ده هدفون سیم دار برتر 2016

ده هدفون سیم دار برتر 2016

هنوز هم هدفون های سیم دار طرفداران خود را دارند. به خصوص اگر بخواهید حرفه ای کاری را انجام دهید. در این مقاله ده تا از بهترین هدفون های سیم دار را به شما معرفی می کنیم.

هدفون های سیم دار قابل حمل و ساده هستند. بین هدفون های وایرلس و سیم دار، بدون سیم ها گران تر هستند و دلیلی برای آن وجود دارد با توجه به موارد استفاده در بعضی موارد به نفع ماست که روی هدفون های سیم دار سرمایه گذاری کنیم.  

مزایای هدفون های سیم دار 
•    بدون باتری: مجبور نیستید آنها را شارژ کنید. خیلی آزار دهنده است که وقتی در حال درس خواندن، حرف زدن با کسی و یا بازی هستید هدفونتان از کار بیوفتد. 
•    بدون تاخیر: فقط بعضی از هدفونهای بسیار خوب وایرلس بدون تاخیر هستند. با این حال، اگر هدفون سیم دار تهیه کنید، برای داشتن چنین قابلیتی نیاز نیست که پول اضافه بپردازید. 
•    کیفیت صوتی بهتر
•    سازگاری با همه چیز: هدفون های سیم دار به خاطر جک 3.5 میلی متریشان با هر دستگاهی سازگار هستند ( البته به جز آیفون 7). 
پس چه هدفونی برای شما بهتر است؟ این دیگر بستگی به قابلیت های مورد نیاز و پولی است که می خواهید بپردازید. خوش بختانه با وجود حق انتخاب بالا، یافتن هدفون مناسب کار دشواری نیست. 
البته در این مقاله فقط هدفون ها را بررسی می کنیم و نه هدست ها . چهار نوع هدفون را بررسی می کنیم: درون گوشی، روی گوشی، نویز گیر و بر گوشی. هر کدام به سه جزء تقسیم می شوند ( بودجه،علاقه مندی و عاشقان موسیقی). 

هدفون های درون گوشی


هدفونهای درون گوشی قابل حمل هستند. به هر دردی می خورند، از ریلکس کردن گرفته تا دویدن. البته کسانی که فیتنس کار می کنند بهتر است برای هدفون های ورزشی سرمایه گذاری کنند. 
بودجه: پاناسونیک ارگوفیت (Panasonic ErgoFit) 
پاناسونیک ارگوفیت ارزان قیمت است، اما وقتی که ظاهرش را می بینید نمی توانید حدس بزنید انقدر ارزان قیمت باشد. همانطور که از نامش می توان حدس زد، ارگوفیت راحتی را به شما هدیه می دهد اما کیفیت صدا را فدای آن نمی کند. 
با این قیمت، احتمالا به دنبال چیزی با نصف این کیفیت می گردید، اما ارگوفیت نسبت به قیمتش بسیار عالی است. فقط مواظب باشید چون این هدفون ها زود خراب می شوند. 
علاقه مندی: مارشال مد (Marshall Mode) 
بیشتر مردم حاضر نیستند بیش از 100 هزار تومان برای هدفون های درون گوشی پرداخت کنند. اگر خسته شده اید که فرکانس صوتی را از دست دهید، باید وارد این محدوده قیمت شوید. گوشی های مشابه زیادی نیستند که کیفیت صوتی آن ها مشابه مارشال مد باشد. 
با این هدفون ها محدوه فرکانس بیشتری را دریافت می کند. علاوه بر آن، مارشال مد صدای باس را تقویت می کند. تقویت باس باعث می شود که بیشتر از موسیقی لذت ببرید. راحت و با دوام است و صدا را خوب پخش می کند. مارشال مد گزینه ای بسیار خوب برای عاشقان موسیقی است. 

عشق موسیقی: اپتوما نوفورس اچ ای ام 6 (Optoma NuForce HEM6) 
با هزینه 400 دلار امریکا، اوپتوما نوفورس اچ ای ام 6 واقعا لاکچری محسوب می شود. مهم ترین نکته آن طراحی درایور سه گانه آن است. البته می توانید یک هدفون با یک یا دو درایور بخرید و در هزینه صرفه جویی کنید، و یا یک اچ ای ام 8 با چهار درایور بخرید ( اگر می خواهید حسابی پول خرج کنید). 
البته شما با این هزینه علاوه بر هدفون چیزهای دیگری نیز دریافت می کنید: دو کابل جدا شدنی ( یکی با میکروفون یکی بدون میکروفون)، یک کیس هوابندی شده و ضدآب برای حمل و نقل، ابزاری برای تمیز کردن آن ، یک جفت گوشی بسیار راحت و یک آداپتور 3.5 تا 6.3 میلی متری. 

هدفون های روی گوشی


هدفون های روی گوشی دقیقا مانند اسمشان هستند: روی گوشتان قرار می گیرند بدون این که همه گوشتان را بپوشانند. در نتیجه گوش هایتان را به کاسه سرتان فشار می دهند. هدفون های روی گوشی چیزی هستند بین هدفون های درون گوشی ( قابل حمل اما کیفیت صدای معمولی) و هدفون های بر گوشی ( سنگین اما کیفیت صدای عالی) 

بودجه: اسکال کندی گریند (Skullcandy Grind) 
عجیب است که یک هدفون چه روی گوشی چه نه بتواند انقدر ارزان ولی با کیفیت باشد. این هدفون در عین حال که رزان قیمت است همه از آن راضی هستند. 
حتی دکمه ای کنارش قرار دارد که با آن می توانید آهنگ ها را پخش و یا متوقف کنید، آهنگ ها را عوض کنید و حتی تماس ها را پاسخ دهید. شاید گوشی های آن خیلی راحت نباشد، اما شک نکنید که این هدفون ها ارزش هزینه پرداختی را دارند. 
علاقه مندی: گرادو اس آر 80 ای پرستیژ (Grado SR80e Prestige) 
گرچه این گوشی ها در سال 2014 منتشر شدند، اما هنوز هم خوب هستند. طراحی آن بسیار زیبا و فشرده است. بسیار راحت است و خیلی سریع به این نتیجه می رسید که این محصول بسیار خوش ساخت است. 
کیفیت تولیدی توسط اس آر 80 ای بسیار خوب است و نوت های بالا، پایین و حتی میانی را به خوبی تولید می کند. تنها بدی این هدفون ها این است که وقتی آن ها را در گوش خود دارید می توانید صداهای اطراف خود را بشنوید. 
عشق موسیقی: بیردینامیک تی 51 آی (Beyerdynamic T51i)
بیردینامیک به خاطر تولید محصولات خوبش معروف است، و بیردینامیک تی 51 آی از این قاعده مستثنا نیست. شاید بهترین محصولشان نباشد، اما با قیمت 200 دلار نمی توان هدفونی به این خوبی تهیه کرد. 
این هدفون همچنین سه دکمه از راه دور اپل و میکروفون دارد ( برای پاسخ دادن به تماس ها و کنترل پخش مدیا)، یک کیس نایلونی، آداپتور 3.5 تا 6.3 میلی متری، و یک آداپتور برای دستگاه های غیر اپل. 

هدفون های سیم دار بر گوشی 


هدفون های بر گوشی بهترین کیفیت صدا را تولید می کنند ، چرا که گوشی های آن ها به صورتی هستند که صدا را ایزوله می کند . البته اگر نگران این هستید که گوش هایتان زیر آن ها عرق کند می توانید یکی خریداری کنید که پشتش باز باشد که البته این هدفونها در ایزوله کردن صدا خیلی خوب عمل نمی کنند. 
البته هیچ کدام از این موارد هدفون های نویزگیر نیستند. اگر به دنبال یکی از آن ها هستید، بخش بعدی را بخوانید. 
بودجه: سنهیسر اچ دی 202 II (Sennheiser HD 202 II)
سنهیسر اچ دی 202 II در یک کلمه می توان گفت عالی است. البته نباید انتظار کیفیت درجه یک را از آن داشت اما واقعا هیچ هدفونی با این قیمت حتی نصف این کیفیت را هم ارائه نمی دهد. 
صدای آن خوب است، به خصوص در نوت های پایین. پد گوشی آن ها قابل بیرون آوردن است و می توان آن ها را تمیز کرد و در صورت نیاز تعویض کرد. سیم آن سه متر است اما یک کلیپس کوچک دارد که می توانید با آن سیم را به اندازه مورد نظر خود در بیاورید. اگر موضوع هزینه باشد، هیچ هدفونی به این خوبی نیست. 
علاقه مندی: آدیو تکنیکا ای تی اچ- ام 50 ایکس (Audio-Technica ATH-M50X) 
آدیو تکنیکا دستگاه های صوتی بسیار عالی با قیمت خوب می سازد که آدیو تکنیکا ای تی اچ ام 50 ایکس نیز از این قاعده مستثنا نیست. یکی از بهترین محصولاتی است که این شرکت ساخته است و با وجود این که هدفون معمولی است بسیاری از اوقات توسط حرفه ای ها استفاده می شود. 
یکی از بهترین چیزها درمورد ای تی اچ – ام 50 ایکس ایزوله سازی صداست. پس اگر می خواهید بدون این که حواستان به اطراف پرت شود از آن استفاده کنید ، به دنبال کیفیت هستید و می خواهید خیلی هم گران نباشد این هدفون را حتما در نظر بگیرید. 
عاشقان موسیقی : سونی ام دی آر- 1 ای (Sony MDR-1A) 
اگر به دنبال چیزی بهتر از ای تی اچ- ام 50 ایکس هستید و می خواهید بیشتر هزینه کنید، سونی ام دی آر- 1 ای به دردتان می خورد. صدای آن خوب ، خود گوشی بسیار راحت است و هنگام استفاده حس بسیار خوبی به شما می دهد. 

هدفون های سیمی با نویزگیر 
بسیاری از مردم نام " نویز گیر" را می شنوند و به هدفون هایی فکر می کنند که همه صداها را بلوکه می کند. متاسفانه این حقیقت ندارد. وقتی که فعال باشند می توانند بعضی از صداهای پیش زمینه و محیط را حذف کنند، اما هنوز هم صدای بلند صحبت کردن کسی، اتوبوس و غیره را می شنوید. درضمن وقتی که فعال می شوند کیفیت صدا کمی پایین می آید. 
درضمن با وجود این که هدفون های نویزگیر ارزان قیمت وجود دارد اما اکثر آن ها بسیار بد هستند به همین دلیل در این مقاله به آن ها اشاره نمی کنیم. 
عشق موسیقی: بوز کوایتکامفورت 20 (Bose QuietComfort 20) 
می توان گفت بهترین هدفون نویزگیر هدفون های کوایتکامفورت است. بوز کوایتکامفورت 20 یک مدل درون گوشی است، و وقتی که می خواهید صداهای اطراف را حذف کنید گوشی های درون گوشی بهترین انتخاب هستند. درضمن این مدل بسیار راحت است. 
کیفیت صدا خوب است اما هنوز هم نمی توان گفت عالی است پس اگر یک عاشق موسیقی حساس هستید ممکن است حالتان گرفته شود. اگر می خواهید یک هدفون نویزگیر داشته باشید نمی توانید همه چیز را با هم داشته باشید. ( مگر این که پول زیادی خرج کنید). 

از هدفون های سیم دار خود مواظبت کنید 
هدفون های سیم دار خوب گران هستند پس باید یاد بگیرید که از آن ها به خوبی مواظبت کنید تا خراب نشوند. اگر با آن ها خوب رفتار کنید یک هدفون خوب می تواند سال ها برایتان کار کند. 
وقتی که به هر دلیلی خراب شدند قبل از این که آن ها را دور بیاندازید سعی کنید آن ها را تعمیر کنید. 
با توجه به این که چقدر به کیفیت اهمیت می دهید می توانید یک آمپلیفایر هدفون خریداری کنید. البته معمولا به درد نخور است به همین دلیل فقط در صورتی آن را به شما توصیه می کنیم که واقعا به آن نیاز داشته باشید. 

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر