مروری جامع بر ویندوز10 (فیلم)

مروری جامع بر ویندوز10 (فیلم)

مروری بر ویندوز 10

 

ویندوز 8 و هر چیزی پیش از آن مرده است. زنده باد ویندوز 10

این شعاری است که شرکت مایکروسافت به طور غیر مستقیم با اولین تغییرات اساسی سیستم عامل از ویندوز 8 از سال 2012 به مردم گفته است. از این گذشته، اگر بخواهیم با طرفداران دو آتیشه ویندوز صادق باشیم سال های اخیر برای این شرکت نبردی بیش نبوده است. با رقابتی که در بازار کامپیوتر و موبایل ایجاد شده،مایکروسافت باید اقدامی برای جلب توجه مخاطبان پیدا می کرد.

ویندوز 10 قرار است اعلام تغییرات باشد. ویندوز 10 فقط یک سیستم عامل نیست، بلکه یک پلت فرم کامل است که به طور خلاصه کامپیوتر شخصی، لپ تاپ، تبلت، دستگاه های پوشیدنی، کامپیوترهای هولوگرافیک و حتی ایکس باکس وان هم را پوشش می دهد.

ویندوز 10 یک سیستم عامل برای همه و همه چیز است. اما هرگز تمام شدنی نیست. مایکروسافت تصمیم دارد ویندوز را به "سرویسی" با به روز رسانی های دائمی و ویژگی های جدیدی که باعث محیط کامپیوتری پویا می شود تبدیل کند. آیا این تغییرات جواب خواهد داد؟ برای طرفداران ویندوز 8 این تغییرات خوشایند خواهند بود؟

مروری بر ویندوز 10

قبل از این که نقاط ضعف و قدرت را بیان کنیم بهتر است با کم ترین پیش داوری ویندوز 10 را زیر ذره بین قرار دهیم، بهتر است تغییر جهت فلسفی مایکروسافت را بررسی شود تا دید وسیع تری نسبت به آن پیدا کنیم.

ویندوز تلفیق شده

ویندوز 10 فقط یک سیستم عامل به روز رسانی شده نیست، البته که این هست، ولی به معنای واقعی اصطلاح " سه صفحه و یک ابر"_three screens and a cloud_ را که مایکروسافت چند سال پیش از آن استفاده می کرد می رساند. مایکروسافت دیگر از این اصطلاح سال هاست که استفاده نمی کند، ولی کاملا به ویندوز 10 می خورد.

در سال 2009 "استیو بالمر" رویای مایکروسافت برای آینده را در مصاحبه برای " TechCrunch " اینگونه توصیف کرد:

" ما در مورد کامپیوترهای پردازنده مرکزی، مینی کامپیوترها، کامپیوترهای شخصی، کامپیوترهای مشتری- سرور، کامپیوترهای گرافیکی و اینترنت صحبت می کردیم. فکر می کنم که تصور" سه صفحه و یک ابر" برای دستگاه های چندگانه بسیار مهم هستند.فضای ابری، نه فقط به عنوان نقطه فرستادن اپلیکیشن های شخصی، بلکه به عنوان پلت فرمی جدید، مقیاس یک پلت فرم قابل مدیریت ، دارای خدماتی است که رابط های امنیتی را پوشش می دهد، از نظر من این یک قدم بزرگ است..."

بالمر همچنین گفت:

" همچنین یک تغییر نسلی بزرگ در پلت فرم کامپیوتر هاست. و مردم خواهان اپلیکیشن ها خواهند بود، و یا خدمات، به این بستگی دارد که به واژه های قدیمی علاقه داشته باشید یا جدید، اما آن ها خواهان چیزهایی هستند که در بین این محیط ها به آن ها خدمات برساند. "

بالمر به همگرایی کامپیوترها در سه صفحه متفاوت صحبت می کند، کامپیوترهای شخصی، گوشی های هوشمند و تلویزیون. این رویا در زمان ویندوز 7 و حتی ویندوز 8 به حقیقت نپیوست. اما، این ها قدم هایی بسیار مهم برای رسیدن به ویندوز 10 بوده است. مایکروسافت برای تغییر این الگو ویندوز 9 را حذف کرد و آن را نساخت .در این زمینه قدم های اشتباه نیز وجود داشته اند، اما به هر حال ویندوز10 برای سرورها ، کامپیوترهای شخصی، و همچنین گوشی های هوشمندی ، تلویزیون و نوارهای پوشیدنی که امسال به بازار عرضه می شوند مناسب است.

اگر همه چیز آن طور که مایکروسافت می خواهد پیش برود، این یک تغییر الگو اساسی خواهد شد. ما تا به حال سیستم عاملی ندیده ایم که بتواند همه جا دوام بیاورد و همه چیز باشد. مایکروسافت قصد دارد با یک سیستم عاملی پیشرو که بتواند روی هر کامپیوتری، هر اندازه که باشد، کامپیوترهای شخصی را برتر از آنچه هستند نشان دهد. اگرچه بخش " سه صفحه" اکنون کمی از مد افتاده است. دستگاه هایی مانند HoloLens ( کامپیوترهای هولوگرافیک) و اینترنتی کردن اشیا (IoT) دستگاه هایی هستند که یک صفحه نمایش رسمی با واسط گرافیکی کاربر ندارند.

زیبایی معماری آن این است که کامپیوترهای شخصی، به نوعی که ما آن ها را می شناسیم می میرند، اما ویندوز مایکروسافت زنده خواهد ماند. چه در تبلت شما، دستگاه ورزشی شما، تلفن، کنسول بازی و یا هرچه که بعدها خواهیم دید .

در این مرور، به دو تغییر اساسی در ویندوز 10 می پردازیم، ویندوز به عنوان خدمات و زنجیره.

 

ویندوز برای همیشه

windows-update

شاید ویندوز 10 فقط ویندوز خوانده شود. شماره نسخه ها یک دستگاه مفهومی برای نشانه گذاری به روز رسانی هاست. که دیگر استفاده نمی شود. البته ، ما به علامت " 10" به دلایل دیگر نیاز داریم. ویندوز 10 شروعی از ویندوز به عنوان خدمات (WaaS) می باشد.

عبارت ویندوز به عنوان خدمات، کمی گمراه کننده می باشد. برای خیلی ها واژه ی خدمات به معنی پرداخت هزینه های ماهانه یا سالانه مانند Netflix و یا Office 365 از مایکروسافت می باشد. اما در این قسمت منظور چیز دیگری است. فرض کنیم که کامپیوتر یا لپ تاپی با ویندوز 7 و یا ویندوز 8 با کلید مجوز صحیح دارید. ویندوز 10 تا پایان عمر آن محصول به صورت کاملا رایگان به روز رسانی می شود.

البته مایکروسافت اعلام کرده تا اکتبر سال 2020 برای ویندوز 10 پشتیبانی کامل در نظر گرفته است. حمایت بیشتر برای امنیت و رفع باگ ها تا اکتبر 2020 ادامه خواهد داشت.

هنگامی که به ویندوز 10 ارتقا دادید، برای همیشه مال شماست. فرض می رود که مایکروسافت " ویندوز 11" را در سال 2020 منتشر کند، اما تا چهار سال آینده، دنیای کامپیوتری ها دنیایی کاملا متفاوت خواهد شد. حتی آن موقع هم، مشخص نیست که اگر فشار های بازار برای رایگان نگه داشتن مداوم ویندوز چه کار خواهد کرد.

 

خداحافظ Patch Tuesday

جدا از هزینه ها- و یا فقدان آن- رویکرد مایکروسافت به شدت از چیزهایی که برای کامپیوتر شخصی منتشر شده است متفاوت است. دیگر ویندوز پکیج های خدماتی عظیم با تعمیرات و ویژگی های جدایی ارائه نمی دهد. دیگر به روز رسانی های ماهانه Patch Tuesday نیز وجود نخواهند داشت.

کاربران ویندوز 10 باید منتظر جریان ثابت به روز رسانی ها هر وقت که لازم است باشند. یک دلیل که مایکروسافت این کار را می کند این است که آن ها اجزای هسته ای سیستم عامل را بین اپلیکیشن های مجزا و قابل به روز رسانی از طریق فروشگاه اینترنتی محصولات پخش کرده اند.

دیگر کاربران ناچار نیستند که هر وقت که مایکروسافت تصمیم گرفت که چیزی را عوض کند سیستم عامل را ارتقا دهند. در عوض، به سبک گوشی های هوشمند عمل می کنند که در آن کاربر می تواند سیستم عامل را از طریق به روز رسانی های هسته ای اجزا ارتقا دهد.

تکرار مداوم مایکروسافت در مورد ویندوز 10 به این معناست که این ویندوز سیستم عاملی زنده و پویا است که می تواند در سال های آینده کاملا متفاوت عمل کند. این تغییر مورد نیاز است. دنیای کامپیوترها به شدت بی ثبات است و سیستم عامل مایکروسافت باید پویشگرانه باشد نه واکنش گر.

ویندوز هر زمان

در سال 2015، کامپیوترهای خانگی، که همه خانواده دور آن جمع می شدند تا دنیا را در صفحه آن ببینند از بین می رود. حال آنچه هنجار به نظر می رسد کامپیوترهای شخصی است که در ماشین، روی مبل، در مدرسه، در اتاقک محل کار از آن استفاده می شود.

می توان از ویندوز 10 برای کامپیوتر اصلی استفاده کرد. در اصل برای همین کار ساخته شده است. با این حال، روش استفاده ما از ابزار ها تغییر کرده است و ویندوز 10 این مساله را با قابلیتی به اسم زنجیره (Continuum) بازتاب می دهد. کانتینیوم به این معناست که کامپیوتر شما بنا به نیازتان تغییر می کند. نصف این مساله به ایده کامپیوتر های" دو در یک" بر می گردد که در یک لحظه لپ تاپ و در لحظه دیگر تبلت هستند. مسائل سخت افزارها مدت هاست که به مشکل بزرگی بدل شده اند. حال ویندوز 10 پاسخ نرم افزاری برای مقابله با این مساله سخت افزاری است.

کانتینیوم به این معناست که هنگامی که صفحه کلید خود را قطع می کنید، سیستم عامل به حالت لمسی تنظیم می شود و همه عناصر مربوط به موس و صفحه کلید را مخفی می کند. همچنین اضافه کردن صفحه کلید و موس سیستم عامل را به محیط رو میزی سنتی تری تغییر دهد.سبک ویندوز 8 برای تبلت ها و ویندوز 7 برای کامپیوتر های شخصی و لپ تاپ ها.

کانتینیوم پاسخ مایکروسافت به آن هایی است که در مورد تمرکز ویندوز 8 . 8.1 روی صفحه لمسی شکایت می کردند. در اصل، مایکروسافت با ویندوز 8 زیاده روی کرده بود و حال با ویندوز 10 به عقب بر می گردد. با این حال، به جای خنثی کردن آنچه قبلا انجام داده بودند، در حال اضافه کردن انعطاف پذیری به سیستم عامل در زمینه های مختلف هستند.

با وجود WaaS و Continuum مایکروسافت، ویندوز را به سیستم عاملی مناسب برای همه دستگاه ها در دنیایی که به شدت متغیر است بدل می کند.

اکشن سنتر

action-center-windows-10-10158

اخطارها یا همان نوتیفیکیشن ها چیز جدیدی نیست و چند سال قبل با ویندوز 8 به بازار آمد. اما آنچه جدید است، اکشن سنتر است.اکشن سنتر چیزی است که از گوشی های هوشمند ویندوز گرفته شده است. البته منبعی برای اخطارها و اطلاعات و اقدامات سریع اقدام منحصر به فردی نیست و نقطه قوت آن همین است. هرکسی که از Android, iOS و یا گوشی های ویندوز استفاده می کند می داند که این بخش چه کار می کند و چرا باید از آن استفاده کرد. بار دیگر می بینیم که مدل گوشی های همراه در ویندوز 10 برای کامپیوترهای روی میزی استفاده می شود.

دو قسمت اصلی وجود دارد: یکی برای اخبار های اپلیکیشن هایی مثل ایمیل، توییتر، اخبار و وضع هوا و دیگری برای اقدامات سریع برای تغییر وضعیت و روشن خاموش کردن اقدامات مختلف در لپ تاپ شما.

اخبار و اخطارها اکنون در پایین سمت راست صفحه نشان داده می شوند در حالی که در ویندوز 8 در بالای صفحه قرار داشتند. این اخبار و اخطارها فورا قابل دیدن هستند و کاربر می تواند روی آن ها کلیک کرده و اپلیکیشن مورد نظر را همان جا باز کند. با این حال، اگر شما اخبار و اخطارها را نبینید، همه آن ها در مرکز اخبار و اخطارها ذخیره می شوند و می توانید بعدا آن ها را مشاهده کنید. این مشکلی را که ویندوز 8 داشت را حل می کند، زیرا در ویندوز 8 اگر شما اخطاری را از دست می دادید هیچ راهی برای بازبینی آن وجود نداشت.

اخبار و اخطارها برای هر اپلیکیشن هر کدام جداگانه قابل تنظیم هستند. این گزینه بسیار کارآمد است. کاربران برای هر اپلیکیشن سه گزینه پیش رو دارند:

1. نشان دادن اخطار ها و اخبار ها

2. نشان دادن عنوان اخبار ها و اخطار ها

3. پخش کردن صدا وقتی که اخطار ها و اخبار ها می رسند.

با این گزینه ها، می توانید اخبار و اخطارها را وقتی که در اکشن سنتر ظاهر می شوند، مثل هوا، ببینید ولی لزوما روی صفحه شما ظاهر نمی شوند. همچنین می توانید اخطار ها را به شکل یک سری عنوان ببینید ولی هیچ صدایی پخش نشود.

اخطار ها و اخبار ها برای ویندوز 10 قابل پیکر بندی و از آن مهم تر مداوم هستند. اما اوضاع بهتر از این هم می توانست باشد. چرا که یافتن تنظیمات اخطار های اپلیکیشن دشوار است، چرا که شما باید نام اپلیکیشن را تحت settings > System > Notifications + actions and not the icon بیابید و روی آن کلیک کنید. خیلی واضح نیست که شما بتوانید اخبار و اخطارهای یک اپلیکیشن را از این راه تنظیم کنید.

 

تغییر وضعیت سریع

زیر اکشن سنتر ،کاربران می توانند اقدامات سریع را برای کاربرد های روزانه خود بیابند. کاربران می توانند روی فلش " گسترش"_expand _ کلیک کنند تا بیش از 12 گزینه تغییر وضعیت که چهار تای اولی انتخاب های سفارشی هستند را ببینند.

گزینه های دیگر شامل روشنی صفحه، محافظ باتری، VPN، موقعیت ، ساعات ساکت Quiet Hours و چیزهای بیشتر را شامل می شود. ساعات ساکت به شما اجازه می دهد تا اخطار ها و اخبارها را برای همه اپلیکیشن ها بی صدا کنید. محافظ باتری اپلیکیشن هایی که خیلی باتری مصرف می کنند را که از آن ها استفاده نمی کنید از کار می اندازد و انرژی را برای طولانی کردن عمر باتری ذخیره می کند.

درک تغییر وضعیت سریع و اکشن سنتر بسیار ساده و بسیار پر کاربرد است. گزینه های تغییر وضعیت ساده هستند و استفاده از دنیای کامپیوتر را بسیار آسان می کنند.

ویندوز چندکاره است

در ویندوز 10 همچنان کاربران می توانند از ویژگی Snap برای جدا کردن یک اپلیکیشن در یک طرف تصویر و اپلیکیشن دیگر را در طرف دیگر تصویر از هم جدا می کند . این ویژگی کار کردن با اسناد یا برنامه ها را بسیار آسان می کند . اگرچه Snap چیز جدیدی نیست، در ویندوز 10 اصلاحاتی در آن به وجود امده است. برای مثال الان می توانید تا 4 اپلیکیشن را در صفحه snap کنید. همچنین قابلیت جدید قابلیت کمک رسان snap وجود دارد که به شما این امکان را می دهد که انتخاب کنید که کدام اپلیکیشن را به قسمت دیگر صفحه snap کنید. این قابلیت هوشمند است، خوب کار می کند و یکی از بهترین ویژگی های چند کاره ویندوز است.

surface-3-windows-10-snap

چگونه از یاری رسان Snap در ویندوز 10 استفاده کنیم:

در مورد چند کاره بودن، روش alt-tab برای تغییر بین اپلیکیشن ها هنوز وجود دارد، ولی این بار با طراحی بهتر. همچنین گزینه مشاهده وظایف جدیدی روی نوار وظیفه وجود دارد. این ویژگی به شما اجازه می دهد که نگاهی فراتر به دسکتاپ و اپلیکیشن های خود بیاندازید و به شما اجازه می دهد که انتخاب کنید که چه اپلیکیشنی را لازم دارید و کدام باید بسته شود. با این قابلیت شما می توانید مشاهده وظایف بیشتری را به دسکتاپ خود اضافه کنید، که حتی راه بهتری برای مدیریت پروژه و یا نگه داشتن اپلیکیشن های اجتماعی جدا از اپلیکیشن های کاری شماست.

در نتیجه، نگاه جدید به ویندوز 10 روش طراحی واسط کاربر ساده، ظریف با کنتراست بالا خود را حفظ کرده است. تکست پاپ ها و فونت های نازک با آیکون های وایر فریم به سیستم عامل ظاهری بسیار مدرن می دهد.

مایکروسافت اج

 

microsoft-edge-windows-10-tabs

بر کسی پوشیده نیست که در مورد اینترنت اکسپورر جک های زیاده گفته شده. با این حال به دلیل این که این مرورگر اصلی در ویندوز است، به طور گسترده از آن استفاده می شود. اینترنت اکسپورر قدیمی است و برای دنیای موبایل که ما الان به آن تعلق داریم ساخته نشده است.با وجود این مساله به همراه بدنامی این مرورگر، اصلا جای تعجب نیست که مایکروسافت قصد تغییر آن را داشته باشد.

به این دلایل، ویندوز 10 مرورگر جدیدی به نام Microsoft Edgرا عرضه کرده است.

اج یکی از جذاب ترین ویژگی های ویندوز 10 است. مرورگر های وب، هرچقدر خوب، ازگوگل کروم گرفته تا اپرا و یا حتی فایرفاکس با گذر زمان قابلیت های خود را از دست می دهند.

چگونه موتور جستجو گر مایکروسافت اج را در ویندوز 10 را تغییر دهیم.

مایکروسافت اج شانسی برای شروع دوباره است. البته هنوز می توان اینترنت اکسپورر در ویندوز 10 یافت، اما جایی در سیستم مدفون شده است!

بزرگترین پیشرفت اج طراحی جدید آن است، مجموعه ویژگی ها و قابلیت کارکردن آن روی کامپیوترهای شخصی، تبلت و گوشی های موبایل است. یک مرور گر باید سبک و کارآمد باشد.

طراحی

مایکروسافت اج ظاهری ساده و مرتب دارد. با واسط کاربر عمومی ویندوز 10 ترکیب می شود. در واقع حتی می توان ایراد گرفت که زیادی ساده و بدون تزیین است. بر اساس آنچه مایکروسافت می گوید، که این کار عمدی بوده و آن ها می خواهند که تمرکز ما روی محتویات وب باشد نه خود مرور گر که در فضا محو می شود. گرچه این فلسفه کاملا قابل قبول است اما اج می توانست کمی با سلیقه تر طراحی شود.

در اج خبری از منوهای پیچیده و گزینه های گیج کننده برای یک کاربر معمولی نیست . در صفحه تنظیمات اصلی، کاربران تقریبا 6 حق انتخاب دارند. در قسمت " تنظیمات پیشرفته" که به ندرت به کار می آید 12 گزینه دیگر وجود دارد. وقتی که آن را با گوگل کروم مقایسه می کنیم، در طراحی و سادگی حرف اول را می زند.

مایکروسافت پیش نمایش های زنده به صفحات وب می دهد و شاید در آینده نه چندان دور کمی رنگ با نوارهای هایلایت شده به آن اضافه شود ولی در حال حاظر کاربران فقط امکان استفاده از یک مرورگر خیلی مرتب و ساده را دارند.

کاربر همچنین می تواند در تنظیمات تم روشن یا تیره را انتخاب کند. مایکروسافت می گوید که متعجب شده از این که بیشتر کاربران تم تیره را انتخاب کرده اند، گرچه امری واضح به نظر می رسد.

اج همچنین قابلیت های جدیدی را ارائه می دهد که مرور وب با ویندوز 10 را ساده و منحصر به فرد می کند. که شامل حالت خواندن، یادداشت برداری از صفحات وب، کورتانا و خواندن لیست می شود.

یادداشت برداری از وب

در اج، کاربران می توانند با وارد شدن به قسمت " حال ویرایش" روی صفحات وب نقاشی کنند ( اگر دستگاه شما قلم را پشتیبانی می کند) و یا از صفحه کلید برای اضافه کردن یادداشت ها استفاده کنید. سپس می توانند از صفحه خود عکس بگیرند و آن را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند. این ایده قدیمی است ولی تا به حال در موقعیت های جدید از آن استفاده نشده است. در حالت ایده آل، کاربران می توانند هنگام خرید، سفر و یا هرچه که برایشان جالب است از یک ابزار کمک رسان استفاده کنند. از آنجایی که به عنوان یک فایل عکس ذخیره می شود، دریافت کننده به هیچ برنامه خاصی برای مشاهده آن ندارد.

 

 

اپلیکیشن ها، اپلیکیشن ها، اپلیکیشن ها

اگرچه ویندوز 10 یک به روز رسانی سیستم عاملی است، اما بسیار بیشتر از این است. در ویندوز 10 بسیاری از قابلیت های اپلیکیشن های گوشی های هوشمند استفاده شده است. این مدل به دلایل مختلف انتخابی خردمندانه است:

• شما برای تعمیر اپلیکیشن های خراب و یا اضافه کردن ویژگی های جدید ناچار به به روز رسانی سیستم عامل نیستید.

• به دلیل فراگیر بودن گوشی های هوشمند و فروشگاه های اپلیکیشن آنها، آوردن این مدل ها به کامپیوتر های رو میزی باعث می شود که کاربران به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند.

البته مایکروسافت این طرح را با ویندوز 8 و ویندوز 8.1 شروع کرده بود اما این امر در ویندوز 10 به نحوی بهتر کار شده است.

msn-weather-screen-1

کسانی که ویندوز خود را به ویندوز 10 ارتقا می دهند، می توانند انتظار اپلیکیشن های زیر را بکشند:

• تقویم

• وضع هوای MSN

• Groove Music

• OneDrive

• ایمیل

• نقشه

• همراه تلفن مایکروسافت

• فروشگاه

• عکس

• ساعت و زنگ هشدار

• فیلم و تلویزیون

• ماشین حساب ویندوز

• MSN Money

• دوربین ویندوز

• اخبار MSN

• ضبط صدا

• ورزش MSN

• Xbox

بیشتر اپلیکیشن ها مانند Voice Recorder( ضبط صدا) ، ساعت و زنگ هشدار و نقشه ساده اند و نیاز به توضیح ندارند. که البته از دستاورد زیبایی شناسانه آن چیزی کم نمی کند. استفاده از ضبط صدا بسیار آسان است. شما وارد اپلیکیشن می شوید و به آسانی می توانید صدا را ضبط کنید. همچنین امکان سهیم شدن آن با بقیه، کوتاه کردن آن، حذف و تغییر نام آن را دارید.

 

استور

فروشگاه اپلیکیشن چیز جدیدی نیست ، اما مایکروسافت بالاخره تصمیم گرفت که کار درست را انجام دهد و همه خدمات خود را در قالب یک فروشگاه اپلیکیشن برای ویندوز 10 ارائه دهد. این یکپارچه سازی شامل فروشگاهی برای اپلیکیشن ها ، بازی ها، موسیقی، تلویزیون و فیلم، همه زیر یک سقف می شود. حال کاربران می توانند یک آهنگ، برنامه تلویزیونی، و یا جدید ترین بازی های ویندوز را همه و همه از یک اپلیکیشن بخرند.

علاوه بر متحد سازی فروشگاه های مختلف، حال خود اپلیکیشن بیشتر به حالت بالا به پایین در آمده در حالی که قبلا از راست به چپ بوده است.

مانند هر فروشگاه دیگر، با کلیک کردن روی یک اپلیکیشن یا بازی اطلاعاتی را در مورد آن نرم افزار، رتبه و نظرات، اطلاعات کلی و اپلیکیشن های مشابهی که مردم می پسند را نشان می دهد. از آنجایی که اپلیکیشن ها و بازی ها هر روز با ویندوز 10 و ویندوز 10 برای موبایل جهانی تر می شوند، لیست های ثابت فروشگاه ها با کاربرانی که می توانند بین کامپیوتر های خانگی و گوشی های هوشمند حق انتخاب داشته باشند امری بسیار عادی شده است.

 

جریان بازی های Xbox

یکی از چیزهایی که از دور به نظر جذاب می رسد ولی تا حدی ناامید کننده است جریان بازی های Xbox است. ایده این است که شما می توانید هر بازی را که با Xbox One انجام می دهید را با کامپیوتر شخصی بازی کنید، به شرط این که روی همان شبکه باشید.

استفاده از این سیستم بسیار آسان است. اپلیکیشن جدید Xbox را نصب کنید. توسط اپلیکیشن به Xbox وصل شوید و گزینه اجرا را فعال کنید. با یک کنترل گر Xbox که با USB به کامپیوترتان متصل می شود، می توانید توسط Xbox بازی ها را اجرا و بازی کنید.

آنچه زیاد جالب نیست، این است که جریان بازی به این معناست که شما Xbox One خود را بازتاب می دهید. در نتیجه این باعث می شود که Xbox برای هر کس که در اتاق نشیمن است به درد نخور باشد زیرا تنها چیزی که آن ها می بینند این است که کسی همیشه از راه دور در حال بازی است. اگر تلویزیون کابلی همراه با Xbox داشته باشید، حتی نمی توانید تلویزیون نگاه کنید.

همچنین شما ناچارید به دلیل گوشه های پهنای باند از یک شبکه استفاده کنید در نتیجه نمی تواند در محل کار بازی کنید ( مگر این که در خانه کار کنید)

ما هنوز در مراحل اولیه تکنولوژی هستیم و امید می رود که در آیند جریان دوگانه ( روی تلویزیون و دیگری روی کامپیوتر) ممکن شود. در حال حاظر، اگر در خانه تنها نباشید جریان بازی شاید خیلی چیز جالبی نباشد.

 

همه ویژگی های جدید ویندوز10

Windows 10 backgroundUnicorn

از کورتانا گرفته تا استارت منوی جدید، اکشن سنتر یا ظاهر کلی ، ویندوز 10 ارتقا شگفت آوری داشته است.

ویندوز 10 ظاهری ساده و زیبا دارد و بسیار کارآمد است. بسیاری از ویژگی های چند کاره و منو استارت جدید ابزاری هستند که واقعا کارآمد می باشند.

حق با مایکروسافت است، ویندوز 10 برای افرادی است که واقعا کار انجام می دهند.

وعده اپلیکیشن های جهانی ویندوز، ادغام با خدمات دیگر مایکروسافت، و جریان بازی Xbox ویژگی هایی بسیار جذاب هستند که از آن ها استفاده های زیادی می شود کرد.

شاید گفتن این حرف خیلی سخاوتمندانه باشد، ولی هیچ دلیلی دیده نمی شود که ویندوز 7 و یا 8 خود را به 10 ارتقا ندهید. برای این که ویندوز 10 در هرجا قابل استفاده باشد، مایکروسافت ظرفیت آن را به شدت پایین آورده، و این به آن معناست که حتی روی کامپیوتر های قدیمی نیز به خوبی کار می کند.

در اضافه، نقاط ضعفی که در این مقاله به آن اشاره شد، تا چند ماه آینده رفع خواهند شد. Threshold wave 2 تا ماه اکتبر و یا نوامبر منتشر می شود که برنامه های افزودنی مرورگر و بهینه سازی های سیستم عامل را ارائه می دهد. درضمن، باید منتظر جریانی از به روز رسانی ها و نرم افزار های جدید را در فروشگاه با WaaS داشته باشیم.

 

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر