یاهو میل به دلیل مجادلات موجود در زمینه حریم خصوصی کاربران قابلیت ارسال خودکار ایمیل به گیرندگان ثالث را غیرفعال کرد !

یاهو میل به دلیل مجادلات موجود در زمینه حریم خصوصی کاربران قابلیت ارسال خودکار ایمیل به گیرندگان ثالث را غیرفعال کرد !

بعد از مطرح شدن دو بحث گسترده یاهو قابلیت ارسال خودکار ایمیل به گیرندگان ثالث را غیرفعال کرد !

در یک زمان بندی که نمی توان صفتی جز صفت " بد " را برای آن انتخاب کرد، یاهو یکی از قابلیت های مورد نیاز کاربران یاهو میل را غیر فعال کرد. کسانی که تا به حال این قابلیت را فعال کرده اند می توانند از آن استفاده کنند اما کاربرانی که از این به بعد می خواهند از این ابزار استفاده نمایند باید تا مدتی نامعلوم منتظر تغییر روند سیاست گذاری شرکت یاهو باشند.

یاهو در صفحه خود نوشته است که در حال پیشرفته تر کردن این قابلیت می باشد. این قابلیت از اوایل ماه اکتبر ( 10 مهر تا 10 آبان ) غیر فعال شد. هنوز مشخص نیست که آیا این قابلیت قبل و یا بعد از این که خبرهایی دال بر همکاری این شرکت با آژانس های جاسوسی آمریکایی در زمینه اسکن سازی ایمیل های کاربران پخش شد، غیر فعال شده است یا خیر؛ البته یاهو بعد از انتشار این خبرها آن ها را گمراه کننده خواند. 

موضوع جاسوسی از کاربران سپس با خبرهایی در زمینه منتشر شدن جزییات اکانت های تعداد حداقل 500 میلیون کاربر دنبال شد که در نهایت به غیر فعال شدن قابلیت ذکر شده منجر گردید.

حال غیر فعال سازی این قابلیت چه تاثیری بر روی کار کاربران ایجاد می کند ؟ سخت است که قبول کنیم که شرکتی که می خواهد قابلیت هایی مانند ابزار رمز گذاری PGP را در اختیار کاربران بگذارد نمی داند که چگونه باید قابلیتی مانند قابلیت ارسال خودکار ایمیل به گیرندگان ثالث را در اختیار کاربران قرار دهد اما در هر حال این سوال مطرح می شود که یک کاربر در صورتی که بخواهد یاهو میل را ترک کند باید چه اقداماتی را انجام دهد ؟

در حال حاضر بهترین راه حل موجود استفاده از یک اکانت ایمیل برای یافتن دسترسی به همه ایمیل های قبلی از طریق POP و آرشیو کردن آن ها می باشد. بعد از انجام این کار کاربر باید یک vacation auto reply در یاهو میل با آدرس ایمیل جدید خود ایجاد کند تا این که مخاطبان بدانند که چگونه با وی تماس گیرند.

در طول چند روز اول دوره انتقال احتمالا باید به طور منظم ایمیل خود را چک کنید تا ببینید که آیا کسی پیام شما را دریافت کرده است یا خیر.

منبع خبر: pcworld

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر