google آزمایش بتا برای برنامه های اندروید را ساده تر و همگانی تر می کند

google آزمایش بتا برای برنامه های اندروید را ساده تر و همگانی تر می کند

google آزمایش بتا برای برنامه های اندروید را ساده تر و همگانی تر می کند


شرکت googleیکسریبهینهسازیدرآزمایشهایبتا برای برنامه های Google Playارائه داده است.
به طور کلی تغییرات طراحی شده اند تا برنامه نویسان به آسانی بتوانند آزمایش های بتا را پیش از انتشار نرم افزار مدیریت کنند امکانات این برنامه ها را سریع تر ارتقا یا بهبود ببخشند.
می توان این اقدام را کمک رسانی جدید google به برنامه نویسان دانست، که  راه های خوبی را پیش پای آن ها، برای ارتقا برنامه هایشان بعد از پایان آزمایش می گذارد

آزمایش کنید
در گذشته، آزمایش های بتا بسته بودند و فقط از طریق جامعه google + یا Google Group امکان پذیر بود. حال کاربران مجبور نیستند که بخشی از شبکه های اجتماعی google باشند تا بتوانند از آزمایش کنندگان باشند.
برنامه جدید باز یا همگانی بتا به گونه ای است که به برنامه نویسان اجازه می دهد که لینک بفرستند و در نتیجه هر کاربری می تواند با یک کلیک در آزمایش های بتا شرکت کند. این کار به گروه کاربران این امکان را می دهد که از یک گروه کوچک به راحتی به گروهی بزرگ تبدیل شود ، البته برنامه نویسان اگر بخواهند  حجم نمونه را کنترل کنند می توانند ظرفیت حداکثر تعیین کنند.
google می گوید که روش قدیمی آزمایش های بسته بتا هنوز امکان پذیر خواهد بود. اگر برنامه نویسان بخواهند، می توانند از پروسه قدیمی شروع کنند و با همان لیست آزمایش کنندگان به نسخه جدیدتر نقل مکان کنند.
گزینه دیگری نیز برای آزمایش های بسته وجود دارد: می توانید از طریق یک سری آدرس ایمیل خصوصی، به جای جامعه یا گروه google  یک آزمایش بتا بسته انجام دهید. لیستی تهیه کنید و شرکت کنندگان شما یک لینک به صندوق ایمیلشان فرستاده می شود.
google مثال هایی از این که برنامه نویسان ممکن است چگونه بخواهند برنامه های خود را آزمایش کنند ارائه داده است. برای مثال می توانید از یک بتا بسته استفاده کنید تا مشکلات عمده را حل کنید و سپس به یک بتا باز بروید.
شرکت توضیحات کامل را در مورد این پروسه در صفحات کمک به برنامه نویسان ارائه داده است. آزمایش کنندگان بتا نمی توانند هیچ گونه نظر یا ارزیابی در فروشگاه Google Play  انجام دهند، پس به خاطر یک باگ در برنامه تان آبروی برنامه شما زیر سوال نمی رود! ( حداقل نه تا زمان انتشار رسمی عمومی)
بتا خود را تمام می کنید؟ راهی برای ارتقا آن وجود دارد
تغییرات در برنامه بتا تنها چیزی نیست که google در این هفته ارائه می دهد. یک فورمت جدید جست و جوی آگهی برای Google Play،اینک برای همه، موجود می باشد. این خدمات، که در بهمن ماه شروع به آزمایش کرده است، به برنامه نویسان و تبلیغ کنندگان این امکان را می دهد که برنامه ها را بر اساس آنچه که کاربران در فروشگاه جست و جو می کنند ترفیع بخشند.
بر اساس بیانیه رسمی شرکت : " جست و جوی آگهی در Google Play راه جدیدی به مصرف کنندگان برای کشف برنامه هایی که ممکن  بود از دست بدهند ارائه می دهد و برنامه نویسان می توانند آگاهی بیشتری در مورد برنامه های خود به وجود آورند." برنامه هایی که ترفیع یافته اند در نتایج جست و جو، با یک برچسب آگهی زرد نشان داده می شوند.
این ویژگی جدید بسیار مانند تبلیغات در خود google عمل می کند: برنامه ها می توانند در رابطه با کلید واژه های خاصی ترفیع یابند، در نتیجه  برای مثال، یک برنامه رزرو در بالای قسمت جست و جو برای " رزرو هتل" پدیدار می شود.
در چند هفته آینده، google یک پلت فرم برای کمپین جهانی برنامه  ارائه می دهد که به برنامه نویسان و بازاریابان این امکان را می دهد که ترفیع برنامه ها را در طول جست و جوی وب، YouTube، جست و جوی فروشگاه برنامه و دیگر متعلقات google مدیریت کنند.
مزایای این کار برای google مشخص هستند: آزمایش و زیربنای جست و جوی بهتر به معنای برنامه نویسان راضی تر است. حتی به نظر می رسد که Apple نیز از این ایده یادداشت برداری کرده است و سازندگان برنامه ها را با گسترش محدودیت های TestFlight غافلگیر کرده است. اما به عکس، پروسه آزمایش بتا iOS بسیار کنترل شده و دست و پا گیر است- که البته دقیقا چیزی است که از Apple انتظار می رود.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر