چگونه قابلیت انحصاری Google Assistant گوشی پیکسل را در سایر گوشی های ریشه یابی شده دارای سیستم عامل اندروید نوقا فعال کنیم ؟

چگونه قابلیت انحصاری Google Assistant گوشی پیکسل را در سایر گوشی های ریشه یابی شده دارای سیستم عامل اندروید نوقا فعال کنیم ؟

خب این کار زد و بندهای کمی دارد اما مطمئنا داشتن این قابلیت بر روی یک گوشی ریشه یابی شده مجهز به سیستم عامل اندروید نوقا ارزشمند است، مخصوصا اگر که گوگل اسیستنت را محصول اصلی معرفی شده در رویداد چند روز پیش گوگل بدانید.

گوگل اسیستنت بسیار هوشمند تر از قابلیت Google Now می باشد و نشان می دهد که سازنده آن در صنعت ساخت و عرضه دستیارهای هوشمند پیشرفت های بزرگی کرده است. برخی فکر می کنند که وجود این قابلیت بر روی دستگاه های دیجیتالی چندان الزامی نیست با وجود این نمی توان منکر این امر شد که این ابزار یک قابلیت بسیار مفید می باشد. 

متاسفانه این قابلیت به طور عادی همچنان تنها بر روی گوشی پیکسل نصب می شود با وجود این می توان انتظار داشت که در آینده ای نزدیک سایر کاربران هم آن را در اختیار بگیرند؛ البته حقیقت امر این است که در صورتی که از یک گوشی ریشه یابی شده استفاده می کنید، می توانید گوگل اسیستنت را با انجام چند کار ساده بر روی فایل build.prop در گوشی خود فعال نمایید. 

برای انجام دادن این پروسه شما به موارد زیر نیاز دارید:

-    دستگاهی مجهز به سیستم عامل اندروید 7 و یا نسخه های بالاتر که ریشه یابی شده باشد.
-    نصب جدیدترین اپلیکیشن گوگل (  نسخه 6.5.35.21 یا نسخه های جدید تر )

شما باید عبارت زیر را به ادامه فایل build.prop اضافه کنید تا قابلیت گوگل اسیستنت را بر روی دستگاه خود فعال سازید:

ro.opa.eligible_device=true


بعد از این که این عبارت را اضافه و تغییرات را در فایل build.prop اعمال کردید، کش و داده های اپلیکیشن گوگل را پاک کنید و گوشی خود را مجددا راه اندازی نمایید. اگر که قابلیت گفته شده فعال نشد، چند لحظه صبر کنید و دوباره گوشی را راه اندازی کنید.

طبق اطلاعات موجود گوگل اسیستنت همچنان به طور انحصاری در سیستم عامل اندروید 7.1 نوقا که تا چند هفته آینده عرضه می شود، برای گوشی های پیکسل و پیکسل XL باقی می ماند.

منبع خبر: phonearena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر