زبانGo1.5 بتا

زبانGo1.5   بتا

Go 1.5 با کمی تاخیر به صورت بتا منتشر می شود. تغییراتی در آن داده شده که می توان به بازنویسی کامپایلر و زمان اجرا به صورت کامل در Go اشاره کرد. در این برنامه دیگر از زبان C استفاده نشده است.

نسخه دوم بتا Go 1.5 با کامپایلر و زمان اجرا کاملا نوشته شده در Go منتشر شد.
زمان انتشار از مدت شش ماه به زمان دیگری موکول شد، زیرا به زمان بیشتر برای آماده سازی آن نیاز است . برخلاف تغییرات، برنامه نویسان انتظار دارند که تقریبا همه برنامه های Go مانند قبل کامپایل و اجرا شوند. زیرا انتشار این محصول همچنان روی قولی که برای سازگار بودن در مورد 1 Go داده شده بود پایبند است.
تغییرات اصلی در اجرا بازنویسی کامپایلر و زمان اجرا به طور کامل در Go می باشد ( با کمی اسمبلر). C دیگر در اجرا نقشی ندارد، به این معنا که کامپایلر C که برای ساخت توزیع لازم بود دیگر استفاده نمی شود. گفته شده است که تنها منبع C مرتبط با آزمایش ها و یا cGo است.
در نسخه های قبلی این زبان یک کامپایلر C برای ساخت زمان اجرا استفاده می شد، به این معنی که یک کامپایلر معمولی لازم بود تا تضمین کند که کد C با مدیریت Goroutine ها عمل می کند. کامپایلر در اصل با ترجمه خودکار C به Go تغییر کرده است، که در اصل همان برنامه به زبان دیگر است.
یکی دیگر از مواردبهبود این برنامه زباله روب است که به تازگی ارائه شده است و باعث کم شدن زمان های مکث ، در صورت امکان ، با اجرا به صورت موازی با دیگر Goroutine ها می باشد،. بر اساس یادداشت ها در مورد انتشار این برنامه،تاخیر در انتشار ، با ترکیب الگوریتم های پیشرفته، برنامه ریزی بهتر برای گردآورنده و اجرا بیشتر مجموعه موازی با برنامه کاربربسیارکمتر از زمانی است که برای نسخه های پیشین بوده است.
تغییرات کلی در عملکرد عمدتا از طریق زباله روب جدید و تبدیل زمان اجرا به Goمی باشد، به طور میانگین برنامه ها در محکی که توسط 1 Go زده شد، در 1.5 Go چند درصد سریع تر از 1.4 عمل می کنند. مکث های زباله روب به طور چشمگیری کوتاه تر، معمولا کمتر از 10 میلی ثانیه اند. در اضافه، اگر از پیش فرض ها استفاده می کنید، بعضی از برنامه ها باید سریع تر عمل کنند زیرا GOMAXPROCS به صورت پیش فرض برای تعدادی از هسته های موجود تنظیم شده است؛
دیگر بهبود ها شامل پشتیبانی برای پکیج های داخلی برای تمام مخازن به اضافه هسته Go می باشد؛ یک ابزار ردیابی فرمان که از عملکرد برنامه پشتیبانی می کند، و فرمان جدید docGo ( متمایز از Godoc) نیز به این مجموعه اضافه شده است.
توزیع باینری و منبع روی وبسایت Golang موجود می باشند.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر