بررسی پدیده ی جدید مایکروسافت : سرفیس استدیو

بررسی پدیده ی جدید مایکروسافت : سرفیس استدیو

چند روزی است که از پایان این کنفرانس گذشته اما مایکروسافت همچنان در صدر اخبار قرار دارد و بحث ها همچنان داغ و پر شور در وبلاگ ها و شبکه های مجازی پیگیری می شود. می توان این چند روز تغییر نسبی دیدگاه نسبت به این کمپانی را بین کاربران دنیای مجازی و خبرنگاران مشاهده کرد . چرخش نگاهی که با اطمینان به نفع مایکروسافت خواهد بود.سال گذشته تا کنون برای مایکروسافت و طرفدارانشان سال هیجان انگیزی بوده است و مایکروسافت در حال بازگشت به اوج و بلند پروازانه در حال حرکت است.حرکتی که با سیاست های تازه و محصولات جالب توجه ادامه می آید و احتمال این که این کمپانی محصولات خلاقانه تری برای دنیا داشته باشد بسیار است. بی شک ویندوز 10 حرکتی رو به جلو و سنگ بنایی محکم برای قدم های بلند مایکروسافت است و در آینده شاهد امکانات و محصولات بیش تری بر پایه ی ویندوز ده خواهیم بود.این روزها چنین جمله هایی را از ردموندی ها می شنویم :" ما ویندوز را برای هر یک از ما می سازیم" ،"آینده تماما در مورد تطبیق تکنولوژی با انسان و افراد است"،" ما "سازندگان " زندگی فردی خود هستیم" .طی این رویداد "تری میرسون" از مدیران ارشد (مدیر اجرایی مایکروسافت و مسوول توسعه ی ویندوز10 ) صحبت هایی در مورد خلاقیت ، نیاز کاربر و تنیدگی این دو گفت : معماران،هنرمندان و ایده پردازان به دنبال اختراع راه حل هستند و تلاش دارند از این جهان مکان بهتری برای زندگی بسازند.میرسون از جمله ی هوشمندانه ای استفاده کرد که هم پیام آور سیاست های شرکت باشد و هم آغازی برای معرفی فناوری تازه ی مایکروسافت: ما "سازندگان " زندگی فردی خود هستیم.میرسون در ادامه ی صحبت هایش تاکید زیادی بر اهمیت این کلمه ی کلیدی (سازندگان) داشت.زمانی که به سرفیس استدیو و کاربری آن می نگریم خلاقیت و زیبایی کاملا به چشم می خورد. تمرکز اصلی مایکروسافت برای ساخت این کامپیوتر همه کاره، خلاقیت با تمرکز ویژه بر روی حوزه سه بعدی بوده است. این ویژگی‌ها همراه با آپدیت جدید ویندوز 10 کریتورز در اوایل سال 2017 میلادی خودنمایی خواهند کرد. آپدیت آینده ویندوز 10 با هدف ساخت محتوای سه بعدی با سرعت بالا و آسان برای میلیون‌ها کاربر این سیستم عامل عرضه خواهد شد.

"پانوس پانای " معاون ارشد بخش دستگاه ها و رئیس بخش سرفس در مایکروسافت، قبل از رونمایی از سرفیس به صراحت اعلام کرد: " ما کاملاً به این قضیه اعتقاد پیدا کردیم که سرفیس راه تولید، ساخت و یادگیری شما را تغییر خواهد داد. محصولی که من قصد دارم آن را معرفی کنم همه چیز خواهد بود؛ البته یک گام جلوتر به نظر می ‌رسد. هرچند این چیزی آشنا است اما احساسی متفاوت را به وجود خواهد آورد."

اپل که همواره پیشرو فناوری بوده و آی پاد، آیفون ، تبلت و خیلی چیزهای دیگر را خلق کرده، این روزها رکورد کم ترین فروش از سال 2001 است و محصولات آن مانند قبل چشم‌ نواز نیست. این روزها بیش تر شنیده می ‌شود که اپل ابداع و نوآوری خود را در برابر رقبا ازدست ‌داده و مایکروسافت نوآورتر از اپل شده است. اپل پس از استیو جابز نواوری قابل توجهی نداشته حتی در ظاهر محصولاتش. مایکروسافت تحت هدایت ساتیا نادلا متفاوت تر از همیشه ظاهر شده است، به مسیرهای مختلفی چنگ می زند تا با سرعت فوق العاده خود همه را شگفت زده کند.کریس تیلورخبرنگار سایت Mashable که از طرفداران سر سخت اپل است بعد از حدود بیست و سه سال در مقاله ای به نوآوری و قدرت حال حاضر مایکروسافت اعتراف کرد و پس از اتمام رویداد مایکروسافت در توییتر خود اعلام کرد : "من بعد از امروز چیزی می گویم که فکر نمی کردم روزی آن را به زبان بیاورم: مایکروسافت بسیار خلاق تر از اپل است" . وی در گزارش خود افرود :در حال حاضر مایکروسافت خاک اپل را اشغال کرده است. بهتر بود رویداد مایکروسافت به این نام می بود: "بیایید ببینید که چقدر در سرافکندگی اپل توانمندیم".اگر استیو جابز فقید نیز در این روزها حضور داشت مجبور بود اعتراف کند که قسمت جذابیت اکنون در سیاتل قرار دارد. مایکروسافت شجاعت فنآوری واقعی را دارد و آن ها با شجاعت به دنبال فروش چیزهای جدیدی هستند حتی اگر خطر شکست در بازار را به جان بخرند، اما آن ها از اشتباهات خود درس می آموزند تا بتوانند به یک چشم انداز و برنامه ی منسجم برسند.

معرفی اجمالی سرفیس استدیو

سرفیس استدیو اولین کامپیوتر بدون کیس مایکروسافت است و در رده ی کامپیوترهای All in One قرار دارد اما شبیه هیچ کدام از محصولات ساخته شده تا به امروز نیست. هدف اصلی مایکروسافت از عرضه این کامپیوتر، کاربران حرفه ‌ای دسکتاپ‌ ها و تسخیر اتاق ‌های کار کاربران ویندوزی بوده است. طراحی منحصر به فرد سرفیس استودیو یکی از اصلی ترین جذابیت های آن است.طراحی زیبا ، ظریف ، هنرمندانه اما قوی با طراحی صنعتی قابل توجه. سرفیس استودیو با ظاهر چشمگیر، مشخصات فنی بسیار عالی و البته قابلیت های انحصاری و فوق العاده است. از فناوری های متعدد و جالبی پشتیبانی کرده و از نظر کاربرد، در مقابل محصولاتی همچون iMac اپل، انوی 27 اچ پی، و XPS 27 دل قرار می گیرد.مایکروسافت با طراحی هوشمندانه و هنرمندانه ، سخت افزارهای سرفیس استودیو را در پایه ‌ی آن گنجانده و در نتیجه ضخامت نمایشگر این سرفیس دوازده میلی متر شده است که هم زیبایی دارد و هم نسبت به محصولات مشابه ظریف تر و کاربر پسند تر است زیرا مکان کم تری را اشغال می کند. سرفیس استدیو یک دسکتاپ کامل و یک ماشین قدرتمند است.این دستگاه هنرمندان و حرفه‌ ای ‌هایی را در نظر گرفته است که به صفحه‌ ی بزرگتری برای انجام کارهایشان نیاز دارند ، برای "ساختن" هر چیزی از هنر دیجیتال ، موسیقی ، بازی ، هنرهای تصویری ، کتاب ، فیلم و ... . سرفیس استدیو یک بیس قدرتمند است که تنها با یک کابل خروجی پاور بهترین امکانات را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. طراحی مینیمالیستی براق کلی کامپیوتر سرفیس استودیو مایکروسافت واقعا جذاب و زیبا به نظر می‌ رسد. مایکروسافت تلاش زیادی داشته تا کامپیوتر جدید خود را برای بازار بهینه سازی کند و یک کامپیوتر همه چیز تمام را به بازار عرضه کند.

زمان عرضه ی سرفیس استدیو

سرفیس استدیو در سه مدل ارائه خواهد شد:

یک ترابایتی -Intel Core i5 و رم 8 گیگابایتی

یک ترابایتی - Intel Core i7 و رم 16 گیگابایتی

دو ترابایتی - Intel Core i7 و رم 32 گیگابایتی

پیش فروش این سرفیس ها از همان روز رویداد یعنی پنجم آبان آغاز شده است و تا کنون استقبال از این پدیده ی مایکروسافت حتی برای خود ردموندی ها شگفت آور بوده است.پس از سه روز از آغاز پیش فروش همه ی سرفیس ها در هر سه رده پیش خرید شده اند و دیگرامکان سفارش سرفیس تا مدتی که مایکروسافت اعلام نکرده وجود ندارد؛ یعنی آغاز پیش فروش بعدی که برای سرفیس استودیو با پردازنده core i5 از ماه دسامبر(دی ماه) و برای مدل‌های core i7 از اوایل سال 2017 اعلام شده بود اما روز یکشنبه نهم آبان مایکروسافت اعلام کرد به دلیل حجم خواسته ها پیش فروش سه رده از محصولات را هفته ی آینده دوباره آغاز خواهد کرد.همچنین تاریخ تحویل خیلی از دستگاه‌های سفارش داده شده و احتمالا فروش عمومی آن قرار است در ژانویه سال 2017 یعنی اواسط بهمن ماه سال جاری باشد. تا به این جا حمایت از این پدیده خوب بوده است البته تا زمانی که آمار دقیق پیش فروش ها از سوی مایکروسافت اعلام نشود نمی توان مطمئن بود.شاید ردموندی ها برای داغ کردن بیش تر بازار فروش و یا سیاست های تبلیغاتی فعلا آماری را اعلام نمی کنند. قیمت این محصول از 2999 دلار شروع می شود که ارزان ترین آن است و کامل ترین سرفیس از نظر مشخصات فنی 4199 دلار خواهد بود.

مشخصات فنی

یک ترابایتی -Intel Core i5 و رم 8 گیگابایتی

یک ترابایتی -Intel Core i5 و رم 8 گیگابایتی
یک ترابایتی -Intel Core i5 و رم 8 گیگابایتی -

یک ترابایتی - Intel Core i7 و رم 16 گیگابایتی

یک ترابایتی - Intel Core i7 و رم 16 گیگابایتی
یک ترابایتی - Intel Core i7 و رم 16 گیگابایتی -

دو ترابایتی - Intel Core i7 و رم 32 گیگابایتی

دو ترابایتی - Intel Core i7 و رم 32 گیگابایتی
دو ترابایتی - Intel Core i7 و رم 32 گیگابایتی -

نمایشگر

باریک ترین نمایشگر ال سی دی جهان که تا به حال ساخته شده است با ضخامت 12.5 میلی متر. سرفیس استودیو از نمایشگر لمسی با قابلیت پشتیبانی از ژست‌های حرکتی چند لمسی متعددی بهره می ‌برد و موقعیت آن قابل تغییر است، پایه‌های دستگاه طوری طراحی شده‌ اند تا به راحتی قابلیت خواباندن نمایشگر و کار با قلم را برای کاربران به داشته باشند.این نمایشگر در قابی آلومینیوم قرار گرفته و نمایشگر آن 28 اینچی است. خروجی نمایشگر آن 13.5 میلیون پیکسل است که 63 درصد بیش تر از تلویزیون های 4K کنونی می باشد. ردموندی ها در مورد سرفیس استدیو از اصطلاح " TrueColor" (رنگ واقعی) استفاده می کنند و در این مورد بیان می کنند که حجم گسترده ای از رنگ ها را در خروجی به نمایش در می آورد که کاربری را برای عکاسان حرفه ای ، خالقان ویدیویی و طراحان بسیار مناسب می سازد. نمایشگر سرفیس استودیو در مقیاس واقعی " True Scale " ساخته شده و در رنج 3:2 و با 192 پیکسل در هر اینچ قرار می گیرد و چون مجهز به پردازنده گرافیکی Nvidia GTX 980M مجهز است در نتیجه بهترین صفحه نمایش در کلاس خود را دارد.

نمایشگر سرفیس استودیو با نام PixelSense، با داشتن رزولوشن 4,500 در 3,000 پیکسل است.

از پروفایل‌های رنگی sRGB و DCI-P3 پشتیبانی می ‌کند و در نتیجه رنگ‌ های دقیقی را به نمایش خواهد گذاشت.

استند سرفیس استدیو

پایه سرفیس استودیو قابلیت تنظیم شدن به صورت تخت اما نه به صورت کاملا تخت در زاویه بیست درجه، برای بهتر شدن استفاده از آن هنگام طراحی و یا ویرایش اسناد را دارد و پایه ها به طور کامل زیر صفحه نمایش را قرار می گیرند . نگران استقامت لولاها نباشید ،مایکروسافت به خوبی از پس طراحی و سخت جانی آن بر آمده است . این لولا "گرانش صفر " نام دارد (zero-gravity) و به طور خاص برای این سرفیس طراحی شده است. این لولا ها به کاربر امکان می دهد تا نمایشگر ظریف و خوش ساخت سرفیس را تا ارتفاع میز و زاویه ی آن را تا سطح افق تغییر دهد. لولای صفحه نمایش بدون هیچ گونه دردسری به حرکت درخواهد آمد، این نمایشگر از جدیدترین پروسسور Skylake اینتل بهره گرفته است.

لوازم جانبی سرفیس استدیو

مایکروسافت به همراه معرفی سرفیس استدیو محصولات جانبی سازگار با این محصول را نیز معرفی کرد.لوازمی که کار با سرفیس را جذاب و لذت بخش تر می کند. در مقایسه با سایر شرکت‎های سازنده‎ی لوازم جانبی توجه‎ی زیادی به این قضیه نمی‎کنند، ولی کیبوردهای مایکروسافت در طول سال‎های گذشته به خوبی، مخصوصا در بین کاربران معمولی، مورد پذیرش قرار گرفته است. قلم سرفیس با کمک نمایشگر و کاربری فوق العاده ی این سرفیس برای هنرمندان ، معماران ، طراحان مد و نقاشان یک میز کار فوق العاده خواهد بود یک استدیوی خلاق.

کیبورد سرفیس

کیبورد معمولی با رنگ خاکستری مانند دیگر محصولات خانواده ی سرفیس ساده و هم رنگ بقیه است.این کیبورد از طریق بلوتوث کار می کند و هیچ دانگلی برای آن تعبیه نشده است. چیدمان کلید‌ها در صفحه ‌کلید جدید نسبت به کیبوردهای قبلی فرق کرده است ، پهنای باند وایرلس آن ها بیش تر شده و دارای کلیدهایی با نور پس زمینه است.

موس

موس بی ‌سیم سرفیس تازه معرفی شده در نگاه اول شبیه به موس طراحی بلوتوث مایکروسافت است که به جای مشکی آن را در رنگ خاکستری تولید کرده اند، البته در این موس بی ‌سیم سرفیس جدید شاهد ارتقا پهنای باند دریافت سیگنال وایرلس تا میزان پانزده متر هستیم. مایکروسافت مدعی است عمر باتری این موس جدید هم تا یک سال افزایش داشته است. در کنار این تغییرات، به لحاظ ظاهری نیز از قرار معلوم این موس جدید نسبت به موس طراحی مایکروسافت حالتی اروگونومیک دارد تا تعامل با آن باعث خستگی مچ دست در دراز مدت نشود . قسمت پیمایش این موس از جنس فلز می باشد با پشتیبانی از نسل چهارم بلوتوث که یکی از موارد جذابیت آن است.این موس جدید با قیمت پنجاه دلار به فروش خواهد رسید.

کیبورد ارگونومیک سرفیس

شاید این روزها کلمه ی ارگونومیک را زیاد شنیده باشید.ارگونومی به انگلیسی Ergonomic عبارت است از دانش به کار بردن اطلاعات علمی موجود درباره ی انسان و روش‌های علمی تولید چنین اطلاعاتی در طراحی محیط کار.ارگونومی ظرفیت‌ ها و توانمندی ‌های انسان را بررسی می ‌کند و سپس اطلاعات به دست آمده را در طراحی مشاغل ، فراورده‌ها، محیط‌ های کار و تجهیزات به کار می‌ بندد. آشکارترین اثر مثبت طراحی درست و مناسب مشاغل، تجهیزات و محیط کار، بالارفتن سطح ایمنی، بهداشت، تطبیق کار با کارگر و در نهایت رضایت شغلی و بهبود کارایی است. آسیب‌های ناشی از حرکت ‌های تکراری می تواند منجر به آسیب های جسمی شود مانند : آسیب‌ های ناحیه ‌ای اسکلتی -ماهیچه ‌ای ، پینه بستن ، بورسیت ،هیگروما و آرتروز و ... . بنا بر استفاده زیاد انسان های امروزی از فناوری ها به خصوص کامپیوتر و تبلت و وسایل جانبی آن ها رعایت ارگونومی سخت افزار بسیار مهم و حیاتی است . ارگونومی سخت ‌افزار عمدتا به بررسی فیزیکی و کاربرد اطلاعات به دست آمده در طراحی همه ی سخت‌افزارهایی مربوط است که درمحیط کار، خانه و اوقات فراغت مورد استفاده قرار می ‌گیرد. با این مقدمه به سراغ معرفی کیبورد تازه ی مایکروسافت می رویم.این کیبورد نیز هم رنگ محصولات دیگر سرفیس می باشد. این کیبورد به صورت منحصر به فرد ساخته شده است و دارای جایگاهی برای استراحت کف دست می باشد که با رنگ ترکیب خاکستری چرم آلکانترا دو لایه (الکانتارا یک نام تجاری از مواد کامپوزیت می باشد که در انواع برنامه های کاربردی بخصوص پوشش سطوح و فرم استفاده می شود. الکانتارا یک ترکیبی از فرایند ریسندگی پیشرفته می باشد که می توان ان را به عنوان یک جایگزین مصنوعی برای چرم توصیف نمود) پوشیده شده و بسیار جذاب و راحت کرده است.این کیبورد سرفیس، شباهت ‌های زیادی به طراحی کیبورد Sculpt Ergonomic این شرکت دارد، با این تفاوت که کیبورد اروگونومیک سرفیس شاهد حضور دکمه‌‌ های ماشین حساب نیز به صورت یک پارچه است. فاصله میان کلید‌ها در قسمت‌ بالای دکمه اسپِیس هم بیشتر شده است. در کیبورد جدید اروگونومیک سرفیس شاهد حضور دکمه ویندوز (پنجره) و دکمه Fn در قسمت چپ کیبورد هستیم. به غیر از این موارد، کیبورد اروگونومیک سرفیس به لحاظ ارتباطی نیز از بلوتوث نسخه 4.0 بهره برده است. دارای یک جفت باتری از نوع AAA است که طبق گفته ‎ی مایکروسافت در تمام سال برای کاربران کافی خواهد بود.. قیمت این کیبورد 130 دلار است و مطمئنا ترکیب آن با سرفیس استدیو کاربری خارق العاده ای را عرضه خواهد کرد.

Surface Dial سرفیس دایال

مایکروسافت یک گجت بی ‌نظیر را به نام Surface Dial معرفی کرد. سرفیس دایال می ‌تواند روی میز و روی صفحه نمایش دستگاه‌ های سرفیس استفاده شود که کمک زیادی به ویرایشگر‌های حرفه‌ ای صوتی و ویدیویی می ‌کند. این ابزار جدید در محیط‌ های مختلف ویندوز ده قابل استفاده است. این دستگاه یک گجت استوانه‌ ای کوچک است که می ‌توان آن را چرخاند یا فشار داد تا امکانات متفاوتی را در هر برنامه در اختیار قرار دهد. استودیو دایل در واقع یک گوی بزرگ با قابلیت بازخورد لرزشی هپتیک است که بیشتر شبیه به پالت‌های الکترونیکی است. طراحی گرد این لوازم جانبی به کاربر اجازه می‌ دهد تا آنچه در نمایشگر قرار دارد را کنترل کرده و همچنین از فیدبک لمسی برای دسترسی به گزینه ‌های دیگر استفاده کند. هدفی که پشت سرفیس دایل قرار دارد این است که به طراحان و هنرمندان اجازه داده شود تا در خلق آثار خود بتوانند از هر دو دستشان استفاده کنند.سرفیس دایل بسیار منحصر به فرد طراحی شده است و زمانی که شما با آن در سرفیس استدیو کار می کنید بسیار خیره کننده ای از خود نشان می دهد. یکی از ویژگی های جالب سرفیس دایل امکان انتخاب رنگ های مختلف تنها با چرخاندن آن است. چنین ایده ‌ای می ‌تواند برای طراحان فوق‌ العاده کاربردی باشد.کاربران می ‌توانند با این وسیله جدید، از سرویس‌هایی همچون پندورا و اسپاتیفای استفاده کنند یا حتی صدای کامپیوتر خود را نیز تنظیم نمایند. سرفیس دایل دارای یک نوار مغناطیسی حساس به فشار است و مطمئنا طراحی آن به گونه ای بوده است که خطری سلامت نمایشگر را تهدید نمی کند. برای استفاده از این وسیله ، نیازی به قرارگیری مستقیم آن بر روی نمایشگر سرفیس استدیو نبوده و کاربران می ‌توانند از راه دور هم از آن استفاده کنند.همانند قلم سرفیس ایده‌ای که قطعا مورد توجه طراحان قرار می ‌گیرد و امکانات جالبی را برای آن‌ها فراهم می ‌کند.از دستگاه ها: سرفیس پرو 3 ، سرفیس پرو 4 و سرفیس بوک پشتیبانی می کند.

مایکروسافت لیست اپلیکیشن هایی که می توانند از قابلیت این دستگاه استفاده کنند را منتشر کرده است.


Drawboard (Drawboard PDF) : اپلیکیشنی عالی برای زمانی که کاربر نیاز دارد فایل های پی دی اف خود را نشانه گذاری کند. این اپلیکیشن تعداد زیادی ابزار های کاربردی دارد و برای مهندسان و طراحان شده و به کاربراجازه می دهد به راحتی بر روی پرونده ها یادداشت بنویسند.


Mental Canvas (Mental Canvas Player) : این اپلیکیشن برای تبدیل عکس ثابت به سه بعدی است.


Silicon Benders (Sketchable) : این اپلیکیشن دارای محیطی عالی برای طراحی های است و توانایی کاربر را در خلق آثار هنری دوچندان می کند.
Smith Micro (Moho 12) : اپلیکیشنی تخصصی در زمینه پروژه های انیمیشنی و طراحی و ساخت کاراکترهای سه بعدی متحرک


Spotify (Spotify) : ابزاری برای یافتن ، اشتراک گذاری و لذت بردن از موسیقی مورد علاقه به صورت آنلاین

Staffpad (StaffPad) : اپلیکیشنی برای ساخت موسیقی. آهنگ سازها می توانند به کمک این اپلیکیشن و سرفیس دایل ، نت های خود را بر روی نمایشگر دستگاه نوشته و موزیک دست نویس خود را به یک آهنگ کامل تبدیل کنند. به جز شناسایی قوی نت ها، می توانند آنها را سریع ویرایش، پخش و به اشتراک بگذارند و برگه نت خود را پرینت بگیرند.


Windows (All) : یعنی تمام کارایی های خود ویندوز ده


OneNote (UWP version) : برنامه مکانی است برای جمع ‌آوری اطلاعات، تنظیم، جستجو و به اشتراک گذاشتن آن ها

Plumbago : یک دفترچه یادداشت دیجیتال است که دارای یک تکنولوژی است که دست نوشته ها را صاف و مرتب می کند، به طوری که خواندن نوشته های ناخوانا را آسان تر می نماید. این اپلیکیشن دارای یک تکنولوژی جوهر شبه واقعی است.


Sketchpad : اپلیکیشنی قدرتمند در زمینه ی ویرایش ، میکس و ساخت موزیک


Groove Music : نام سرویس موسیقی مایکروسافت


PewPew Shooter یک بازی سرگرم کننده تحت وب و اپلیکیشن
 

Paint

Word, PPT, Excel (Office Win32)

Windows Maps

Microsoft Photos

 

سرفیس دایل بیست آبان به قیمت ۹۹ دلار روانه بازار خواهد شد. البته در صورتی که سرفیس استودیو را پیش ‌خرید کنید می ‌توانید این محصول را به صورت رایگان دریافت نمایید.

طراحی و بدنه

همان طور که قبل تر هم گفتیم طراحی زیبا و ظریف این محصول را از آل این وان ها متمایز ساخته است. طراحی کاملا مینیمالیستی و منحصر است و تا حدی اصول ارگونومیک در آن رعایت شده است که موجب راحتی کاربران خواهد شد برای مثال اگر شما طراح باشید ساعت زیادی را باید صرف کار با کامپیوتر خود کنید و طراحی این سرفیس برای شما مناسب است و هم به دلیل پایه ی آن که امکان تغییر حالت نمایشگر را می دهد بسیار مناسب است. جنس بدنه از آلومینیوم سخت است. ردموندی با تعبیه ی سخت افزار در دستگاه جمع و جوری ساخته اند. سرفیس استودیو با استفاده از یک لولای پیشرفته که پیش تر به آن اشاره شد ، به کاربرامکان می دهد تا هم ارتفاع و هم زاویه‌ ی نمایشگر را تغییر دهند و آن را از حالت یک مانیتور دسکتاپ درآورده و به تبلتی بزرگ تبدیل نمایند. سرفیس استودیو دارای چهار پورت USB3، یک پورت Ethernet (LAN)، درگاه کارت SD، یک پورت Mini Display و جک ۳.۵ میلی ‌متری هدفون است و اتصالات بر روی پایه‌ی آن قرار گرفته ‌اند.

پردازنده

سرفیس استدیوها با دو پردازنده اطلاعات طراحی شده اند ، پردازنده‌ های چهار هسته‌ ای SkyLake اینتل i7 و i5. پردازنده کارت گرافیک‌ مدل انویدیا جیفورس سری 900. مایکروسافت دلیل استفاده از چیپ گرافیکی قدیمی و پردازنده اطلاعات Skylake در سرفیس ‌استدیو به جای پردازنده های جدید این گونه اعلام کرد که چیپ‌ ست‌های جدیدی همچون پردازنده گرافیکی سری 1000 انویدیا و پردازنده اطلاعات Kaby Lake اینتل خیلی دیر به بازار آمده اند و مایکروسافت خیلی قبل تر در حال طراحی و توسعه‌ ی کامپیوتر جدید خود بوده‌ است و در آن زمان پردازنده‌های جدید Kaby Lake اینتل و نیز کارت‌ گرافیک ‌های جدید انویدیا هنوز در دسترس قرار نداشته ‌اند.

این قابلیت ها و ویژگی ها سرفیس استدیو را بسیار جذاب کرده است تا حدی که نگاه ها کم کم از روی بی رقیب بودن اپل برگشته است.امیدواریم این کامپیوتر انقلابی برای محصولات و سیاست های آینده ی مایکروسافت باشد و ردموندی ها پیش از پیش خلاق تر حرکت کنند. میکروفون های تعبیه شده در این سرفیس به دقت و کارایی بیش تر دستیار صوتی محبوب مایکروسافت یعنی کورتانا کمک شایانی می کند و دسترسی را حتی از فاصله ی دور تر از دیگر محصولات سرفیس آسان تر کرده است.تصویر با سیزده میلیون پیکسل با فناوری پیچیده مطمئنا کاربری خوبی خواهد داشت. این سرفیس با VR نیز سازگار است.باید منتظر بود تا دید این محصول تا چه اندازه میان کاربران جهانی رسوخ خواهد کرد و آیا همه چیز به همین خوبی است که نشان می دهد یا نه.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر