گوگل با مدیرعاملی متفاوت، زیر نظر سازمان جدید آلفابت

گوگل با مدیرعاملی متفاوت، زیر نظر سازمان جدید آلفابت

بنیانگذاران گوگل، از تاسیس شرکت جدید آلفابت خبر داده اند که تمام تولیدات گوگل به عنوان زیرمجموعه ای از آن محسوب خواهد شد. هدف از این انتقال، افزایش مسئولیت پذیری و شفاف تر شدن وظایف گوگل اعلام شده است.


لری پیج، مدیر عامل گوگل در وبسایت خود نوشته است: "آلفابت چیست؟  این سازمان در واقع مجموعه ای از شرکت ها است که البته بزرگترین آنها، همان گوگل می باشد. گوگل جدید، در واقع کوچکتر می شود و در عوض، با شرکت های جدیدی که نسبتا از تولیدات اصلی اینترنتی ما به دور هستند، همراه می شود."
گوگل جدید، شامل بخش هایی مانند جستجو، تبلیغات، نقشه، برنامه ها، یوتیوب و اندروید خواهد بود و بخش های تجاری دیگر مانند امکانات خانه هوشمند Nest، گوگل فایبر، گوگل ونچر، گوگل کالیکو و آزمایشگاه X و بخش های دیگر زیر نظر آلفابت قرار خواهد گرفت.
هر شرکت در آلفابت، مدیرعامل خود را در اختیار خواهد داشت. برای مثال مدیرعامل سابق اندروید و کروم، ساندر پیچای، به سمت مدیر عامل جدید گوگل، گماشته خواهد شد و از طرف دیگر لری پیج و سرگئی برین، مسئولیت آلفابت را بر عهده خواهند داشت.
در چند ماه پایانی امسال، گوگل به عنوان یک شرکت جداگانه، زیر نظر آلفابت شروع به کار می کند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر