تغییر بزرگ گوگل در صفحه نتایج؛ تهدید یا فرصتی برای وبمستران

تغییر بزرگ گوگل در صفحه نتایج؛ تهدید یا فرصتی برای وبمستران

از زمان آغاز به کار موتور جستجوی گوگل در 20 سال پیش، گوگل از نسخه دسکتاپ وبسایت ها برای تعیین ارتباط و دیگر سیگنال‌های رتبه بندی در صفحه نتایج خود استفاده می‌کرد. در سال 1997، اینترنت تنها بر روی کامپیوترها و لپتاپ ها مورد استفاده قرار می‌گرفت و هنوز یک دهه تا محبوبیت گوشی‌های هوشمند باقی مانده بود.

از زمان آغاز به کار موتور جستجوی گوگل در 20 سال پیش، گوگل از نسخه دسکتاپ وبسایت ها برای تعیین ارتباط و دیگر سیگنال‌های رتبه بندی در صفحه نتایج خود استفاده می‌کرد. در سال 1997، اینترنت تنها بر روی کامپیوترها و لپتاپ ها مورد استفاده قرار می‌گرفت و هنوز یک دهه تا محبوبیت گوشی‌های هوشمند باقی مانده بود.

با این حال اکنون، پس از گذشت 20 سال و با گسترش روز افزون دیوایس های موبایلی، اغلب مردم برای اتصال به اینترنت از دیوایس های همراه استفاده می‌کنند و گوگل نیز در این رابطه روش جدید Mobile-First Indexing را مورد آزمایش قرار داده است.

گوگل در رابطه با اهمیت این روش جدید می‌گوید:«میدانیم که این تغییر مهمی در ایندکس نتایج است و به طور جدی بر روی آن نظارت داریم. در طی ماه‌های آینده این روش را به دقت در مقیاس های کوچک مورد بررسی قرار می‌دهیم و زمانیکه از تجربه کاربری موفق آن اطمینان حاصل کردیم، این روش را به صورت عمومی مورد استفاده قرار می‌دهیم.»

اگرچه برای همگام شدن با این روش سایت‌های موبایل فرندلی و پویا نباید نیازی به تغییر داشته باشند، گوگل چند پیشنهاد برای سایت‌ها دارد تا طبق آن برای دیوایس های موبایل و دسکتاپ نشانه‌های جداگانه‌ای در نظر بگیرند. در غیر اینصورت سایت‌هایی که فقط برای دیوایس های دسکتاپ بهینه شده باشند به شکل فعلی به ایندکس شدن ادامه خواهند داد.

برای وبسایت هایی که در حال حاضر تجربه موبایلی مناسبی به کاربر ارائه نمی‌کنند، این خبر ممکن است به منزله یک هشدار باشد و مدیران اینگونه سایت‌ها را به سمت ایجاد یک راه حل سریع سوق دهد، با این حال گوگل یک رویکرد دقیق‌تر پیشنهاد می‌کند و معتقد است «یک سایت دسکتاپ گرای کاربردی و صحیح بهتر از یک نسخه ناکامل موبایلی از آن8 سایت است.»

در این رابطه، در روزهای گذشته خبری مبنی بر پیشی گرفتن کاربران اینترنت در دیوایس های موبایلی از کاربران دسکتاپ منتشر شد که نشان می‌دهد نقش دیوایس های همراه در اتصال به اینترنت روز به روز پر رنگ‌تر می‌شود. بنابر این طبیعی است گوگل نیز الگوریتم‌های خود را به سمت دیوایس های موبایلی تغییر دهید، بنابر این اگر صاحب وبسایتی هستید که تجربه موبایلی مناسبی به کاربر ارائه نمی‌دهد بهتر است نسبت به ایجاد نسخه موبایلی صحیح و کامل وبسایت خود اقدام کنید.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر