یک ربات اعصاب خورد کن، جایگزینی برای فرزندان شما

یک ربات اعصاب خورد کن، جایگزینی برای فرزندان شما

مدتی است که نرخ زاد و ولد در ژاپن کاهش پیدا کرده است، برای این منظور مهندسان شرکت تویوتا راه حل جالبی ارائه داده اند تا والدین را به مصاحبت با کودکان ترغیب کنند: یک ربات اعصاب خورد کن!

کیروبو مینی (به انگلیسی: Kirobo Mini) به گونه ای طراحی شده است که در هنگام نشستن کمی لرزش دارد و در‌واقع شبیه به کودکی است که هنوز نمی تواند تعادل خود را حفظ کند. به گفتهٔ مهندس طراح این ربات، این آسیب پذیری در واقع به منظور ایجاد یک ارتباط عاطفی و عمداً در طراحی گنجانده شده است.

کیروبو مینی همچنین عادت دارد با صدای بلند و تن بالا صحبت کند، دقیقاً مثل کودکی که خواب و آرامش را از شما می گیرد. این ربات همچنین مانند یک فرزند واقعی، جیب شما را خالی می کند! این ربات عجیب و غریب با قیمت ۳۹۸۰۰ ین معادل با ۵۰۶ دلار به فروش می رسد! 

با اعلام نگرانی های دولت ژاپن در رابطه با پیر شدن جمعیت، شرکت تویوتا از مهندسان هوش مصنوعی خود بهره گرفته است تا کمکی در راستای حل این مشکل داشته باشد. این شرکت اعلام کرده است که ربات کیروبو مینی، به اندازهٔ یک بچهٔ ۵ ساله هوشمند است و با استفاده از دوربین های خود قادر به تشخیص حالات چهره و همچنین یادگیری اصطلاحات مختلف است. این ربات در واقع یک ورژن کوچک از ربات کیروبو است که در سال ۲۰۱۳ به همراه فضانورد ژاپنی، کوئیچی واکاتا به فضا فرستاده شد. 

برای کیروبو مینی، همچنین یک گهواره مخصوص ساخته شده است که با آن می توان این ربات یک وجبی شیطون را در سطح شهر چرخاند تا بتواند حواس شما را در موقع رانندگی پرت کند! این ربات با که چشم های بزرگ و کفش‌های قرمزی دارد، به راحتی قابل حمل است و در حین رانندگی شما را با گفتن اصطلاحات مختلف تشویق (یا بهتر است بگوییم عصبی!) می کند.

تماشا کنید: ربات کیروبو مینی و نحوهٔ کار آن

 

منبع خبر: gizmodo

مریم بهزادی

مریم بهزادی

کارشناس ارشد هوش مصنوعی و رباتیک، علاقمند به فناوری و دنیای توسعه نرم افزار.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر