چرا داشتن یک لندینگ پیج مناسب اهمیت دارد؟

چرا لندینگ پیج اهمیت دارد.jpg

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر وب سایت لندینگ پیج یا صفحه فرود است. افرادی که قصد طراحی سایت فروشگاهی برای کسب و کار خود دارند، باید قطعاً به این صفحات توجه ویژه داشته باشند.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر وب سایت لندینگ پیج یا صفحه فرود است. افرادی که قصد طراحی سایت فروشگاهی برای کسب و کار خود دارند، باید قطعاً به این صفحات توجه ویژه داشته باشند. زمانی که یک کاربر وارد سایت شما شده و یا بر روی لینک صفحه کلیک می‌کند، مستقیماً به صفحه فرود یا لندینگ پیج می‌رسد. حال اگر وضعیت طراحی این صفحه به شکل مناسبی نباشد، ممکن است کاربران سریعا از سایت شما خارج شوند و قطعا چنین اتفاقی به ضررتان خواهد بود.

این روزها کسب و کارهای زیادی اقدام به طراحی سایت می‌کنند و می‌خواهند شروع خوبی در دنیای کسب و کار اینترنتی داشته باشند. اما نکته بسیار مهم که در این بخش باید به آن توجه کنید این است که روند آماده سازی وب سایت بستگی زیادی به هدف شما دارد. به عنوان مثال طراحی سایت پزشکی قطعاً تفاوت زیادی با یک سایت فروشگاهی لوازم خانگی خواهد داشت. چرا که در این زمینه‌ها باید به نکات متفاوتی برای جلب توجه مخاطب دقت کرد.

آشنایی با مفهوم لندینگ پیج

لندینگ پیج یا صفحه فرود به صفحاتی از وبسایت گفته می‌شود که کاربر به آن‌ هدایت می‌گردد. بسیاری تصور می‌کنند که لندینگ صفحه اول یا اصلی هر وبسایت است، اما صفحه فرود می‌تواند با توجه به انتخاب شما و روند طراحی سایت متفاوت باشد. به شکلی که ممکن است یک سایت چند لندینگ پیج داشته باشد. اضافه کردن عناصر جذاب مانند: «تصاویر، ویدیو، عناوین جالب، لینک‌های مفید برای کاربر، دکمه CTA یا (call to action) و محلی برای وارد کردن اطلاعات شخصی کاربر» کمک می‌کند که مخاطب وارد شده به وب سایت ترغیب شود تا زمان بیشتری را در این صفحه بگذراند.

لندینگ پیج را می‌توان به یک ویترین مغازه تشبیه کرد. هرچقدر این ویترین زیباتر و چشمگیرتر باشد، احتمال جذب مخاطب و مشتری بیشتر خواهد بود. دانستن ویژگی‌های یک صفحه فرود مناسب اجازه می‌دهد در زمان طراحی سایت و عقد قرارداد با شرکت‌هایی که این خدمات را در اختیار شما قرار می‌دهند، تصمیم هوشمندانه‌تری بگیرید. به عنوان مثال افرادی که قصد طراحی سایت پزشکی را دارند، باید بدانند که چه نکات و ویژگی‌هایی می‌تواند تاثیر بیشتری روی مخاطبان خاص آنها بگذارد.

طراحی سایت پزشکی.jpg
طراحی سایت پزشکی -

یک لندینگ پیج مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

افراد متخصص طراحی سایت معمولاً برای رقابت قوی‌تر با افرادی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، خلاقیت زیادی به خرج می‌دهند. همین باعث شده این روزها یک لندینگ پیج از اصول خاصی پیروی نکند. اما نباید فراموش کرد که هدف شما از جذب مخاطب، روی لندینگ پیج تاثیر زیادی خواهد داشت.

طراحی مناسب

نکته مهم که برای داشتن صفحه فرود مناسب باید به یاد داشته باشید، طراحی نکردن بخش‌های مختلف سایت بر اساس سلیقه شخصی است. برای گرفتن نتیجه بهتر از طراحی سایت باید به اصول روانشناسی تاثیرگذار روی تصمیمات کاربر دقت کرد. توجه به چنین اصولی می‌تواند رنگ‌های مورد استفاده، نحوه انتخاب عناوین، محل قرار گیری تصاویر یا عناصر مختلف و... را برای لندینگ پیج مشخص کند. به عنوان مثال برای طراحی سایت پزشکی نمی‌توان از یک فضای شلوغ و بهم ریخته استفاده کرد. داشتن چنین فضایی قطعا با ماهیت کار پزشکی و هدف سایت سازگاری ندارد.

رعایت اصول سئو

مورد بعدی که در خصوص صفحات فرود باید در نظر داشت، رعایت اصول سئو می‌باشد. رعایت اصول سئو در زمان طراحی سایت علاوه بر این که باعث بهبود رتبه سایت شما در صفحه نتایج گوگل می‌شود، اجازه می‌دهد که کاربر تجربه بهتری از کار کردن با وب سایت داشته باشد. قطعا در شرایطی مخاطب از وضعیت سایت راضی باشد توجه بیشتری به قسمت‌های مختلف خواهد کرد. به طور کلی می‌توان گفت که یک ویژگی مهم در طراحی لندینگ پیج مناسب داشتن دکمه CTA یا Call To Action مناسب است.

کاربرد CTA.jpg
کاربرد CTA در طراحی سایت -

دکمه CTA یا Call To Action به کاربر کمک می‌کند که سریع‌تر به خواسته خود برسد و نیاز به صرف زمان زیادی نداشته باشد. این دکمه که ممکن است آن را با نام دکمه فراخوان نیز بشناسند، می‌تواند برای اهداف زیر استفاده شود:

● فرم ثبت نام

● فرم ثبت درخواست

● ثبت نام در خبرنامه ایمیلی

● ارتباط با پشتیبانی سایت

● انتقال به صفحه محصولات

این بخش از لندینگ پیج باید دارای ویژگی خاصی باشد که آن را از سایر قسمت‌ها متمایز کند. معمولا برای این بخش از رنگ‌هایی استفاده می‌شود که بیشتر توجه مخاطب را جلب می‌کنند. این بخش می‌تواند در قسمت بالای صفحه قرار گیرد یا به صورت شناور و در قسمت‌های مختلف صفحه فرود در اختیار کاربر قرار بگیرد. دکمه CTA باید با لحنی دوستانه به کاربر اعلام کند که برای دریافت خدماتی بهتر می‌تواند به آن بخش مراجعه کرده تا نیازش برطرف شود.

هدف از ایجاد لندینگ پیج چیست؟

توجه به لندینگ پیج در زمان طراحی سایت به دو دلیل اهمیت دارد:

● نگه داشتن کاربر در سایت

● هدایت کاربر به مسیر از پیش تعیین شده

زمانی که مخاطبان زمان زیادی را در این صفحه می‌گذارند، معمولا با خدمات شما بیشتر آشنا می‌شوند و اینطور راحت‌تر اعتماد خواهند کرد. این موضوع برای بهبود سئو سایت مفید خواهد بود و افزایش بازدید و ترافیک را به همراه خواهد داشت که در طولانی مدت باعث بهتر دیده شدن کسب و کارتان می‌شود.

وقتی صفحه فرود به شکل بهینه سازی شده و اصولی طراحی گردد، شانس ارائه خدمات، افزایش فروش و به طور کلی احتمال درآمدزایی بیشتر خواهد شد. همچنین برای کاربرانی که قصد دارند بدون اتلاف وقت از خدمات شما استفاده کنند، این امکان بوجود می‌آید که بدون طی کردن روال طولانی و خسته کننده به خواسته خود برسند. برای سایت‌‌هایی که باید اطلاعاتی در مورد محصول یا خدمات خود در اختیار مخاطب قرار دهند، لندینگ پیج مانند یک کاتالوگ جامع خواهد بود که می‌تواند مشتریان را در زمینه مورد نیازشان یاری کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

Untitled-1 copy.jpg

واحد تبلیغات

فیسیت در بخش تبلیغات، در کنار شما و کسب و کارتان خواهد بود تا هر چه بیشتر دیده شوید. برای تبلیغات در فیسیت کافی است به آدرس khadijezarepour@gmail.com ایمیل ارسال کنید. فیسیت با روزانه بیش از 10 هزار بازدید، بدون شک جای خوبی برای تبلیغات شما خواهد بود.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر