راه اندازی میکرو سرور GT200 توسط شرکت Giada

راه اندازی میکرو سرور GT200 توسط شرکت Giada

راه اندازی میکرو سرور GT200 توسط شرکت Giada ایالات متحده آمریکا.

با استفاده از پلت فرمی با قدرت پایین که بر اساس پردازنده با ولتاژ پایین Intel ساخته شده، هزینه های عملیاتی را تا حد زیادی برای یک سری شرکت ها کاهش می دهد و این شرکت ها نیاز به 24 ساعت عملیات مطمئن و موثر با مدیریت گسترده دارند.
هم چنین شرکت Giada  با عرضه ی دستگاه جدید SME، این دستگاه را برای نقش های کوچکی مانند: فایل، وب، ایمیل و برنامه های سرور چاپ طراحی کرده است و این شرکت ، قدرت دستگاه SME را تنها 30 وات بصورت بار کامل ( Full Load)  اعلام نموده است. در آزمایش انجام شده ، سرور GT200 با دو درایو SATA ، 4 گیگا بایت از DDR3 RAM که بطور کامل بارگذاری شده است و          mSATA    SSD(درگاه mSATA یا mini-SATA در مدت زمان کوتاهی ابتدا در برخی مادربرد های چیپ سری Z68 اینتل ظهور کرد) حدود 93/0 اشغال شده از Cpu را با کمتر از 30 وات مصرف می کند. برای اطلاعات بیشتر از سایت Preaa Release دیدن فرمایید. GT200  مجهز به یک آداپتور برق 60 وات می باشد، در نتیجه این احتمال وجود دارد که یک پیکر بندی قویتر، بیشتر از برآورد شرکت Giada نیرو دریافت کند.
اجزاء میکروسرور GT200 اکثرا متشکل از قطعات قدیمی تر هستند. بهینه سازی در مصرف برق در درجه ی اول لطفی در حق پردازنده ی میزبان می باشد. Intel Celeron 1037U  پردازنده ی دو هسته ای با قدمت 2 سال با فرکانس 8/1 گیگا هرتز و حداکثر TDP با 17 وات می باشد. چیپ ست Intel HM77 دو شکاف SO-DIMM را برای حداکثر 16 گیگا بایت  1333/1600MHz DDR3 RAM  فراهم می نماید.
جالب توجه است که شرکت Giada پشتیبانی Intel RST  را برای 1,5,10  RAID اعلام نموده است. (RAID مخفف عبارت Redundant Array of Inexpensive Disks میباشد و کار آن ایجاد یک واحد از مجموع چند هارد دیسک میباشد. در واقع با قرار دادن چند هارد دیسک در کنار هم و پیاده سازی RAID همه هارد دیسکهای ما به یک واحد تبدیل میشوند و سیستم همه آنها را فقط به عنوان یک منبع واحد میبیند که بسته به اینکه چه سطحی از RAID پیاده سازی شده باشد میتواند باعث افزایش کارایی و یا امنیت اطلاعات و یا تلفیقی از این دو شود. )
موضوع دیگر که مورد بحث می باشد این است که آیا چیپ ست Intel HM77 با طراحی قدیمی تر، ارائه دهنده ی 2 رابط SATA3 با سرعت اتصال بسیار بالای 6Gb/s و پشتیبانی از RAID 10 , 5 از طریق کنترلر شخص ثالث  SATA3  6Gb/s می باشد؟ یا چیپ ست HM77 با قابلیت کنترل و مدیریت 4 درگاه باقیمانده ی SATA  6Gb/s بصورت ذاتی می باشد؟

GT200 1 w 600


البته این موارد می توانند تنها یک حدس و گمان اشتباه باشند، از آنجائیکه شرکت Giada هم بطور آشکار  اظهار نموده است که فرد می تواند 2 bays  درایو  SATA3 با سرعت اتصال 6Gb/s را در  RAID 0,1( هیچ اشاره ای به RAID 10 , 5 نشده است.) پیکر بندی نماید.
 
قابلیت اتصال به نظر می رسد تا حدودی محدود است، اما احتمالا به علت سایز واحدها (تنها 4/8 * 3/4 * 7/6 اینچ ) می باشد.پنل جلو تنها یک درگاه USB 3/0 را فراهم می کند و سه درگاه USB2/0 دیگر بر روی دستگاه موجود می باشد. علاوه بر این ، تنها یک خروجی ویدئو  در قالب یک درگاه VGA موجود می باشد. دو پورت اترنت گیگا بایت ارائه دهنده ی دسترسی بالا به شبکه و افزونگی می باشند که بر روی سرور کوچک با قدرت پایین به خوبی جواب می دهد.
شرکت Giada، تکنولوزی کنترل سخت افزار فعال خود را بنام JAHC با کنترلی بیش از قدرت برنامه ریزی عرضه نموده که با بازیابی فقدان AC با یک رابط کاربری براحتی قابل استفاده می باشد. میکرو سرور  GT200 در ماه آگوست با قیمت 320 دلار به بازار عرضه می گردد، اگرچه از سخت افزار بزرگ و جدیدی استفاده نمی کند، اما GT200 ویژگی های کافی برای یک تجارت کوچک و  شبکه ی خانگی را ارائه می دهد و در کل شامل بهینه سازی مصرف برق با قیمتی مقرون به صرفه و مقیاس پذیری مناسب و معقول و با سایزی قابل تنظیم همراه می باشد.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر