Windows 10- اسب تروجان

Windows 10- اسب تروجان

Windows 10- اسب تروجان

شرکت Microsoft اخیرا Windows 10 را منتشر کرده است. که بیشتر از این که یک سیستم عامل باشد یک اسب تروجان است،  طراحی شده تا Microsoft را در زندگی کامپیوتری شما وارد کند.
چیزهای زیادی برای گفتن در مورد Windows 10 وجود دارد، با وجود تعداد افراد بسیار زیادی که در برنامه insider فعالیت دارند، بیشتر این چیزها گفته شده است. ما اساسا همه چیزهای عمده نقش در موردWindows 10 را می دانیم پس هیچ نیازی نیست که به آن ها اشاره ای کنیم.
آنچه که لازم به ذکر است این است که Microsoft چگونه برای وارد کردن فن آوری خود از Windows 10 استفاده می کند. با وجود همه تلفن ها و تبلت ها که همه کارهایی را که کامپیوترهای روی میزی انجام می دادند می شود دریافت که Windows اهمیت خود را نسبت به قبل از دست داده است. با این حال، کامپیوترهای رومیزی بسیاری هنوز مشغول فعالیت هستند و این تجارت، تجارت کوچکی نیست. Windows 8 با تمرکز روی تبلت و صفحه لمسی به جای کامپیوترهای رو میزی، صفحه کلید و موس ،کاربران را حسابی به زحمت انداخت.Windows 10 نیز بر ویژگی " متحرک بودن" اصرار دارد ولی برای کسی که از کامپیوتر رو میزی استفاده می کند نیز قابل استفاده می باشد.
حال شما می توانید از Windows 10 روی یک کامپیوتر رو میزی استفاده کنید و  به صورت اختیاری از ویژگی های سیار آن،مثل اپلیکیشن WinRT، Live tiles و غیره بهره ببرید. برای بسیاری از کاربران کامپیوترهای رومیزی همین که ارتقا به Windows 10 رایگان را انجام دهند به اندازه کافی خوشایند هست. هرچه نباشد چیزی از دست نمی دهند و در ضمن شاید چیز جدیدی به دست آورند، مثل Cortana، Live tiles و برخی اپلیکیشن های WinRT دیگر.
البته، شما می بینید که Windows 10 روی تبلت چگونه عمل می کند. این مساله می تواند شما را بیشتر ترغیب کند که این محصول را خریداری کنید. حتی ممکن است گوشی Windows شما را حسابی وسوسه کرده باشد. مشکل اینجاست که Windows 10 برای گوشی فعلا موجود نیست.
حتی اگر این چیزها شما را به اندازه کافی وسوسه نکند، مساله وارد شدن با حساب کاربری Microsoft به جای حساب کامپیوتر محلی وجود دارد.
در پیش نمایش های اولیه اجتناب از نیاز به ورود با یک حساب آنلاین کار بسیار سختی بود. با به روز رسانی انجام شده حال ، شما می توانید حساب کاربری محلی خود را نگاه دارید. خیلی طول نخواهد کشید که شما تشویق شوید که یک حساب کاربری Microsoft باز کنید چرا که همه چیز به وسیله آن بهتر کار می کند.
اگر شما یک برنامه نویس وب هستید، آنگاه فشار ها برای داشتن یک حساب کاربری آنلاین بیشتر می شود. اگر شما می خواهید یک اپلیکیشن همگانی را توسعه دهید، باید جواز توسعه وب داشته باشید و این به آن معناست که باید با یک حساب کاربری Microsoft وارد شوید.
اگر شما یک Windows insider و جزیی از برنامه آزمایشی هستید، باید با حساب کاربری Microsoft وارد شوید تا به روز رسانی ها به شما ارسال شوند. همچنین  اگر Windows خود را به Windows 10 ارتقا داده باشید، می توانید برای پیش نمایش ویژگی های جدید Windows 10 ثبت نام کنید اما باید با حساب کاربری Microsoft خود وارد شوید که جای حساب محلی شما را می گیرد.
این گمان می رود که با آمدن به روز رسانی های جدید Windows 10، فشار ها برای داشتن یک حساب کاربری Microsoft بیشتر هم بشود.
واضح است که مشکل بزرگ در مورد ورود به سیستم با یک حساب کاربری آنلاین Microsoft داشتن یک رمزواژه بسیار قوی است .بسیاری از کامپیوترهای رو میزی از رمزواژه های آسان استفاده می کنند و یا اصلا از آن استفاده نمی کنند چرا که امنیت فیزیکی دستگاه به نظر کافی می آید. ناگهان این اجبار که رمزواژه بسیار قوی برای کامپیوتر خود بگذارید می تواند بسیاری از کاربران را از داشتن این سیستم عامل منصرف کند. Microsoft تلاش کرده است که از راه های ورودی بیومتریک استفاده کند و یا رمزواژه را به یک پین چهار عددی فقط برای ورود به صفحه دسکتاپ کاهش دهد- اما به نظر می رسد بسیاری از کاربران از این ایده استقبال نخواهند کرد.
می توان گفت Windows 10 یک اسب تروجان است که خدمات و سرویس های Microsoft را به کامپیوتر رومیزی شما و حتی فراتر از آن وارد می کند. به همین دلیل است که Microsoft آن را به جز برای کاربران شرکتی به طور رایگان در دسترس قرار داده است.
با همه این حرف ها شاید Windows 10 ارزش نصب کردن داشته باشد . به زودی کیت توسعه نرم افزار نهایی و ابزار ها در دسترس همه قرار خواهد گرفت و Windows 10 برای گوشی های همراه نیز به واقعیت بدل می شود. در این مدت Windows 10 در کامپیوترهای رومیزی در حال افزایش است.

widows10rex

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر