمایید . 

بعد از چند ثانیه پیامی را مبنی بر فعال شدن منوی تعدیل ساز System UI دریافت می کنید . این منو در صفحه اول بخش تنظیمات گوشی ظاهر می شود .

حال با کلیک کردن بر روی نوار وضعیت این منو می توانید تعیین کنید که چه آیکون هایی در قسمت بالای نمایشگر ظاهر شوند . این آپشن برای مثال امکان ناپدید کردن آیکون ساعت ، بلوتوث و هشدار ساعت را نیز در اختیار شما قرار می دهد . با استفاده از این منو می توانید هر آیکونی را که می خواهید بر روی صفحه نمایشگر دستگاه خود بیاورید و یا از روی صفحه نمایشگر پاک سازید . 

-    فعال سازی حالت شب ( night mode )

گوگل برای مدتی بر روی ویژگی های حالت شب کار کرد تا بتواند نسخه نهایی آن را عرضه کند . سیستم عامل اندروید 7 نوقا این ویژگی را همچنان در خود دارد با وجود این باید کمی در این سیستم عامل جست و جو کنید تا بتوانید آن را بیابید .

برای فعال سازی این گزینه ابتدا همان گونه که در مطالب فوق توضیح داده شد باید منوی System UI را ظاهر سازید و سپس نرم افزار Night Mode Enabler را نصب نمایید . این نرم افزار یک اپلیکیشن رسمی از طرف گوگل محسوب نمی شود با وجود این دسترسی به حالت شب سیستم عامل نوقا را برای کاربر مقدور می سازد .

این نرم افزار به شکل یک دکمه است که باید آن را فشار دهید تا حالت شب در بخش تنظیمات دستگاه و تنظیمات سریع ظاهر گردد . 

مسلما دلایلی منطقی برای مخفی کردن این قابلیت وجود داشته است برای مثال ممکن است که با فعال کردن این حالت راندمان گوشی افت کند و یا اینکه در بروز رسانی های بعدی این قابلیت غیر فعال گردد با وجود این در صورتی که می خواهید از این ویژگی استفاده نمایید باید مسیر فوق را دنبال کنید .

منبع خبر: gizmodo

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر