گران قیمت‌ترین اتومبیل جهان

گران قیمت‌ترین اتومبیل جهان

این خودرو در بین سال‌های ۱۹۶۲–۱۹۶۴ تولید شده است. طراحی این اتومبیل کلاسیک را Sergio Scaglietti و Giotto Bizzarrini به‌عهده داشته‌اند.

فراری ۲۵۰ GTO در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ با قیمت ۳۸ میلیون دلار به فروش رفت. در سال ۲۰۱۶ میلادی بار دیگر این خودرو لقب گران قیمت‌ترین اتومبیل جهان را به خود اختصاص داد.

فقط ۳۹ دستگاه فراری ۲۵۰ GTO تولید شده است  و در آخرین بازاریابی این خودرو، دو دستگاه از آن ۵۷ میلیون دلار و یکی دیگر ۵۵٫۸ میلیون دلار به فروش رفته‌اند. این خودرو در بین سال‌های ۱۹۶۲–۱۹۶۴ تولید شده است. طراحی این اتومبیل کلاسیک را Sergio Scaglietti و Giotto Bizzarrini به‌عهده داشته‌اند.

هر ساله تعداد خودروی جدید به مزایده گذاشته می‌شود و بنابراین هر سال رکورد جدیدی در مورد قیمت خودرو برپا می‌شود. این سال نیز با تکرار این رکوردشکنی، یک حدنصاب جدید اعلام شد.

این مزایده‌ها معمولاً بدون درز اطلاعات رخ می‌دهد و قیمت اعلام شده قیمتی تقریبی است و ممکن است کمی متفاوت باشد. معمولاً خریداران از اعلام قیمت خودداری می‌کنند.

یکی از فراری‌ها در نیویورک و دیگری در فرانسه به فروش رفته است و سومین فراری که قیمتی کمتر داشته است در انگلستان به مزایده گذاشته شده بود.

گران قیمت‌ترین اتومبیل جهان در سال ۲۰۱۶

این سه فراری GTO 250 سری اول محسوب می‌شوند و در سال‌های ۱۹۶۲ یا ۱۹۶۳ تولید شده است. سری دوم این ماشین در سال ۱۹۶۴ تولید شد و پس از آن دیگر عرضه نشد.

این خودرو به تنهایی توانسته است هر ساله رکورد گران قیمت‌ترین اتومبیل جهان را بشکند.

موتور فراری GTO 250  یک انجین ۳ لیتر ۱۲ سیلندر است که ۳۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. ما در سال ۲۰۱۵ شاهد فروش این خودرو نبودیم ولی در سال ۲۰۱۴ قیمت ۳۸ میلیون دلار را تجربه کرد.
از جمله خودروهای بالاتر از ۲۵ میلیون دلاری که به فروش رفته است می‌توان به فراری ۳۳۵S Spider Scaglietti با قیمت ۳۵٫۷ دلار، مرسدس بنز W196 Silver Arrow به قیمت ۲۹٫۶ میلیون دلار، فراری ۲۹۰ Mille Miglia به قیمت ۲۸ میلیون دلار، فراری ۲۷۵ GTB/4*S NART Spider به قیمت ۲۷٫۵ میلیون دلار و سرانجام فراری ۲۷۵ GTB/C Speciale با قیمت ۲۶٫۴ میلیون دلار اشاره کرد.

منبع خبر: ostadit

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر