سیستم شبه تورنت بروزرسانی نسخه‌ی جدید ویندوز، ویندوز ده، بخشی از پهنای باند شبکه‌ی کاربران را مصرف می‌کند.

سیستم شبه تورنت بروزرسانی نسخه‌ی جدید ویندوز، ویندوز ده، بخشی از پهنای باند شبکه‌ی کاربران را مصرف می‌کند.

سیستم شبه تورنت بروزرسانی نسخه‌ی جدید ویندوز، ویندوز ده، بخشی از پهنای باند شبکه‌ی کاربران را مصرف می‌کند.


نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل ویندوز، عرضه شده توسط شرکت مایکروسافت، از یک شیوه‌ی شبه تورنت استفاده کرده است تا به کمک آن بتواند فایل‌های بروزرسانی نسخه‌ی جدید ویندوز را در اختیار کاربرانی که از این نسخه استفاده می‌کنند، قرار دهد.
در نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل ویندوز ، سیستمی جدید برای به اشتراک گذاشتن فایل‌های بروزرسانی بین کاربران کامپیوترهای شخصی، با استفاده از پهنای باند شبکه‌ی کاربران، تعبیه شده است. به عبارت دیگر، فایل‌های بروزرسانی مثل قبل مستقیماً از وب سایت رسمی شرکت مایکروسافت دانلود نمی‌شوند. به این سیستم جدید تعبیه شده، سیستم ارسال فایل‌های بروزرسانی بهینه‌ی ویندوز گفته می‌شود.
از زمانی که کاربران شروع به دانلود نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل ویندوز کردند، متوجه این سیستم جدید، یعنیسیستم ارسال فایل‌های بروزرسانی بهینه‌ی ویندوز هم شدند.
شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که سیستم ارسال فایل‌های بروزرسانی بهینه‌ی ویندوز، امکان دریافت فایل‌های بروزرسانی را حتی زمانی که اتصال محدود به شبکه و یا اتصال غیرقابل اطمینان و غیرامن برقرار است، می‌دهد.در ادامه مختصراً به نحوه‌ی کار و مکانیسم این سیستم اشاره شده است.
این سیستم، برای یک مدت کوتاه، در یک فضای نهان محلی، فایل‌های بروزرسانی که دانلود کرده است را ذخیره می‌کند. سپس سیستم‌عامل ویندوز ده، بخش‌هایی از این فایل‌ها را برای کاربران دیگر و کامپیوترهای شخصی دیگر، که در همان شبکه‌ی محلی حضور دارند، از طریق پهنای باند همان شبکه‌ی محلی، ارسال می‌کند.
شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که این ارسال محلی فایل‌های بروزرسانی، توسط این سیستم جدید، از نظر امنیتی هیچ گونه اثر منفی ندارد و به فایل‌های شخصی کاربران روی کامپیوتر شخصی دستبردی نمی‌زند.
این سیستم به صورت پیش‌فرض فعال شده است و تنها در صورتی غیرفعال می‌شود که به صورت دستی و در قسمت تنظیمات گزینه‌ی غیرفعال‌شدن انتخاب شود. این سیستم از طریق اتصال کم‌سرعت شماره‌گیری فعال نمی‌شود. این روش از کم‌سرعت‌ترین روش‌های اتصال به شبکه‌ی انترنت است.
به صورت خلاصه، سخنگوی شرکت مایکروسافت در این باره می‌گوید که این سیستم در واقع به کاربران این اجازه را می‌دهد که از منابع دیگر، به جای سایت رسمی این کمپانی، بروزرسانی‌های این نسخه از ویندوز را دریافت کنند.
به عنوان آخرین نکته، به یکی از مزیت‌های سیستم ارسال فایل‌های بروزرسانی بهینه‌ی ویندوز اشاره می‌شود و آن هم اینکه این سیستم امکان دریافت فایل‌های بروزرسانی ویندوز ده را در شرایطی که اتصال به شبکه‌ی غیرقابل اطمینان و یا با سرعت محدود برقرار است، با سرعت بیشتر از پیش، فراهم آورده است.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر