چرا به جای هر مرورگر دیگری باید از سافاری در مک بوک استفاده کنید

چرا به جای هر مرورگر دیگری باید از سافاری در مک بوک استفاده کنید

چرا به جای هر مرورگر دیگری باید از سافاری استفاده کنید


اگر کاربر مک باشید، با استفاده از هر مرورگری جز سافاری، به طور متوسط به میزان یک ساعت کمتر شارژ باتری خواهید داشت یعنی اگر با استفاده از کروم یا موزیلا بتوانید چهار ساعت با مک بوک خود کار کنید، با استفاده از سافاری این میزان به پنج ساعت افزایش می یابد.
متخصصین باتری در The Batterybox کروم، سافاری و فایرفاکس را در یک سری از آزمون ها اجرا نموده اند تا بفمند که کدامیک از آنها بهینه تر است. طبق گفته خودشان آنها میزان مصرف باتری را به هنگام دیدن ویدیو ها بر روی یوتیوب، جستجو بر روی Reddit و گردش بر روی Metflix و کار با فیسبوک و توییتر، نوشتن ایمیل در سرویس هایی چون Gmail و Hotmail و جستجو در موتور های جستجویی چون گوگل، بینگ و DuckDuckGo اندازه گیری نموده اند. آنها برای این آزمون ها از یک مک بوک پرو رتینای 13 اینچی برای آزمون هر وب سایت اینترنتی استفاده نموده اند و در هنگام اجرای آزمون هیچ برنامه ی دیگری اجرا نمی شده است. داده های میانگینی که از این مرورگر ها بدست آورده شده است سافاری را با مدت زمان اجرای باتری 6 ساعت و 21 دقیقه در رتبه ی نخست، فایرفاکس با 5 ساعت و 29 دقیقه در رتبه ی دوم و کروم را با 5 ساعت و 8 دقیقه کارکرد در رتبه ی سوم قرار می دهد.
دلیل دومی که برای استفاده از سافاری وجود دارد تجربه ی کاری بهتری است که در استفاده از این مرورگر کسب می کنید. اولویت های اپل ساده هستند این بدان معناست که مرورگر باید تا حد ممکن بر روی مک خوب اجرا شود. به همین دلیل نسخه ی جدید سافاری برای El Capitan دارای ویژگی مسدود کننده ی محتواست، این ویژگی از اجرای جاوا اسکریپت ها و سایر عناصر تبلیغاتی که منجر به طولانی شدن زمان لود و خالی شدن باتری می شود، جلوگیری می نماید. با کروم به این دلیل که گوگل می خواهد تبلیغات گوگلی (تبلیغات گوگل اد سنس) به خوبی نمایش داده شوند، چنین چیزی ممکن نیست. فایرفاکس هم تجارت خود را بر روی تبلیغات بنا نموده است. پس تنها سافاری است که امکان فرآهم آوردن چنین امکانی را برای شما دارد.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر