بر اساس جدیدترین گزارش منتشرشده توسط موسسه تحقیقاتی Canalys، بازار جهانی گجتهای پوشیدنی در بازه زمانی ژانویه تا مارس ۲۰۲۵ با رشد ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به فروش ۴۶.۶ میلیون دستگاه رسید.
این آمار شامل دستگاههایی مانند ساعتهای هوشمند و مچبندهای سلامتی میشود.
در این میان، شرکت شیائومی موفق شد با عرضهی ۸.۷ میلیون دستگاه و کسب ۱۹ درصد از سهم بازار جهانی، عنوان پرفروشترین برند گجتهای پوشیدنی را از آن خود کند. این شرکت با بهروزرسانی مدلهای محبوب خود و معرفی نسخههای اقتصادی مانند Redmi Band 5، توانست رشد خیرهکنندهی ۴۴ درصدی را در عرضه محصولات نسبت به سال قبل تجربه کند. ردمی بند ۵ نیز در این مدت به یکی از پرفروشترین محصولات پوشیدنی تبدیل شد.
در رده دوم، اپل با برآورد فروش ۷.۶ میلیون دستگاه و سهم ۱۶ درصدی قرار گرفت. همچنین برند هوآوی با تقاضای بالا برای ساعتهای سری Watch GT و Watch Fit، توانست با فروش ۷.۱ میلیون دستگاه، ۱۵ درصد از بازار را به خود اختصاص دهد.
سامسونگ نیز با رشد فروش در بازارهای نوظهور و عرضهی ۴.۹ میلیون دستگاه پوشیدنی، جایگاه چهارم را با سهم ۱۱ درصدی کسب کرد. در جایگاه پنجم، شرکت گارمین با تمرکز بر گجتهای ورزشی و حرفهای، توانست ۱.۸ میلیون دستگاه بفروشد و ۴ درصد سهم بازار را به دست آورد.

معیارهای مهم برای انتخاب ساعت هوشمند از نگاه کاربران اروپایی
تحقیقات مکمل Canalys در اروپا نشان میدهد که قیمت مناسب و عمر باتری طولانی، اصلیترین عوامل تاثیرگذار در تصمیم خرید کاربران برای انتخاب ساعتهای هوشمند هستند. قابلیتهای پایش سلامت، برند محصول و طراحی ظاهری نیز از جمله معیارهای مهم در انتخاب کاربران بودهاند. جالب اینکه، ویژگیهای مرتبط با ورزش و تناسب اندام در اولویتهای پایینتری قرار گرفتهاند.
آینده بازار گجتهای پوشیدنی؛ رقابت بر سر اکوسیستم و خدمات
کانالیس پیشبینی میکند که در آینده نزدیک، یکپارچگی اکوسیستمها و خدمات پس از فروش نقش کلیدی در حفظ رقابتپذیری برندها خواهند داشت. همچنین مدلهای اشتراکی که موجب افزایش تعامل کاربران با برند و درآمدزایی بیشتر میشوند، اهمیت بالاتری پیدا خواهند کرد.
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: gsmarena.com
ثبت نظر