Oracle ادعا می کند که حتی در دستگاه های جدید Androidنیز از حقوق کپی رایت Java تخطی شده است.

Oracle ادعا می کند که حتی در دستگاه های جدید Androidنیز از حقوق کپی رایت Java تخطی شده است.

Oracle ادعا می کند که حتی در دستگاه های جدید Androidنیز از حقوق کپی رایت Java تخطی شده است.

دادخواهی Oracle ضد Google در مورد حق کپی رایت Java احتمالا تا سال آینده به دادگاه نخواهد رفت. اما در این مدت، Oracle از دادگاه خواسته که ضمیمه ای را به شکایت خود که سال 2010 تنظیم کردهاضافه کند.
Oracle بار دیگر از دادگاه خواست که محصولات متخلف Android از بازار جمع شوند، که شامل بیشتر دستگاه های جدید می شود.
در اسناد ثبت شده در دادگاه کالیفرنیای شمالی در روز پنج شنبه، Oracle شکایتی را ضمیمه کرد که شامل نسخه های اخیر Android، مثل ساعت، اتومبیل ، تلویزیون و لوازم خانگی می باشد.
Oracle در شکایت خود ذکر کرد Android اکنون بیش از یک میلیارد کاربر دارد و استفاده از آن رو به افزایش است- با این حال، هنوز از قوانین کپی رایت Oracle تخطی می کند، همزمان که Android در همه جا حظور دارد، پلت فرم Java به شدت ضربه خورده است. بیشتر به دلیل این که Google،Android را بدون هیچ هزینه ای به سازندگان وسایل الکترونیک ارائه می دهد. "
در این ضمیمه  از شش نسخه جدید Android که از سال 2010 منتشر شده اند، از 2x.Gingerbread گرفته تا Lollipop 5x. نام برد. لازم به ذکر است که این نسخه ها شامل 40 به روز رسانی اصلی و فرعی نیز می شوند.
همچنین از Android های پوشیدنی، تلویزیون Android، اتومبیل های Android و وسایل خانگی که از یک سیستم عامل استفاده می کنند مثل ماشین لباس شویی و یخچال را نیز نام برد.
حتی انگشتش را روی فروشگاه Google Play نیز گذاشت زیرا از نظر آن ها یکی از راه هایی است که Google روی پلت فرمAndroid سرمایه گذاری کرده است. ( زمانی که طرح دعوی اصلی در دادگاه ثبت شد، Google یک فروشگاه دیجیتالی دیگر به اسم Android Market را راه اندازی کرده بود.)
Oracle مدعی شده است که همه این محصولات Android و خدمات آن از قوانین کپی رایت Big Red از Java تخطی کرده است، از طرفی،Googleبیان کرده است که اپلیکیشن های Android روی ماشین مجازی Javaplain-vanilla عمل نخواهد کرد.
Google برخلاف Oracle به درآمد حاصل از خود پلت فورم وابسته نیست، زیرا هدف اصلی اش درآمد حاصل تبلیغات از طریق موتور جست و جو گرش است. همچنین Google قادر است که آنچه را که Oracleبه سختی برای ساخت و حفظش  تلاش کرده  بدون هزینه ارائه دهد، و  درضمن روندی را پیش گرفته که پلت فورم Java را در تجارتی که پردرآمد ترین در نسل امروز محسوب می شود به نابودی می کشاند ،
این که Google به حقوق کپی رایت Java تجاوز کرده است دیگر مساله  مورد بحث نیست نیست. دادگاه تجدید نظر فدرال ایالات متحده  در می ماه سال 2014حکم صادر کرد که Google از قوانین تخطی کرده است.
آنچه مساله  سازاست ، آسیب هایی است که این موضوع رسانده است، به علاوه مساله دیگری که مطرح است این است که آیا اقدامGoogle " استفاده منصفانه" بوده است یا خیر. استفاده منصفانه به این معنی است که قانون کپی رایت اجازه آن را صادر کند. اگر دادگاه حکم استفاده منصفانه را بدهد، Google دیگر به هیچ چیز بدهکار نخواهد بود.
آنچه Oracle می خواهد این است که Android را از تجارت گوشی های همراه بیرون کند- حداقل تا زمانی که سودی که از آن می برد قطع شود.
ضمنا Googleدر تلاش است که خسارات احتمالی را که ممکن است متوجش شود از بین ببرد. در پرونده خود، Google ادعا کرد که Oracle نباید اجازه داشته باشد این مساله را که شاید Google از " عمد" از قوانین کپی رایتش تخطی کرده است را به مساله بزرگی تبدیل کند، چرا که چنین استدلالی به آسیب هایی که در این مورد مورد بحث قرار گرفته است نا مربوط است.
البته تا زمانی که Google و Oracle دوباره به دادگاه احظار شوند، احتمالا زمان نسبتا زیادی خواهد گذشت، قاضی پرونده اعلام کرد که این اتفاق تا بهار سال 2016 اتفاق نخواهد افتاد.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر