BMW دامنه alphabet.com را به گوگل نمی فروشد

BMW دامنه alphabet.com را به گوگل نمی فروشد

بعد از خبر تغییر ساختار گوگل، ساندر پیچای، مدیر عامل جدید گوگل شناخته شد. گوگل هم اکنون تحت نظر یک سازمان بزرگتر به نام آلفابت قرار گرفته است که سرپرستی آن را لری پیج و سرگئی برین، برعهده دارند. آلفابت در حال حاضر، گوگل، و دیگر شرکت ها مانند Nest و Calico را زیر نظر دارد.


ولی همه چیز نیز، بر اساس برنامه پیش نرفته است. گزارشی از نیویورک تایمز وجود دارد مبنی بر اینکه که این شرکت جدید با شرکت آلمانی BMW، تولید کننده ی ماشین، تعارضی پیدا کرده است. BMW نیز شرکتی تحت عنوان آلفابت دارد و دامنه Alphabet.com نیز متعلق به آنست.
بدتر از آن، اینست که BMW در برابر این موضوع، موضع گرفته است و گفته است که هیچ برنامه ای برای فروختن دامنه ندارد. Micaela Sandstede، سخنگوی BMW در مونیخ آلمان، تاکید کرده است که این وبسایت برای تجارت آلفابت (BMW) بسیار ضروری است.
زمانی که خبر مربوط به گوگل منتشر شد، سایت Alphabet.com با ترافیک سنگینی مواجه شد که باعث از کار افتادن آن برای مدت زمان کوتاهی شد.
وی اعلام کرده است که BMW در حال بررسی تخلف نام تجاری پیش آمده؛ است. زمانی که یک شرکت از یک نام مشخص استفاده می کند، لزوما شرکت های دیگر از استفاده از این نام منع نمی شوند. بر اساس قانون اختراعات و علائم تجاری آمریکا، نقض حقوق زمانی اتفاق می افتد که یک شرکت باعث گیجی و سردرگمی مشتریان می شود.
شرکت جدید آلفابت وبسایتی دارد که در حال حاضر در دامنه ی abc.xyz قرار گرفته است.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر