ده قابلیت جدید iOS10 که نباید از دستشان بدهید

ده قابلیت جدید iOS10 که نباید از دستشان بدهید

iOS10 قابلیت های جدید و بسیار عالی دارد که باید حتما از آن ها استفاده کنید. اما اول باید این قابلیت ها را فعال کنید.


iOS 10 بالاخره آمده و قابلیت های جدید و بسیار خوبی دارد. برای فعال کردن بعضی از این قابلیت ها، مانند فرستادن پیغام خوانده شده در پیام ها یا اعلام تماس ها توسط سیری باید بعضی از تنظیمات را تغییر دهید. بعضی از این گزینه های جدید نحوه رفتار دستگاه شما را در iOS 10 تغییر می دهد. 
در اینجا ده تا از تنظیمات iOS 10 را که نباید از دست دهید به شما معرفی می کنیم. 

1-    فشار دادن انگشت برای باز کردن قفل گوشی
اگر به این موضوع عادت دارید که انگشت شصت خود را روی گوشی بگذارید تا باز شود، باید بدانید که iOS 10 دیگر اینگونه کار نمی کند. 
در عوض، اول باید گوشی خود را روشن کنید و دوباره دکمه Home یا خانه را فشار دهید. شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما وقتی که می بینید که صفحه قفل یا لاک اسکرین بعضی از ویجت های پر استفاده را به شما نشان می دهد خوشحال خواهید شد. 
اما اگر می خواهید که آیفون یا آیپد خود را با فشار دادن انگشت خود روی صفحه خانه باز کنید، باید این روند را طی کنید: Settings > Accessibility > Home Button > Rest Finger to Open.

 

2-    رسید دریافت پیام در مسیجز
دریافت رسید پیام های خوانده شده می تواند خیلی به کارتان بیاید، اما فرستادن آن ها به همه ممکن است این حس را به شما بدهد که حریم شخصیمان زیر پا گذاشته شده است. به روز رسانی جدید اپل به شما اجازه می دهد که تصمیم بگیرید چه کسانی ببینند که شما پیام هایشان را خوانده اید یا خیر. به صورت پیش فرض رسید دریافت پیام خاموش است، اما اگر می خواهید آن ها را برای کسی بفرستید می توانید برای یک مخاطب خاص آن را فعال کنید. 
برای فعال سازی رسید دریافت در iOS 10 ، به اپلیکیشن Messages بروید و یک پیام را باز کنید. روی آیکون i در قسمت بالای سمت راست ضربه بزنید تا گزینه های پیام را برای آن مخاطب ببینید. روی گزینه Send Read Receipts ضربه بزنید تا آن را برای آن مخاطب فعال کنید. 

 

3-    حالت تصاویر بی کیفیت
فرستادن عکس می تواند داده زیادی مصرف کند، و اگر این کار را زیاد می کنید، به خصوص اگر از وای فای استفاده نمی کنید همه دیتا گوشی شما مصرف می شود. خوشبختانه iOS 10 این مشکل را حل کرده است و به شما اجازه می دهد برای صرفه جویی در پهنای باند عکس های کیفیت پایین بفرستید. 


4-    ذره بین
اگر چشمانتان ضعیف است ویا همیشه ناچارید با متن ها و اشیا کوچک سر و کله بزنید، می توانید از قابلیت بزرگ سازی استفاده کنید. وقتی که این قابلیت را فعال می کنید، تنها چیزی که به آن نیاز دارید این است که روی دکمه خانه سه بار کلیک کنید و iOS به شما اجازه می دهد دوربین را با قابلیت ذره بین باز کنید. این قابلیت خیلی جذاب است و واقعا به کارتان می آید. 
برای روشن کردن آن به Settings > General > Accessibility > Magnifier بروید و آن را روش کنید. حال می توانید با سه کلیک سریع ذره بین خود را از هرجا باز کنید. 

 

5-    اعلام تماس ها
معمولا شما خیلی راحت می توانید با نگاه کردن به صفحه گوشی خود بفهمید چه کسی با شما تماس گرفته است، اما وقتی که هدفون در گوشتان است و یا در حال رانندگی هستید، ترجیح می دهید بدون نگاه کردن به گوشی بفهمید چه کسی با شما تماس گرفته است. آخرین نسخه این سیستم عامل به شما اجازه می دهد با استفاده از سیری ، در کنار زنگ بفهمید چه کسی با شما تماس گرفته است. 
در Settings > Phone > Announce Calls می توانید Always, Headphones & Car, Headphones Only یا Never را انتخاب کنید. اگر گزینه Always را انتخاب کنید، سیری همه تماس های شما را اگر روی حالت سایلنت نباشید با صدای بلند اعلام می کند. 

 

6-    حالت انتقال مقدم
اگر ماشین ندارید، هیچ گاه از وسیله های حمل و نقل عمومی استفاده نمی کنید و می خواهید بدانید با راه رفتن چقدر زمان برای رسیدن به مقصد خود نیاز دارید ، می توانید به Maps یا نقشه بگویید که مسیر ها را با توجه به روش حمل و نقل مقدم خودتان به شما بدهد. 
به Settings > Maps بروید، روش های نقل و انتقال مورد علاقه خود را تیک دار کنید. 

7-    از عوارض اجتناب کنید
در نسخه های قدیمی اپل مپس می توانستید به صورت موردی حالت اجتناب از عوارض را انتخاب کنید. اما در iOS 10 این حالت به صورت پیش فرض وجود دارد ( همچنین می توانید از رفتن به بزرگ راه ها اجتناب کنید و در جاده های کوچک تر سفر کنید). 
Settings > Maps > Driving & Navigation > Avoid و بین Tolls و Highways هر کدام را که می خواهید هنگام استفاده از اپلیکیشن مپس از آن اجتناب کنید را انتخاب کنید. این نیز یک دلیل خوب دیگر برای استفاده از اپل مپس است. شاید بیشتر مردم گوگل مپس را انتخاب کنند اما اپل مپس جایگزین بسیار خوبی برای آن است. 

 

8-    پشتیبانی اپلیکیشن سری
اپل سیری را برای توسعه دهندگان شخص ثالث نیز باز کرده است و به او اجازه می دهد پیام های واتس اپ بفرستند، با تاکسی تلفنی تماس بگیرد و کارهای دیگر بکند. اما برای این کار باید مطمئن شد که سیری به این اپلیکیشن ها دسترسی دارد. 
به Settings > Siri > App Support بروید و مطمئن شوید که سیری به همه اطلاعاتی که این اپلیکیشن نیاز دارد دسترسی دارد ( فقط به یاد داشته باشید که این اطلاعات برای اپل فرستاده می شود، پس اگر با فرستادن آن ها راحت نیستید،به لینک Learn more در تنظیمات بروید تا بفهمید که با اطلاعات شما چه کارهایی می کنند). 

 

9-    گیم سنتر
گیم سنتر دیگر یک اپلیکیشن نیست بلکه از تنظیمات می توانید به آن دسترسی داشته باشید. البته هیچ گاه خیلی به درد بخور نبوده اما تنظیماتی دارد که ممکن است به کارتان بیاید: Nearby Players یا بازیکن های اطراف. تا زمانی که این قابلیت فعال باشد، بازیکن های نزدیک می توانند شما را به بازی های آنلاین گروهی از طریق وای فای و یا بلوتوث دعوت کنند. 

 

10-    خطی سازی ایمیل ها
اگر از اپلیکیشن اپل میل استفاده می کنید، حال می توانید از قابلیت خطی کردن آن ها استفاده کنید. 
فعال کردن حالت Organize by Thread باعث می شود تا مطمئن شوید که همه پیام ها در یک خط نشان داده می شوند، حتی اگر بعضی از پیام ها به جعبه پیام دیگر منتقل شده باشند، و Most Recent Message on Top باعث می شود تا یافتن آن ها بسیار ساده تر شود. 
برای یافتن این تنظیمات به Settings > Mail بروید، که حال از گزینه تنظیمات " Mail, Contacts, and Calendar" جدا شده است. 

 

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر