عمر باتری لپ تاپ و گوشی هوشمند، می تواند حریم خصوصی شما را به خطر بیندازد

عمر باتری لپ تاپ و گوشی هوشمند، می تواند حریم خصوصی شما را به خطر بیندازد

آیا فکر می کنید نشست های خصوصی شما در وب، واقعا خصوصی هستند؟ یک مقاله جدید نشان می دهد که چگونه باتری لپ تاپ یا گوشی هوشمند شما، می تواند حریم خصوصی شما را به خطر اندازد.


ویژگی در HTML5 است که Battery Status API نام دارد. پژوهشگران ادعا می کنند که این ویژگی به وبسایت ها اجازه می دهد تا وضعیت باتری دستگاه شما را چک کنند و با استفاده از آن شما را در بازه زمانی کوتاه، پیگیری کنند، حتی اگر شما از نرم افزارهای پنهان کننده هویت، مانند Tor استفاده کنید.
Battery Status API، تکه هایی از اطلاعات شما در مورد باتری را بر می دارد مانند سطح، مدت زمان شارژ و مدت زمان خالی شدن شارژ. ترکیب این اطلاعات، داده ی یکتایی را برای هر دستگاه می سازد، و به حمله کنندگان این توانایی را می دهد تا با ساختن یک اثر انگشت دیجیتالی برای دستگاه، فعالیت های شما را در وب پیگیری کنند.
از آنجایی که همه دستگاه ها آسیب پذیر هستند، فرار از این نوع حمله، بسیار سخت است. خطر، بیشتر برای باتری هایی است که قدیمی یا استفاده شده هستند زیر توانایی های آنها کاهش یافته است.
بر اساس این مقاله، این موضوع امنیتی در مورد Battery Status API قبلا در سال 2012 هم مطرح بوده ولی حل نشده است. پژوهشگران می گویند اگر امکان خواندن از باتری کاهش یابد، تا حدی می توان جلوی این حمله را گرفت.
این مقاله توسط پژوهشگران فرانسوی و بلژیکی کار شد و اولین بار گاردین در ژوئن 2015 از آن گزارشی تهیه کرد و ادعا کرد که کروم، اپرا و فایرفاکس از این ویژگی HTML5 پشتیبانی می کنند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر