S Pen گلکسی نوت 8 احتمالا با شما حرف می زند !

S Pen گلکسی نوت 8 احتمالا با شما حرف می زند !

اس پن ابزاری است که فبلت سامسونگ را از سایر گوشی های مشابه متمایز می سازد . با استفاده از این وسیله کاربر می تواند به روش جدیدی با گوشی خود تعامل داشته باشد و برای مثال با آن نقاشی کند و یا بنویسد ؛ علی رغم این که این ابزار هم اکنون هم یک وسیله منحصر به فرد محسوب می شود سازنده کره ای تصمیم گرفته است که به واسطه یک اسپیکر داخلی یک قابلیت صوتی را نیز به آن اضافه کند .

پتنتی که سازنده کره ای در ماه مارس سال 2016 ( 11 اسفند تا 12 فروردین ) ثبت کرد و در نهایت توسط پتنتلی موبایل ( Patently Mobile ) آشکار شد ، از جزییات طرحی حکایت می کند که در آن صدای اس پن از طریق یک اسپیکر که در بالای این ابزار کار گذاشته شده است ، پخش می شود . این اس پن علاوه بر این زمانی که در جای خود در دستگاه قرار می گیرد می تواند نقش یک اسپیکر گوشی را نیز بازی کند . 

مزیت این طرح در چیست ؟

سامسونگ هنوز در مورد کاربردهای این طرح جدید مطلبی را منتشر نکرده است با وجود این می توان انتظار داشت که اس پن جدید بتواند برای مثال یادداشت های کاربر را در هنگام نوشته شدن بازخوانی کند و یا این که کاربر را نسبت به این که این ابزار را بر روی مبل جا گذاشته است ، مطلع سازد . اگر که اسپیکر این قطعه بتواند خود را با اسپیکر گوشی نیز هماهنگ کند ، می توان گفت که اس پن جدید نقش یک تقویت کننده صدا را نیز بر عهده خواهد داشت .

از آنجایی که این پتنت هم مانند سایر پتنت ها بیشتر توانایی خلاقیتی یک سازنده را نشان می دهد نمی توان با اطمینان گفت که سامسونگ حتما آن را وارد بازار می کند و از طرف دیگر حتی در صورتی که سازنده کره ای بخواهد یک اس پن اسپیکر دار را وارد بازار کند احتمال آن کم است که قبل از عرضه گلکسی نوت 8 شاهد ورود آن به بازار باشیم ، هرچند که این احتمال وجود دارد که سازنده کره ای بیش از پیش به روند ساخت قلم های خود توجه کند ؛ مخصوصا حالا که اپل هم تصمیم گرفته که قلم های مخصوص به خود را وارد بازار کند . 

منبع خبر: techradar

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر