وان پلاس 3T در برابر لکو Le Pro 3، مقایسه بهترین گوشی های ارزان تر از 500 دلار!

وان پلاس 3T در برابر لکو Le Pro 3، مقایسه بهترین گوشی های ارزان تر از 500 دلار!

ما در دوران گوشی های پرچم دار ارزان قیمت زندگی می کنیم؛ البته هنوز هم قیمت محصولات سازندگان بزرگی مانند سامسونگ، اپل و گوگل از 650 دلار آغاز می شود با وجود این سازندگانی وجود دارند که گوشی هایی بسیار پیشرفته را با قیمت هایی ارزان برای مقابله با این سازندگان عرضه می کنند.

حال سوالی که مطرح می شود این است که بهترین گوشی پرچم دار با قیمت کمتر از 500 دلار چیست؟ وان پلاس اخیرا یکی از گوشی های خود را به یک پردازشگر سریع تر و دوربین بهتر مجهز کرده و با نام وان پلاس 3T وارد بازار کرده است اما این محصول در ماه پیش با یک گوشی پیشرفته با نام Le Pro 3 از طرف شرکت چینی لکو روبرو شد که ظاهر بسیار پیشرفته و قیمت بسیار کمی دارد.

هر دو گوشی هوشمند با قیمتی کمتر از 450 دلار به فروش می رسند، به سریع ترین پردازشگرهای کوالکام اسنپدراگون موجود مجهز هستند و می خواهند که مقام قهرمانی گوشی های پرچم دار ارزان قیمت را برای خود کسب کنند. در ادامه به مقایسه دقیق تر این دو گوشی می پردازیم.

برای کاربری که به دنبال ویژگی ها و طراحی بهتر است

لکو Le Pro 3 و وان پلاس 3T از نظر مشخصات فنی شباهت های بسیار زیادی به یکدیگر دارند؛ به این نحو که هر دو محصول از نمایشگرهای 5.5 اینچی HD، پردازشگرهای کوالکام اسنپدراگون 821، دوربین های اصلی 16 مگاپیکسلی، پورت های USB نوع C و اسکنرهای اثر انگشت بهره می برند و قابلیت های شارژ سریع باتری را نیز در کنار کابل های مناسب پشتیبانی می کنند.

وان پلاس 3T به یک رم 6 گیگابایتی و لکو Le Pro 3 به یک رم 4 گیگابایتی مجهز است که این تفاوت هم چندان ملموس نیست مگر در صورتی که تعداد زیادی از نرم افزارها را به طور همزمان اجرا کنید که در این صورت هم زندگی فرصت کافی را برای درک این تفاوت به شما نمی دهد. هر دو گوشی از حافظه های داخلی 64 گیگابایتی بهره می برند و هیچ کدام قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD را ندارند؛ البته در ازای پرداخت 40 دلار بیشتر می توانید وان پلاس 3T را با یک حافظه داخلی 128 گیگابایتی خریداری کنید.

زمانی که بحث بنچ مارک ها پیش می آید هم هر دو گوشی هوشمند عملکرد بسیار فوق العاده ای را از خود نشان می دهند. در بنچ مارک AnTuTu امتیاز هر دو گوشی بیشتر از امتیاز گوشی گوگل پیکسل شده است که حداقل 200 دلار از آن ها گران تر می باشد. در کاربردهای روزانه هم هر دو دستگاه عملکرد کاملا مشابهی دارند و می توانند نرم افزارهای مختلف را برای کاربر اجرا کنند، تماس های متعدد را ممکن سازند و اعلان های بی شمار توییتر را نیز بدون هیچ مشکلی نمایش دهند. 

از نظر طراحی بیرونی هم شباهت های زیادی بین هر دو محصول وجود دارد به این نحو که هر دو گوشی از بدنه های یکپارچه آلومینیومی بهره می برند که استفاده از آن ها در دنیای گوشی های هوشمند تا حد زیادی مرسوم شده است. وان پلاس 3T طراحی خود را از گوشی وان پلاس 3 به ارث برده است؛ لکو Le Pro 3 هم یک حس ساخته شدن از پلاستیک را در دست کاربر ایجاد می کند ولی درست مانند گوشی وان پلاس 3T ظاهر بسیار زیبایی دارد.

تفاوت اصلی در این زمینه به جک هدفون بر می گردد که وان پلاس 3T به آن مجهز شده است اما لکو Le Pro 3 مانند آیفون 7 فاقد آن می باشد و در عوض از پورت USB نوع C بهره می برد. محصول لکو از گوشی های USB نوع C بهره می برد که ظاهری شبیه به اییر پاد های (EarPod) اپل دارد اما راحتی آن ها بسیار کمتر است. کیفیت صدای گوشی لکو خوب است اما هدفون ها راحتی چندان زیادی ندارند و از طرفی کاربر مجبور است که یک رابط هم بگیرد تا بتواند از هدفون های بی سیم استفاده نماید.

برنده: وان پلاس 3T

برای کاربری که به دنبال عملکرد طولانی تر باتری است

هنگامی که بحث خرید یک گوشی هوشمند مطرح می شود، عملکرد باتری هم مانند کیفیت تصویر برداری اهمیت زیادی پیدا می کند. 

وان پلاس در مدل 3T از یک باتری قدرتمند تر در مقایسه با مدل قبلی این گوشی هوشمند استفاده کرده با وجود این اندازه بدنه را همچنان ثابت نگه داشته است. بین این باتری 3400mAh و بدنه گوشی هماهنگی بسیار خوبی نیز وجود دارد. 

این گوشی هوشمند به راحتی می تواند یک روز کامل را بدون نیاز به شارژ شدن مجدد روشن بماند ولی در صورتی که کاربر مجبور شود که گوشی را شارژ کند نیز فناوری شارژ سریع وان پلاس که دش شارژ (Dash Charge) نام دارد، در یک بازه زمانی کوتاه گوشی را شارژ می کند. عملکرد این فناوری مشابه فناوری شارژ سریع شرکت کوالکام است اگرچه که تفاوت هایی بین این دو قابلیت وجود دارد.

لکو Le Pro 3 کمی در مقایسه با وان پلاس 3T ضخیم تر می باشد به همین دلیل یک باتری قوی تر 4,070mAh را در خود جای داده است. این باتری می تواند این گوشی را در صورت استفاده معمولی نزدیک به دو روز بدون نیاز به شارژ مجدد سرپا نگه دارد. این گوشی هوشمند نیز به یک سیستم شارژ کننده سریع باتری (سیستم شارژ سریع 3 کوالکام) مجهز می باشد. 

برنده: لکو Le Pro 3

برای کاربری که می خواهد تصاویر بهتری بگیرد

دوربین های اصلی هر دو گوشی شباهت زیادی به یکدیگر دارند به این نحو که هر دو گوشی به سنسورهای IMX298 شانزده مگاپیکسلی سونی مجهز شده اند که قابلیت فیلم برداری 4K را نیز دارند با وجود این وان پلاس 3T به قابلیت پایدار سازی تصویر (OIS) نیز مجهز می باشد و می تواند در شرایطی که برای لکو Le Pro 3 تیره تلقی می شود، تصاویر پر جزییات تری را در اختیار کاربر بگذارد. 

به طور کلی هر دو گوشی در شرایط عادی (پر از نو آفتاب) عملکرد بسیار خوبی دارند. بدون شک این دو محصول به دلیل نداشتن نرم افزارهای بهینه سازی تصویر نمی توانند از نظر تصویر برداری با گوشی های گلکسی S7، آیفون 7 و یا گوگل پیکسل برابری کنند اما با این حال می توانند عکس های بسیار خوبی را در اختیار کاربر بگذارند.

برنده: وان پلاس 3T

برای کاربری که از ازدیاد نرم افزارها متنفر است

هر دو گوشی به سیستم عامل اندروید مارشمالو و نرم افزارهای کمکی اختصاصی سازندگان خود مجهز می باشند. وان پلاس اخیرا گفته است که می خواهند بروز رسانی اندروید نوقا را نیز برای کاربران خود منتشر کند اما لکو هنوز هیچ برنامه زمانی را در این زمینه ارائه نکرده است. 

وان پلاس از سیستم عامل OxygenOS استفاده می کند که به آن اندروید بهینه سازی شده می گوید. بسیاری از ویژگی های این نرم افزار تجربه ویژگی های سیستم عامل اصلی اندروید را در اختیار کاربر می گذارند با وجود این اکسیژن چند ترفند و قابلیت انحصاری بهتر نظیر یک منوی قابل تنظیم برای نشان دادن اعلان ها و امکان گرفتن تصاویر اسکرین شات از طریق یک قابلیت حرکتی را نیز به کاربر می دهد. این سیستم عامل عاری از نرم افزارهای اضافی است و یک تجربه بسیار خوب را از خود ارائه می کند.

با وجود این لکو با نرم افزار EUI کمکی خود مسیر مخالف وان پلاس را پیش رفته است. اگر که بخواهید گوشی ارزان قیمت این سازنده را بخرید باید با نرم افزار موجود بر روی محصول آن هم کنار بیایید. این سازنده اکوسیستم خود را ارائه کرده است که به نرم افزارهای متعدد پخش کننده فایل های تصویری مجهز می باشد و عملکردی نظیر سیستم نتفلیکس (Netflix) دارد. 

این سیستم عامل یک دسترسی سریع به فیلم های سایت یوتیوب و سایر سرویس ها را در اختیار کاربر می گذارد اما حقیقت این است که کاربران تا آن حدی که لکو فکر می کند به دکمه های پخش کننده فیلم نیازی ندارند و به دنبال نگاه کردن فیلم های چنین سرویس هایی نیستند.

 سازنده چینی مجموعه نرم افزاری انحصاری خود را دارد که نرم افزارهای دوربین، پخش کننده موزیک و فیلم، کلاینت ایمیل و فایل منیجر را شامل می شود. این نرم افزارها عملکرد خوبی دارند اما حقیقت این است که بیشتر کاربران به دنبال یک سیستم عامل اندروید ساده تر مانند آنچه در وان پلاس 3T است، می باشند.

 برنده: وان پلاس 3T

برای کاربری که می خواهد پول کمتری بدهد

نکته قابل توجهی که در این دو محصول وجود دارد این است که سازندگان آن ها توانسته اند به واسطه این دو گوشی عملکرد و ویژگی های بسیار خوبی را با یک برچسب قیمت بسیار ارزان در اختیار کاربران بگذارند. مبارز لکو 400 دلار و مبارز وان پلاس 440 دلار قیمت دارد. اما این تنها بخشی از داستان است به این دلیل که لکو فرصت هایی را برای خریدن مدل Le Pro 3 با یک تخفیف 100 و یا حتی 120 دلاری در اختیار کاربران می گذارد؛ فرصت هایی که باعث می شوند که بیشتر برتری های گوشی وان پلاس 3T در مقابل این محصول بی اهمیت جلوه کنند. 

280 دلار برای یک گوشی محکم و قوی که به پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 821 مجهز شده است، بهای بسیار خوبی می باشد. 

برنده: لکو Le Pro 3

قهرمان نهایی

در ماه ژوئن (12 خرداد تا 10 تیر) گفته شد که گوشی وان پلاس 3 بهترین گوشی ارزان قیمتی است که کاربر می تواند آن را خریداری کند. وان پلاس 3T از هر لحاظ از مدل پیشینش بهتر است زیرا از یک پردازشگر سریع تر، باتری قوی تر و دوربین بهتر بهره می برد اما به همین سادگی نمی توان گفت که وان پلاس 3T بهترین گوشی ارزان قیمت موجود در بازار است زیرا لکو برگ برنده خود را در ارائه محصولش با یک قیمت بسیار ارزان تر رو می کند. با همه این تفاسیر می توان گفت که مقایسه فوق نشان می دهد که وان پلاس 3T با اختلاف اندکی نسبت به لکو Le Pro 3 برتر است.

برنده: وان پلاس 3T

منبع خبر: gizmodo

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر