یک ضرب المثل قدیمی است که می گوید میوه هیچ وقت دور از درخت نمی افتد!
هیئت منابع هوایی کالیفرنیا (California Air Resources Board) اخیرا اعلام کرده است که خودروسازان دیگری هم از گروه خودروسازی فولکس واگن در تست مشخص کننده میزان آلایندگی های تولیدی موتور تقلب کرده اند.
خبرگزاری های WSJ و رویترز به همراه مجله آلمانی بیلد (Bild) به تازگی توضیح داده اند که چگونه قانون گذاران موفق به یافتن نرم افزارهایی در خودروهای آئودی شده اند که میزان خروجی گازهای CO2 را در این خودروها در هنگام تست کم می کرده اند. ظاهرا این افشا سازی در حدود 4 ماه پیش صورت گرفته است اما شرکت های فولکس واگن، آئودی و کارب (CARB) جزییات آن را به طور عمومی پخش نکرده اند.
طبق اطلاعات منتشر شده توسط منابع خبری این نرم افزار به گونه ای طراحی شده است که شرایط تست کردن خودرو (حرکت کردن خودرو با سرعت آهسته و تند بر روی غلطک تست کننده) را تشخیص دهد تا از این طریق بتواند نسبت دنده های گیربکس خودرو را کاهش دهد؛ البته این نرم افزار در همه تست ها نمی تواند قانون شکنی کند به این نحو که برای مثال در تست های کارب به دلیل این که چرخ های خودرو توسط غلطک ها به گردش در می آیند میزان واقعی آلایندگی های موتور نمایش داده می شود.
گفته شده است که آئودی تا ماه مه سال 2016 ( 12 اردیبهشت تا 11 خرداد )، چند ماه بعد از این که به فولکس واگن دستور داده شد که خودروهایش را دوباره برای تست کردن بفرستد، از این نرم افزار استفاده می کرده است.
آئودی تنها در پاک جلوه دادن مدل های محدودی از خودروهای ساخته شده توسط شرکت فولکس واگن و رسوایی ایجاد شده توسط این شرکت در زمینه تقلب کردن در رابطه با گزارش کردن میزان آلایندگی خودروهایش دست داشته است با وجود این افشا سازی اخیر باز هم می تواند مشکلات بیشتری را برای این سازنده که از قبل زیر ذره بین بوده است، ایجاد کند.
هنوز شرکت های کارب و فولکس واگن در رابطه با این موضوع مطلبی را منتشر نکرده اند اما انتظار می رود که این قصه سر درازی داشته باشد.
منبع خبر: engadget
ثبت نظر