با این برنامه مفید، عمر باتری خود را بهینه کنید

با این برنامه مفید، عمر باتری خود را بهینه کنید

عمر باتری یکی از ویژگی های مهم در گوشی هوشمند شماست، مخصوصا اگر از گوشی به جز تماس، استفاده های دیگری هم دارید. مثلا اگر در یک انجمن یا گروه پیامرسانی عضو باشید، به احتمال زیاد نصف شارژ باتری خود را به همین دلیل از دست خواهید داد. سایز باتری را نمی توان توسعه داد یا حجم آن را حدس زد ولی باید بتوان از مدت زمان آن در طول روز نیز مطلع بود.


پردازنده ی گوشی در موقعیت های مختلف با فرکانس های متفاوت کار می کند. مثلا زمانی که در حال بازی با گوشی باشید، پردازنده با سرعت بالا و زمانی که در حال خواندن یک ایبوک هستید، پردازنده با سرعت پایین کار می کند. با چنین هوشمندی، زمانی که از گوشی استفاده ای نمی شود، پردازنده باید به خواب عمیق برود زیرا میزان مصرف در پایین ترین حد است.
چنین شرایطی به نظر خوب می رسد. مشکل زمانی پیدا می شود که با اینکه صفحه گوشی خاموش است ولی گوشی داغ می شود و یا شارژ باتری، آن اندازه که باید، طول نمی کشد.
در اینجاست که نظارت کننده ی cpu مانند CPU Spy میتوانند نقش مهمی را بازی کند. در این برنامه می توان گراف حالت های CPU را به طور منظم در زمان های مختلف مشاهده کرد. این آمار برای پردازنده، کارت گرافیکی و باتری قابل مشاهده است.
این نرم افزار به کاربر امکاناتی می دهد تا کاربر در زمان مشخصی بجای تمامی آمارها، با دقت بیشتری بر گوشی خود نظارت داشته باشد. ویژگی دیگر این برنامه اینست که زمانی که باتری گوشی پر شد، زمان های فعال نرم افزار نیز، از صفر شروع می شوند.
توسعه دهندگان این برنامه، تمایل دارند تا آن را به زبانهای مختلف ترجمه کنند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر