گوگل ادز چیست و اهمیت استفاده از آن

Untitled-1.jpg

امروزه اکثر کسب‌وکارهای اینترنتی به فکر افزایش ورودی برای وبسایتشان هستند و برای شناخته شدن در فضای اینترنت با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. بدون شک می‌توان گفت مهم‌ترین منبع جذب ترافیک در بستر آنلاین، موتور جستجوی گوگل است. شما به عنوان یک مدیر کسب‌وکار لازم است بیشترین تمرکز خود را روی جذب مخاطب از طریق موتور جستجوی گوگل بگذارید و برای افزایش ترافیک وبسایت خود و کسب رتبه بالا در صفحه نتایج گوگل روش‌های مختلفی را امتحان کنید تا به نتیجه دلخواه و مطلوب خود برسید.

گوگل مهم‌ترین منابع جذب ترافیک

به عنوان بزرگ‌ترین موتور جستجوی جهان افراد بسیار زیادی از گوگل برای خرید محصول و پاسخ به نیازهایشان استفاده می‌کنند. بنابراین اگر بتوانید نرخ بازدید از وبسایتتان را افزایش دهید، نتایج زیر را در پیش خواهید داشت:

  1. افزایش مشتری و مخاطب و به دنبال آن افزایش فروش
  2. افزایش اعتبار و رتبه سایت
  3. جایگاه بالا در صفحه نتایج گوگل

اکنون سوال اصلی اینجاست که چگونه می‌توانیم بازدید از گوگل را برای سایتمان افزایش دهیم؟

انواع روش‌های افزایش بازدید از گوگل

راهکارهای زیادی برای افزایش بازدید از طریق گوگل وجود دارد اما همه این روش‌ها منجر به افزایش مشتری و فروش نمی‌شوند. ممکن است به فکر خرید بازدید تقلبی توسط ربات از سایت‌های گوناگون افتاده‌باشید. اما با این کار فقط به جایگاه سایتتان لطمه خواهید زد. زیرا الگوریتم‌های هوش مصنوعی گوگل توانایی تشخیص بازدید فیک را از بازدید طبیعی دارند و به محض متوجه شدن سایت شما را جریمه می‌کنند. پس بهتر است راهکارهای مناسب‌تری برای داشتن ترافیک ورودی بیشتر به کار ببرید:

سئو و بهینه‌سازی سایت:

بهترین روش برای کسب رتبه بالا در موتور جستجوی گوگل و داشتن بازدید طبیعی بهینه‌سازی سایت است. در نگاه اول شاید با خودتان بگویید که سئو کاری زمان‌بر است. اما مطمئن باشید که در بلند مدت حتما ثمره فعالیت‌هایتان در این حوزه را خواهید دید. برای بهینه‌سازی سایت و هدایت کاربران به وبسایت خود، لازم است از جنبه‌های مختلفی سایت خود را بررسی کرده و به دنبال بهبود قسمت‌های مختلف آن باشید:

  1. تحقیق کلمات کلیدی و تولید محتوا

اولین و مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید پیدا کردن کلمات مرتبط با کسب‌وکارتان است. با این کار شما از عباراتی که کاربران درباره موضوع کسب‌وکار شما جستجو می‌کنند با خبر می‌شوید و به دغدغه و نیاز مخاطبانتان نزدیک می‌شوید. پس از آن باید با توجه به همین کلمات تولید محتوا انجام دهید. توجه داشته‌باشید که مخاطب جذب هر محتوایی نخواهد شد و لازم است برای جذب کاربران محتوایی مفید و جذاب تولید کنید و در انتخاب عنوان و توضیحات متا نیز وسواس زیادی به خرج دهید.

  1. حضور در شبکه‌های اجتماعی

پس از گوگل میتوان گفت یکی از مهم‌ترین منابع جذب مخاطب شبکه‌های اجتماعی هستند. فعالیت در این فضا باعث می‌شود تا با انتشار محتوای وبسایت در آن، ترافیک ورودی بیشتری برای سایت خود ایجاد کنید.

Untitled111.png
-

فاکتورهای بهینه‌سازی سایت به همین‌جا ختم نمی‌شوند و طیف گسترده‌ای دارند. اما اگر به دنبال راهی سریع‌تر برای افزایش بازدید گوگل هستید، ما به شما تبلیغات در گوگل را پیشنهاد می‌کنیم.

انواع تبلیغات در گوگل + چگونه در گوگل تبلیغات کنیم؟

شما می‌توانید با پرداختن هزینه به گوگل ادز، خرید بازدید گوگل انجام دهید. این روش سریع‌ترین روش اصولی برای رسیدن به ترافیک ورودی بیشتر است. در ابتدا لازم است بدانیم ابزار گوگل ادز چیست.

گوگل ادز چیست؟

یکی از خدمات زیر مجموعه شرکت گوگل که با استفاده از آن می‌توانید در بخش‌های مختلفی مانند موتور جستجوی گوگل، یوتیوب، گوگل پلی و.. کسب‌وکارتان را تبلیغ کنید.

انواع تبلیغات در گوگل

تبلیغات در جستجو (SEARCH ADS)

حتما شما نیز در وبگردی‌هایتان با لینک‌هایی در صفحه نخست جستجو گوگل مواجه شده‌اید که در کنارشان یک برچسب AD دارند. این برچسب نشانه تبلیغات در جستجو گوگل ادز است. هنگامی که کاربر در موتور جستجوی گوگل عبارتی را سرچ می‌کند، گوگل بر اساس الگوریتم‌های خودش سایت‌های مرتبط با نیاز کاربر را برای او به نمایش می‌گذارد. در این روش شما با پرداخت هزینه به گوگل ادز، می‌توانید در یک کلمه کلیدی معین جزو جایگاه‌های اول در نتایج جستجو کاربر باشید. هم‌چنین می‌توانید سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و.. مخاطبین هدفتان را در این کمپین تبلیغاتی معین کنید.

Untitled111.png
-

تبلیغات بنری یا نمایشی (DISPLAY ADS)

در این روش گوگل تبلیغ کسب‌وکار شما را در قالب فایل تصویر یا گیف در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معتبر و پربازدید قرار می‌دهد. این کار باعث می‌شود تا افراد بیشتری با برند و محصولات شما آشنا شوند و نرخ آگاهی از برندتان افزایش یابد. مبلغ پرداختی در تبلیغات بنری به ازای هر کلیک (PPC) است. یعنی شما به ازای تعداد کلیک‌هایی که بر روی وبسایت شما می‌شود پول پرداخت می‌کنید.

از دیگر تبلیغات گوگل ادز می‌توان به تبلیغات داخل جیمیل، یوتیوب و تبلیغات نصب اپلیکیشن اشاره کرد.

اهمیت استفاده از گوگل ادز

تبلیغات شما در گوگل ادز فقط به کسانی نشان داده می‌شود که قبلا خدمات و محصولات کسب‌وکار شما شما را در گوگل سرچ کرده‌اند و در واقع مخاطب شما هستند.

خرید بازدید گوگل با استفاده از گوگل ادز

در ابتدا لازم است بدانید که شما برای نمایش آگهی‌تان در گوگل هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید و تنها برای کلیک‌هایی که بر روی سایت شما می‌شود پول پرداخت می‌کنید. سیستم قیمت‌گذاری گوگل ادز بر اساس مزایده است؛ یعنی برای هر کلمه کلیدی و هر کسب‌وکاری متفاوت است. این سیستم بر اساس مبلغ پیشنهادی شما و رقبایتان و کیفیت تبلیغتان قیمت‌گذاری انجام می‌دهد. به خاطر داشته باشید که کیفیت تبلیغ فاکتور بسیار مهمی است؛ ممکن است گاهی اوقات تبلیغ شما آن‌قدر با کیفیت و مرتبط با جستجوی کاربر باشد که با وجود ارائه قیمت بالاتر از طرف رقیب، تبلیغ کسب‌وکار شما از طرف گوگل انتخاب شود و شما برنده مزایده شوید! هرچه تبلیغ شما کاربر پسندتر باشد، شانس انتخاب شدن کمپین تبلیغاتی شما بیشتر خواهد بود.

در آخر فراموش نکنید که سئو و تبلیغات در گوگل در کنار هم به بهبود رتبه سایت و رتبه الکسای شما کمک می‌کنند و به‌کارگیری هر کدام از آن‌ها به تنهایی نتیجه مطلوبی به دنبال نخواهد داشت. بنابراین سعی کنید که هردوی آن‌ها را در استراتژی کسب‌وکار خود داشته باشید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

Untitled-1 copy.jpg

واحد تبلیغات

فیسیت در بخش تبلیغات، در کنار شما و کسب و کارتان خواهد بود تا هر چه بیشتر دیده شوید. برای تبلیغات در فیسیت کافی است به آدرس khadijezarepour@gmail.com ایمیل ارسال کنید. فیسیت با روزانه بیش از 10 هزار بازدید، بدون شک جای خوبی برای تبلیغات شما خواهد بود.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر