تماس ویدئویی واتس اپ: هرآنچه باید بدانید

تماس ویدئویی واتس اپ: هرآنچه باید بدانید

واتس اپ قابلیت جدیدی را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است: تماس ویدئویی. با این قابلیت به راحتی می توانید با دوستان خود تماس ویدئویی با کیفیت و رایگان برقرار کنید.

واتس اپ در سراسر جهان میلیون ها کاربر دارد و یکی از پرطرفدار ترین شبکه های اجتماعی است. البته یک پیام رسان است ولی قابلیت های جدیدش آن را بسیار پر قدرت تر کرده اند. 
پارسال این شرکت تماس صوتی واتس اپ را معرفی کرد که به کاربران امکان برقراری تماس تلفنی از طریق اینترنت را می دهد. امسال چیزی که اضافه شده است تماس ویدئویی است. تا ماه پیش این قابلیت بتا بود اما حال به صورت رسمی برای همه پلت فرم ها و برای عموم قابل دسترسی است. 

آنچه باید درمورد تماس ویدئویی واتس اپ بدانید
تماس ویدئویی واتس اپ بسیار ساده است: با تماس ویدئویی از طریق واتس اپ با دوست خود تماس می گیرید و هردو می توانید یکدیگر را در صفحه نمایش گوشی هوشمند خود ببینید. شبیه کاری است که اسکایپ سال هاست انجام می دهد. 
تماس ویدئویی واتس اپ در سه سیستم عامل اصلی موبایل قابل دسترسی است: اندروید، iOS و ویندوز فون. همین قابلیت باعث می شود که واتس اپ یکی از بهترین اپلیپیشن های میان پلت فرمی برای تماس های ویدئویی باشد. 


این قابلیت کاملا رایگان است و برای استفاده از آن نیازی نیست که هیچ پولی بپردازید. با این حال تماس ویدئویی نیاز به اینترنت دارد در نتیجه دیتا گوشی شما را مصرف می کند. اگر از طریق وای فای از واتس اپ کال یا تماس واتس اپ استفاده می کنید، هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت. همچنین می توانید چک کنید که واتس اپ چقدر دیتا مصرف کرده است. 
کاربرانی که هم اکنون واتس اپ دارند باید آن را به روز رسانی کنند و کاربران جدید باید آن را دانلود کنند. در حال حاضر این قابلیت روی اندروید فعال است اما به زودی روی iOS و ویندوز فون نیز فعال خواهد شد. واتس اپ کاملا رایگان است. 

با تماس ویدئویی واتس اپ چه کاری می توانید انجام دهید؟
تماس ویدئویی واتس اپ جزئی از قابلیت تماس تلفنی آن است. برقراری تماس بسیار ساده است. شما مخاطب مورد نظر را انتخاب می کنید، روی آیکون تلفن که در کنار نام آن ها قرار دارد کلیک می کنید و در پیامی که ظاهر می شود گزینه " Video Call" را انتخاب می کند. 
طرف مقابل می توان تماس شما را پذیرفته یا رد کند. اگر پاسخ داد می توانید تماس برقرار کنید. 
تماس ویدئویی واتس اپ به صورت پیش فرض از دوربین جلوی گوشی شما استفاده می کند که البته شامل فلش دوربین جلو نمی شود. اما شما می توانید دوربین پشت گوشی را با ضربه زدن روی صفحه نمایش فعال کنید. 
همچنین می توانید میکروفون را بی صدا کنید تا شخص مقابل فقط تصویر شما را ببیند ولی صدای شما را نشنود. برای خاموش کردن صدا از اسپیکر از دکمه های کنترل صدا استفاده کنید. 

سرعت اینترنت بهتر
سرعت اینترنت در تماس ویدئویی تفاوتی ایجاد نمی کند. واتس اپ سرعت شما را محاسبه کرده و بر اساس آن کیفیت ویدئو را تنظیم می کند. این قابلیت تغییر بزرگی در کیفیت تماس ایجاد می کند. 
وان ردیتور (One Redditor) در کلیپ کوچکی تماس ویدئویی واتس اپ و اپل فیس تایم را مقایسه کرده است. در این رقابت کیفیت واتس اپ بسیار بهتر است. 
ما تماس ویدئویی واتس اپ را روی شبکه های 4G، 3G و 2G امتحان کردیم، و روی هر سه آن ها کیفیت خوب بود. کیفیت ویدئویی 2G ضعیف و پیکسلی بود، اما آنقدر خوب بود که بتوان گفت روی صفحه چه اتفاقی در حال افتادن است. نداشتن تاخیر یکی از نکات بسیار مثبت این تماس های ویدئویی است. 

امکان انجام چند کار در هنگام برقراری تماس
یک نکته بسیار مثبت دیگر تماس ویدئویی واتس اپ قابلیت چند کاره است. بیشتر تماس های ویدئویی گوشی های هوشمند شما را وادار می کنند که تنها تماس برقرار کنید و نه کار دیگر. نمی توانید چند کاره باشید. اما واتس اپ چنین محدودیتی ندارد. 


می توانید روی دکمه " Message" کلیک کنید تا پیام های دیگری که بقیه فرستاده اند را ببینید، و حتی می توانید به آن ها پاسخ دهید. برای بازگشت به تماس ویدئویی خود کافی است که روی نوار سبزی که در بالای واتس اپ قرار دارد ضربه بزنید. 

کارهایی که نمی توانید با تماس ویدئویی واتس اپ انجام دهید
با وجود همه این قابلیت ها هنوز چند کار هست که نمی توانید با تماس ویدئویی واتس اپ انجام دهید. و ممکن است این مشکلات برای بعضی ها نا امید کننده باشد. 

عدم پشتیبانی برای واتس اپ وب یا دسکتاپ
در حالی که واتس اپ به یک گوشی هوشمند و اتصال اینترنت فعال نیاز دارد، می توانید روی کامپیوتر نیز از آن استفاده کنید. اما تماس ویدئویی را پشتیبانی نمی کند. 


از طرف دیگر اپلیکیشن هایی مانند اسکایپ یا فیس تایم روی هر دو کامپیوتر و گوشی قابل استفاده هستند و می توانید با هردو آن ها تماس ویدئویی برقرار کنید. این مشکل ممکن است برای بعضی ها مشکل ساز باشد. 
عدم پشتیبانی برای تماس های ویدئویی گروهی
تماس های ویدئویی واتس اپ یک به یک هستند. و این موضوع کمی ناامید کننده است، چرا که چت های گروهی واتس اپ یکی از پرطرفدار ترین قابلیت های آن است. 


در نتیجه اگر می خواهید با چند نفر تماس ویدئویی داشته باشید باید یک اپلیکیشن دیگر انتخاب کنید. در حال حاضر  Appear.in بهترین گزینه است اما اسکایپ و دیگر اپلیکیشن های تماس ویدئویی نیز این قابلیت را دارند. 

تماس ویدئویی چقدر دیتا مصرف می کند؟
تمرکز واتس اپ روی این است که کیفیت تماس های ویدئویی را تا جایی که امکان دارد بهبود بخشد. در نتیجه اگر بتواند کیفیت را بهبود بخشد این کار را انجام می دهد و این موضوع باعث مصرف بیشتر دیتا می شود. اگر از وای فای استفاده نمی کنید دیتا شما ممکن است خیلی سریع تمام شود. 


به طور متوسط یک تماس یک دقیقه ای روی 4G پنج مگابایت، روی اینترنت 3G 3.75 مگابایت و روی اینترنت 2G 3 مگابایت مصرف می کند. البته این ارقام اصلا بد نیستند و بسیار کمتر از چیزی است که انتظار می رفت. 

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


39 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Omid

دوشنبه, 10 اردیبهشت 1397

آیا تماس تصویری واتس اپ امنیت دارد ؟یا هک میشود

پاسخ

امیر

یک‌شنبه, 11 آبان 1399

خیر ذخیره نمی شود

امیر

یک‌شنبه, 11 آبان 1399

خیر ذخیره نمی شود

امیر

یک‌شنبه, 11 آبان 1399

خیر ذخیره نمی شود

امیر

یک‌شنبه, 11 آبان 1399

خیر تماس های واتساپ امنیت زیادی دارد وهک نمیشود

الی

سه‌شنبه, 13 شهریور 1397

آیا تماس ویدیوی در حافظه گوشی ذخیره میشود؟

پاسخ

کوهسار

سه‌شنبه, 04 شهریور 1399

آیا تماس تصویری در گوشی ذخیره میشود ایا امگان هگ واتساپ وجود دارد

فریماه

شنبه, 27 بهمن 1397

سلام،ایا تماس تصویری واتس اپ سیو میشود؟

پاسخ

حامد

چهارشنبه, 13 فروردین 1399

ایا تماس تصویری ذخیره میشود

ناشناس

چهارشنبه, 11 اردیبهشت 1398

سلام ایا تماس تصویری ضبط میشه تو رو خدا بهم بگید

پاسخ

Love2

سه‌شنبه, 04 شهریور 1399

سلام گوشی من هواوی هانورهشت هستش
راحت واتساپ تصویری رامیشه ذخیره کنم
ب کمک برنامه ای ک مادرروی گوشی نصب شده

raz

جمعه, 10 بهمن 1399

ضبط نمیشه ولی از نرم افزارهای ضبط کننده میشه استفاده کرد
مثل xrecorder

ناشناس

چهارشنبه, 11 اردیبهشت 1398

ایا تماس تصویری توسط طرف دیگه ضبط میشه

پاسخ

یزدان

جمعه, 09 اسفند 1398

داداش نمیدونم خود واتسپ این امکان رو داره یا نه ولی هر اتفاقی رو میشه با استفاده از برنامه های مختلف از روی صفحه گوشی فیلم گرفت

09355093454

یک‌شنبه, 16 شهریور 1399

Raha

سه‌شنبه, 17 اردیبهشت 1398

آیاتماس تصویری رومیشه ضبط کرد

پاسخ

پنج‌شنبه, 07 فروردین 1399

ایا تماس تصویری واتساپ را مشود ضبط کرد

سام راه نمرد

یک‌شنبه, 12 مرداد 1399

اگر خودش برنامه رکاد داره میتونه ضبط کنه اما واتساپ خودش ضبط نمیکنه باید یه برنامه است دانلود کنه ضبط کنه
تماس تصویری و صوتی امنیت داره اند تو اند هستند یعنی قفل شده هستند هیچکی نمیتوانند تماس شما را شنود یا کوش کند

شمس

پنج‌شنبه, 24 مرداد 1398

باسلام اگر دوربین گوشی گیرنده مشکل داشته باشد آیا میتوان باهاش تماس تصویری گرفت؟
دوست من باهاش تماس تصویری میگیرم من اون رو نمیبینم و میگوید دوربینش خرابه، آیا درست میگه؟

پاسخ

آذر

دوشنبه, 25 شهریور 1398

شاید برای شما جالب باشد که بدانید می توان با استفاده از برنامه های خارجی می توانید تماس های تصویری و صوتی برنامه محبوب WhatsApp را ذخیره کرده و بار ها و بارها به تماس های خود گوش دهید. برای ضبط تماس تصویری واتساپ خود، ابتدا نیاز است که یک برنامه ضبط رکوردر را روی تلفن همراه خود نصب کنید امروز قصد داریم برنامه هایی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آنها می توانید به ضبط تماس های واتس اپ (WhatsApp) بپردازید.

پاسخ

شنبه, 26 مهر 1399

مصی

دوشنبه, 09 دی 1398

چرا در تماس تصویری که مخاطب بهم تماس میگیری از بسته دیتا من هم هزینه کم میکنه؟؟
هزینه تصویری واتساپ۲طرفه است؟

پاسخ

Sedighe

یک‌شنبه, 24 فروردین 1399

آیا هزینه تماس ویدئوی واتساپ دو طرفه است؟
اگر تماس واتساپ از اینترنت وای فای باشد رایگان است؟

نام

دوشنبه, 09 دی 1398

آیا تماس تصویری واتس اپ امنیت دارد ؟یا هک می‌شود?

پاسخ

Reza

چهارشنبه, 25 دی 1398

سلام
بنده هنگام تماس صوتي و يا تصويري صدا و تصوير كامل طرف را دارم اما طرف مقابل صداي بنده را ندارد فقط در واتس آت اين مشكل رادارم با هندسفري مشكلي ندارم صداي دو طرف واضح است

پاسخ

رضا

چهارشنبه, 09 بهمن 1398

منم مشکل صدا دارم توی تماس صوتی مشکلی نیست ولی تصویری صدا رد نمیشه فقط با هندسفری درسته!!! کسی مشکل رو میدونه؟؟؟ برنامه رو هم پاک کردم دوبره نصب کردم باز حل نشد!

پاسخ

زهرا

شنبه, 15 آذر 1399


منم مشکل صدا دارم توی تماس صوتی مشکلی نیست ولی تصویری صدا رد نمیشه فقط با هندسفری درسته!!! کسی مشکل رو میدونه؟؟؟ برنامه رو هم پاک کردم دوبره نصب کردم باز حل نشد!

ناشناس

شنبه, 12 بهمن 1398

اگه از واتس اپ غیر رسمی استفاده کنید صدا در هنگام تماس صوتی و تصویری فقط با هندزفری کار میکنه برای رفع این مشکل واتس اپ اصلی رو نصب کنید.

پاسخ

بهاری خواه

سه‌شنبه, 20 اسفند 1398

من با شوهرم تماس تصویری داشتم . ایشون متاسفانه فوت کرده اند . آیا میتونم متن و صدای تماسهای رد وبدل شده رو داشته باشم . گوشی همسرم و خودم تاریخچه اش موجوده

پاسخ

mohammad reza

سه‌شنبه, 20 اسفند 1398

never

mohammad reza

سه‌شنبه, 20 اسفند 1398

البته اگر به واتساپ ایمیل کنید و درخواستتون رو ارائه بدین 1 درصد احتمال داره کمکتون کنن

شاهین

چهارشنبه, 24 اردیبهشت 1399

salam.ایمیل بزنین بهتون میگم

مریم شکیبا

سه‌شنبه, 17 تیر 1399

سلام آیا هزینه تماس تصویری در واتساپ دو طرفست. لطفا بگویید چگونه محاسبه می شود

مهر

چهارشنبه, 11 تیر 1399

آیا با تماس تصویری به یه شماره ناشناس که شماره من را ندارد شماره من در گوشی ایشان دیده میشود

پاسخ

Ana

شنبه, 21 تیر 1399

اگر یک ساعتو نیم در واتساپ ویدیو کال کنیم چند مگ از حجم بسته تموم میشود؟؟

پاسخ

Nari

چهارشنبه, 01 مرداد 1399

سلام. واتس آپ من هک شده بود و تمام پیامام آیا امکان سیو شدن یا هک شدن تماس تصویری وجود داره؟

پاسخ

Pubg_baz

سه‌شنبه, 08 مهر 1399

اره اره ارههههه میشه از صفحه فیلم گرفت و ذخیره کرد میشهههه

پاسخ

ناشناس

سه‌شنبه, 22 مهر 1399

ایا میشه کاری کرد که هزینه تماس تصویری واتساپ رو فقط یک نفر متقبل بشه و برای نفر دیگه هزینه‌ای نداشته باشه

پاسخ

ABNA

سه‌شنبه, 22 مهر 1399

خیر هزینه به صورت پس پرداخت روی قبضتان اعمال میگردد

باران

سه‌شنبه, 04 آذر 1399

یه سوال....برای تماس تصویری واتساپ ازهردوطرف داده مصرف میشه ؟فرقی نمیکنه که کی تماس گرفته باشه ؟

پاسخ

محمد

سه‌شنبه, 04 آذر 1399

سلام
بله از هر دو طرف مصرف میشه
اگر خیلی روی حجم حساس هستید از پیام رسان های داخلی استفاده کنید چون بعضیاشون نصف یا یک چهارم مصرفتون محاسبه میکنن

محیا

پنج‌شنبه, 13 آذر 1399

سلام میشه که دورببین واتساپ ویرایشگر داشته باشه که برای تصویری صحبت کردن یا نه

پاسخ

شهروندی

چهارشنبه, 17 دی 1399

سلام . آیا در تماس تصویری واتس آپ میشود بدون فهمیدن طرف مقابل عکس گرفت واگر صدای دوبار کلیک روی کیبورد شنیده بشه یعنی عکس گرفته شده. متشگرم .لطفا جواب بدهید.

پاسخ

سارا

جمعه, 26 دی 1399

سلام از کجا بفهمیم طرف مقابل تماس تصویری ما را در واتساپ ضبط میکنه؟ یا از تماس عکس میگیره؟ راه مقابله با اینکار چیه؟

ناشناس

جمعه, 22 اسفند 1399

سلام ببخشید واتساپ یا کلا ویدیو کال های نرم افزار های مختلف چهره ادم رو آینه میکنه ینی معکوس اون چیزی که در واقعیت هست دیده میشه و این برای کسی که چهره نامتقارن داره خیلی اذیت کننده س راهی وجود نداره که توی ویدیو کال چهره ادم برعکس نشه؟ ممنون میشم جواب بدید

پاسخ

فاطیما

شنبه, 11 اردیبهشت 1400

سلام من قبلا میتوتستم تصویرمو در تماس ویدیویی کوچک کنم ولی دیگه نمیشه میشه بگین چرا کوچک نمیشه لطفا جواب بدید

پاسخ

ثبت نظر