سیستم عامل OS X 10.10 توسط کد مخرب روز صفر، مورد حمله قرار گرفت

سیستم عامل OS X 10.10 توسط کد مخرب روز صفر، مورد حمله قرار گرفت

در اوایل ماه اعلام شد که یک حمله روز صفر (Zero-day) جدی، در سیستم عامل اپل OS X 10.10 اتفاق افتاده است که به حمله کنندگان اجازه می دهد تا بدون نیاز به اجازه، نرم افزارها و ابزارهای تبلیغاتی مخرب نصب کنند.


یک توسعه دهنده ی ایتالیایی به نام Luca Todesco یک حمله روز صفر جدید در سیستم عامل یوسمیت مک کشف کرده است که بر روی تمام به روزرسانی های موجود تاثیر گذاشته است.
با به روزرسانی OS X 10.10.5 که در اوایل هفته منتشر شد، اپل کدهای مخربی را که به هکرهای ماهر اجازه نصب نرم افزار بد را می داد، اصلاح کرد.
کدهای مخرب جدید روز صفر به حمله کنندگان اجازه می دهد تا به سطح ریشه در کامپیوترهای مک مورد هدف، بدون داشتن رمز عبور، دسترسی داشته باشند. این کدهای مخرب، نیز سیستم عامل های OS X 10.10، OS X 10.10.1، OS X 10.10.2، OS X 10.10.3،  OS X 10.10.4 یا OS X 10.10.5 را تحت تاثیر قرار می دهند.
کد مخرب جدید، در مک OS X 10.10، شامل یک اشاره گر خالی ارجاع در فریم ورک متن باز بسته ی ورودی/ خروجی است که به توسعه دهنده اجازه ی نوشتن درایور برای سیستم عامل OS X و iOS می دهد.
شرکت اپل از این حمله هنوز آگاهی ندارد، ولی به زودی مطلع شده و احتمالا نسخه ی جدیدی برای OS X 10.10 در روزهای آینده تولید خواهد کرد.
با توجه به ویژگی های امنیتی جدید، سیستم عامل تازه وارد اپل OS X 10.11 توسط کدهای مخرب روز صفر، تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت ولی تا قبل از ورود این سیستم عامل، باید مراقب سیستم های خود باشید.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر