این هدف لزوماً به خودی خود خواب و خیال نیست، اما بی ام دبلیو مسیری طولانی برای رسیدن به آن را در پیش دارد...
بخواهیم یا نخواهیم، ماشین های الکتریکی در حال آمدن به بازار هستند. برخی کمپانی ها در تلاشند که از منحنی پیش بیافتند، مثل بی ام دبلیو، که اهداف بلندبالایی برای حجم فروش الکتریکی در سال پیش رو دارد.
به گزارش رویترز، در مصاحبه ای با هرولد کروگر، مدیرعامل بی ام دبلیو، در روزنامه آلمانی Suddeutsche Zeitung، انجام داده است، این غول آلمانی ابراز امیدواری کرده است که فروش ماشین های الکتریکی خود را به 100 هزار وسیله نقلیه در اوایل سال 2017 افزایش بدهد. با توجه به اینکه این خودروساز حدود 100 هزار وسیله الکتریکی را از سال 2013 به بیرون داده، این یک تغییر بزرگ در میزان تقاضا است.
بی ام دبلیو در حال حاضر یک وسیله نقلیه باتری-الکتریکی یعنی i3 را می فروشد. به منظور اینکه در بازار رو به رشد رقابت به آن کمک کند، ظرفیت باتری آن را (و بنابراین محدوده کلی را) در حدود 50 درصد افزایش داده است. با سرعت کنونی خود، i3 یک چهارم فروش وسایل نقلیه الکتریکی سال 2017 شرکت بی ام دبلیو را به خود اختصاص می دهد.
حقیقت این است که باتری در حال باز کردن جای خود بین همه وسایل نقلیه بی ام دبلیو هستند. این کمپانی ارائه انواع پلاگین هیبرید iPerformance را در سری های 3 و 7 در ایالات متحده و اروپا شروع کرد، همچنین سری های 2 و X5 را الکتریکی کرد. همچنین بی ام دبلیو هنوز i8 را می فروشد، یک پلاگین هیبرید که نه قابل استفاده است (دو در، بدون صندلی عقب)، و نه ارزان است (قیمت آن از حدود 140 هزار دلار شروع می شود).
محقق شدن هدف فروش 100 هزار وسیله نقلیه الکتریکی در 2017 کاملاً یک خواسته غیرمعقول است، مگر اینکه بی ام دبلیو یک ترفند رادیکال پنهانی در دو ماهه بعدی داشته باشد، یا اینکه بی ام دبلیو شروع کند و پلاگین هیبریدها را هم به عنوان وسایل نقلیه الکتریکی به حساب بیاورد. مرسدس بنز و فولکس واگن هر دو قصد دارند از تعداد زیادی وسیله نقلیه الکتریکی تا پایان دهه رونمایی کنند، اما بی ام دبلیو در مورد صحبت از محصولات الکتریکی آتی خود بسیار ساکت تر بوده است.
منبع خبر: cnet
ثبت نظر