خرید پرینتر خانگی، اداری و سازمانی از فروشگاه اینترنتی شهرفافا

printer-cover-2-ok.jpg

پرینتر یکی از لوازم ضروری مورد استفاده در ادارات و سازمان‌ها به حساب می‌آید. البته این روزها با وجود حضور دانش آموزان و دانشجویان در منزل، خرید پرینتر خانگی هم امری ضروری به نظر می‌رسد. با این حال اگر قصد خرید پرینتر را دارید باید دقت کنید که با توجه به نیاز خود پرینتری را انتخاب کنید که علاوه بر رفع نیازها‌یتان، قیمت مناسبی هم داشته باشد و تضمین کند که تا چند سال به راحتی و بدون مشکل کار می‌کند.

پرینتر یکی از لوازم ضروری مورد استفاده در ادارات و سازمان‌ها به حساب می‌آید. البته این روزها با وجود حضور دانش آموزان و دانشجویان در منزل، خرید پرینتر خانگی هم امری ضروری به نظر می‌رسد. با این حال اگر قصد خرید پرینتر را دارید باید دقت کنید که با توجه به نیاز خود پرینتری را انتخاب کنید که علاوه بر رفع نیازها‌یتان، قیمت مناسبی هم داشته باشد و تضمین کند که تا چند سال به راحتی و بدون مشکل کار می‌کند. از این رو در فروشگاه اینترنتی شهرفافا تصمیم گرفتیم تا راهنمای خرید پرینتر را برای شما آماده کنیم تا انتخابی هوشمندانه داشته باشید.

اولین سوالی که موقع خرید پرینتر برای هر کسی پیش می‌آید، انتخاب نوع پرینتر بسته به کاربرد مورد نیازش است. پرینتر لیزری، جوهرافشان و حرارتی، سه نوع پرکاربرد از پرینترهای موجود در بازارند که هر یک برای انجام کار خاصی مناسب هستند.

پرینتر جوهرافشان

پرینترهای جوهرافشان، پرینترهایی هستند که برای چاپ از کارتریج جوهری استفاده می‌کنند و توانایی چاپ عکس و متن را دارند. پرینترهای جوهرافشان عمدتاً چاپ رنگی انجام می‌دهند و از 4 تا 9 رنگ پشتیبانی می‌کنند. در این نوع پرینترها تعداد صفحات قابل چاپ در هر دقیقه به مراتب پایین می‌آید و قادر هستند که در هر دقیقه بین 5 تا 18 پرینت را انجام دهند. حتی برای چاپ یک صفحه با رزولوشن بالا، گاهی به 1 تا 4 دقیقه زمان نیاز است.

خرید پرینتر جوهرافشان هزینه‌ی اولیه‌ی مناسب‌تری نسبت به پرینتر لیزری دارد اما مواد مصرفی این پرینترها گران‌تر است. ضمناً در صورتی که برای مدتی از این پرینترها استفاده نکنید، هد آن‌ها خشک شده و عملاً خراب می‌شوند و از آنجایی که هزینه تعمیرشان بالاست، برای استفاده خانگی که شاید هر روز نیازی به پرینت گرفتن نداشته باشید، چندان مناسب نیست. درمقابل پرینترهای جوهرافشانِ بالارده بیشتر در آتلیه‌ها به کار می‌روند و از آنجایی که قادر هستند تصاویر را روی کاغذهای مخصوص عکس چاپ کنند، برای چاپ عکس کیفیت بسیار مناسبی دارند. بنابراین خرید پرینتر جوهرافشان برای چاپ عکس آن هم به صورت روزانه، بهترین گزینه است.

پرینتر لیزری

یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین پرینترهای موجود در بازار، پرینترهای لیزری هستند که در انواع سیاه و سفید، رنگی، تک کاره و چندکاره، در بازار وجود دارند. قیمت پرینتر لیزری کمی بیشتر از پرینترهای جوهر افشان است اما بدلیل قیمت مناسب‌تر مواد مصرفی آن، هزینه‌ی چاپ به وسیله‌ی این نوع پرینتر بسیار مقرون‌به‌صرفه است. درواقع این نوع پرینتر، برای چاپ از تونر استفاده می‌کند که اصلاً مشکلات خشک شدن جوهر در پرینتر جوهرافشان را ندارد.

خرید پرینتر لیزری برای مواقعی که تنها نیاز دارید از فایل‌های متنی و به تعداد زیاد پرینت بگیرید، توصیه می‌شود. پرینترهای لیزری اغلب به صورت سیاه و سفید در بازار موجود هستند با این حال مدل‌های رنگی آن‌ هم وجود دارد، اما در کل باید درنظر داشت که پرینتر لیزری برای چاپ عکس چندان مناسب نیست.

علاوه بر قیمت مناسب چاپ هر صفحه، نقطه‌ قوت دیگر پرینترهای لیزری، سرعت و کیفیت بالای آن‌هاست. درواقع در مقایسه با پرینتر جوهرافشان، پرینترهای لیزری می‌توانند در هر دقیقه 9 تا 25 برگه را چاپ کنند.

همانطور که اشاره کردیم، پرینترهای لیزری به صورت تک کاره و چند کاره برای استفاده وجود دارند. پرینترهای تک کاره تنها کار پرینت را انجام می‌دهند اما با خرید پرینترهای چندکاره، نه تنها یک پرینتر در دسترس دارید، بلکه بسته به نوع دستگاه می‌توانید کارهای دیگری همچون کپی، اسکن، فکس و حتی ایمیل را هم انجام دهید و با یک تیر چند نشان را بزنید. البته باید بدانید که پرینتر جوهرافشان به صورت چندکاره هم وجود دارد و این ویژگی تنها به پرینترهای لیزری محدود نیست.

خرید پرینتر لیزری.jpg
خرید پرینتر لیزری -

خرید پرینتر لیزری برای استفاده‌های خانگی، اداری و سازمانی، بهترین گزینه پیش روی شما هستند البته همانطور که اشاره کردیم، توقع چاپ عکس باکیفیت را از این نوع پرینتر نداشته باشید و برای این کار باید به سراغ خرید پرینتر جوهرافشان بروید.

پرینتر حرارتی

نوع دیگری از پرینترها، پرینترهای حرارتی هستند که از جوهر استفاده نمی‌کنند بلکه از نوعی کاغذ بهره می‌برند که به حرارت حساس بوده و با دریافت حرارت، تیره می‌شوند.

خرید پرینتر حرارتی نسبت به دو پرینتر دیگر قیمت مناسب‌تری دارد و از آنجایی که به جوهر نیازی ندارد و هزینه کاغذ آن‌ هم پایین است، پرینتر مقرون به صرفه‌ای به حساب می‌آید. همچنین این پرینترها اندازه‌ی کوچکی دارند و سر و صدای زیادی هم ایجاد نمی‌کنند و با سرعت بالا، پرینت‌ها را انجام می‌دهند. پرینترهای حرارتی بیشتر برای چاپ قبض و رسید کاربرد دارند و در فروشگاه‌ها، رستوران‌‌ها، بانک‌ها، مراکز نوبت دهی و... کاربرد دارند.

انواع پرینترها.png
انواع پرینترها -

توان کاری

در زمان خرید پرینتر باید به توان کاری آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. درواقع نوع نیاز شماست که مشخص می‌کند چه نوع پرینتری با چه توان کاری را باید خریداری کنید. پرینترها در چند دسته‌ی خانگی، اداریِ سبک و اداریِ سنگین در بازار موجود هستند. توان کاری پرینتر را همان ظرفیت چاپ ماهانه‌ی آن در نظر می‌گیریم که معمولاً بین 1000 تا 100 هزار برگ در ماه است. با این حال هنگام خرید پرینتر علاوه بر ظرفیت چاپ ماهانه آن، به ظرفیت ورودی هم دقت کنید. پرینترهایی که برای مصارف خانگی کاربرد دارند، اغلب دارای ظرفیت ورودی 100 برگه هستند. پرینترهای با ظرفیت ورودی 150 برگه هم برای استفاده خانگی سنگین و ادارات کوچک کاربرد دارند. با این حال اگر قصد خرید پرینتر برای ادارات بزرگ را دارید، ظرفیت ورودی پرینتر باید حداقل 200 برگه باشد تا بتواند از پس نیازهای شما بربیاید.

اتصال

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که موقع خرید پرینتر باید در نظر بگیرید، نوع اتصال پرینتر است. اغلب پرینترهای امروزی از پورت USB بهره می‌برند که بیشتر برای استفاده‌ی خانگی کاربرد دارند. در کنار پورت USB، اغلب شاهد به کارگیری پورت شبکه در پرینترها هستیم که کاربرد این نوع پورت، بیشتر برای ادارات و سازمان‌هاست. درواقع به واسطه‌ی پورت شبکه، می‌توان پرینتر را درون شبکه قرار داد و برای آن آدرس IP در نظر گرفت تا برای استفاده از پرینتر، اولاً نیازی به روشن بودن یک سیستم واحد نباشد، ثانیاً هر یک از کامپیوترهای درون شبکه بتوانند مستقیماً فایل‌های مورد نظرشان را برای پرینت ارسال کنند. این قابلیت برای مصارف خانگی اهمیتی ندارد زیرا کمتر پیش می‌آید که در محیط خانه چندین کامپیوتر در اختیار داشته باشیم و آن‌ها را شبکه کرده باشیم.

برخی از پرینترها هم از قابلیت وایرلس بهره می‌برند که امکان استفاده از پرینتر بدون استفاده از کامپیوتر را فراهم می‌کند. این قابلیت اگرچه در همه‌ی محیط‌ها از اداری گرفته تا خانگی کاربرد دارد اما برای مصارف خانگی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند زیرا به سادگی می‌توانید از روی گوشی یا تبلت و بدون نیاز به روشن کردن کامپیوتر، فایل مورد نظرتان را برای پرینت ارسال کنید.

چاپ دورو

بعد از انتخاب نوع پرینتر و توجه به اتصالات آن، حالا باید به قابلیت‌ها و ویژگی‌های پرینتر توجه کنید. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های پرینترها، امکان چاپ دورو یا Duplex است که از هدر رفتن کاغذ جلوگیری می‌کند. در واقع اگر پرینتری چنین قابلیتی را نداشته باشد، مجبور هستید که صفحات مورد نظرتان را به صورت یکی در میان پرینت بگیرید، سپس برگه‌ها را برگردانید و صفحاتی که پرینت نگرفته‌اید را برای چاپ ارسال کنید که این کار نه تنها وقت گیر است، بلکه این امکان وجود دارد که در روند پرینت اشتباه کنید. بنابراین اگر به چاپ دو رو نیاز دارید، حتما به سراغ خرید پرینتری بروید که از قابلیت چاپ دورو بهره ببرد. البته در نظر داشته باشید که اضافه شدن این قابلیت، افزایش قیمت پرینتر را به دنبال دارد. قابلیت چاپ دورو در پرینتر لیزری و پرینتر جوهرافشان به صورت مشترک وجود دارد و در زمان خرید پرینتر باید به آن توجه کنید.

تغذیه‌ی خودکار ADF

اگر همواره نیاز دارید که تعداد زیادی برگه را اسکن کنید، مثلاً پرینتر را برای یک کافی نت با هدف اسکن کردن جزوه‌های دانشگاهی خریداری می‌کنید (که خرید پرینتر لیزری برای این استفاده مناسب است)، ویژگی تغذیه خودکار یا ADF اهمیت زیادی پیدا می‌کند. درواقع به لطف این قابلیت نیازی ندارید که تک تک برگه‌ها را درون دستگاه قرار دهید و سپس دکمه‌ی اسکن را فشار دهید، بلکه به لطف سیستم تغذیه‌ی خودکار، تنها کافی است برگه‌ها را درون سینی ADF قرار دهید تا پرینتر به صورت اتوماتیک برگه‌ها را گرفته و اسکن را انجام دهد. تنها نکته‌ای که نباید فراموش کنید، استفاده از برگه‌های نو و صاف است زیرا سیستم ADF حساس بوده و در صورت استفاده از برگه‌های تاخورده، ممکن است کاغذ گیر کند.

مطالب مرتبط:

آگاهانه لپ تاپ بخرید، یک نقشه‌ی کامل برای خرید لپ تاپ

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: شهرفافا

Untitled-1 copy.jpg

واحد تبلیغات

فیسیت در بخش تبلیغات، در کنار شما و کسب و کارتان خواهد بود تا هر چه بیشتر دیده شوید. برای تبلیغات در فیسیت کافی است به آدرس khadijezarepour@gmail.com ایمیل ارسال کنید. فیسیت با روزانه بیش از 10 هزار بازدید، بدون شک جای خوبی برای تبلیغات شما خواهد بود.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر