Cisco بر روی نسل جدید ویدئو کودک های ( Codec ) Royalty-Free 'Thor کار می کند

Cisco بر روی نسل جدید ویدئو کودک های ( Codec ) Royalty-Free 'Thor کار می کند


شرکتCiscoهمچنین از این مساله هم شکایت داشت که مشکلات مربوط به HEVC در حال حاضر بسیار بیشتر از مشکلاتی است که در سال های قبل برای مدل h.264 گزارش می شد . h.264 همان سیستمی است که Cisco قبلا آن را ارائه داده است و Mozilla هم در حال حاضر آن را مورد استفاده قرار می دهد .
در حال حاضر در این زمینه دو مورد ثبت شده و دارای مجوز ،در بازار وجود دارند که خوب است مورد بررسی و دقت قرار بگیرند . با این حال در زمانی که تنها یکی از آنها با h.264 سازگار بود ، ارزش آن هم برای کار رسمی و گرفتن پروانه و فعالیت با HEVC حدود 16 برابر بیشتر از بهای کاری بود که با h.264انجام می شد . همچنین دانستن این مورد هم خالی از لطف نیست کهبه لحاظ مجوز فعالیت ، HEVC مانند h.264نیست و در مورد گواهی رسمی خود برای کار ، تا مدت یک سال هیچگونه تخفیف و یا امتیازی را در پرداخت هزینه ها نداردو از آنجایی که کسب این مجوزها هزینه های بسیاری دارد ، مشخص می شود که استفاده از h.264 بسیار کارآمد تر و ارزان تر از کار کردن با HEVC خواهد بود .
چیزی که کار را بدتر می کند این است که بسیاری از صاحب امتیازان ( افراد دارای مجوز ) برای فعالیت در این زمینه ها رغبتی ندارند و به این ترتیب حتی در زمانی که یک شرکت امتیازات مربوطه را هم به هر دو نوع سرمایه متمرکز موجود ، اعطا می کند ، باز هم به صورت بالقوه احتمال پیش آمدن برخی مشکلات وجود دارد .
البته مشکلات دیگری هم وجود دارند ، یکی از این مشکلات قابلیت استفاده از HEVC در تمامی انواع پروژه ها می باشد ، مانند نرم افزار هایی مثل Mozilla یا Firefox و یا نرم افزار های رایگان دیگری مانند WebEx یا Cisco Spark که دارای نسخه های کاملا رایگان می باشند .
Mozilla در حال کار بر روی نسل جدید ویدئو کودک های (video codec ) خود می باشد و همانطور که در بالا اشاره شد این برنامه رایگان است و به دلیل رایگان بودن خود ،Daala خوانده می شود . این شرکت مدت ها پیش این محصول خود را به IETFارائه کرده بود که این شرکت نیز در حال کار بر روی استاندارد سازی ویدئو کودک های نسل جدید ( ویدئو کودک هایی که به NETVC معروف شدا اند ) بود . همچنین این شرکت همین روال را نیز با Opus پیش گرفت . Opus کودک صوتی(  audio codec ) رایجی است که می توان در وب سایت های مختلف مشاهده کرد .
همانطوری که اشاره شد شرکت معتبرCisco کودک خود را بهسیستمIETF ارائه داده است و به این ترتیب هر دو این کودک ها در رقابتی تنگاتنگ برای رسیدن به سطح استاندارد ، نهایتا به محصولی به نام کودک NETVC بدل خواهند شد و یا اینکه IETF خواهد توانست بهترین ویژگی های هر دو محصول را به کار گرفته و تغییرات عمده ای در خود بوجود آورد و به یک محصول کاملا جدید تبدیل شود .
بهتر است بدانید که هدف شرکت ها در انجام دادن چنین کار هایی تنها دست یابی به یک کودک ویدئویی قوی تر و یا کارآمد تر از نوع HEVCنیست ، بلکه عمده هدف این تلاش ها این است که در آینده بتوان فضایی ایجاد کرد تا تمامی کاربران بتوانند با خیالی آسوده و بدون داشتن هرگونه نگرانی از عواقب قانونی کسب مجوز رسمی ، در فضای وسیع اینترنت و یا حتی در سخت افزار های خود ، از این کودک ها استفاده نمایند .
امروزه تنها کودکی (  codec ) که در کیفیت و کارایی می تواند با این مدل منحصر به فرد به رقابت بپردازد ، مدل VP9آزاد شرکت گوگل است .اما جالب است بدانید که حتی خود گوگل هم مجبور است برای جلوگیری از تهدید های مربوط به مجوز های رسمی که برخیقصد داشتند تا بر علیه سازندگان سخت افزار و حتی نرم افزار که از نسخه پیشین VP8 استفاده می کردند ایجاد نمایند، از MPEG-LA استفاده نماید .
شرکت Cisco همچنین گروهی از حقوق دانان و قانون گذاران را نیز در این زمینه به کار گماشته است تا اطمینان حاصل نمایند که این کودک برای تمامی انواع جواز های فعالیت کارایی دارد . به علاوه این شرکت یک کد رایگان را هم در وب سایت خود قرار داده است و کاربران می توانند با مراجعه به سایت آن را دریافت کرده و استفاده قرار دهند .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر