هدف این آژانس این است که پرواز الکتریکی را در دهه آینده استاندارد کند.
ناسا به منظور رسیدن به اهداف بلندپروازانه خود درباره تغییر هواپیما به نیروی محرکه الکتریکی در ده سال آینده، خبر از یک بخش پژوهشی جدید در ایستگاه Plum Brook مرکز تحقیقاتی گلن (Glenn) ناسا در اوهایو داده است. بستر آزمایشی هواپیمای الکتریکی ناسا – یا به اختصار NEAT- یک فضای جدید برای مهندسان گلن ناسا جهت طراحی، توسعه، و آزمایش هواپیمای الکتریکی مثل GL–10 Greased Lightning VTO و LEAPTech wing میباشد.
اگرچه این پرواز الکتریکی افتتاحیه ناسا نبود، زیرا در اولین آزمایش، NEAT در سپتامبر از یک منبع قدرت 600 ولت برای آزمایش یک سیستم الکتریکی استفاده کرد که در واقع بتواند یک یا دو هواپیمای شخصی و کوچک را نیرودهی کند. هدف کوتاه مدت آن تبدیل NEAT به یک بستر آزمایشی انعطاف پذیر است که بتواند سیستمهای قدرتی را برای حتی هواپیماهای مسافربری بزرگتر بدون آسیب به چیزی در روند ساخت بسازد و آزمایش کند. با این حال، هدف بلندمدت آن ساخت سیستم قدرتی 20 مگاواتی است که سبک باشد، و به اندازه کافی قدرتمند که توانایی بلند شدن از زمین را داشته باشد.
دکتر راجر دایسون، مدیر فنی گلن ناسا در نیرومحرکه الکتریکی گازهای هیبریدی، میگوید: "چیزی که ما در حال حاضر امیدواریم یاد بگیریم، این است که چگونه آن را کارآمدتر و سبکتر بسازیم. سال آینده قصد داریم اندازه این موتورها را ارتقاء دهیم. ما از همان تکنولوژی برای آزمایش وسایل با قدرت بالاتر بعدی استفاده میکنیم."
منبع خبر: engadget
ثبت نظر