احتمال غیرفعال شدن موبایل‌های شیائومی در ایران مطرح شد

Untitled-1.jpg

گزارشی که شب گذشته وب‌سایت XDA-Developers منتشر کرد؛ در آن اعلام شده بود که کمپانی شیائومی، درحال قطع دسترسی کاربرانی است که در کشورهای تحریم شده مانند سوریه، کوبا، کره شمالی، سودان و ایران زندگی می‌کنند.

این وب‌سایت هفته‌های پیش نیز گزارش‌های متفاوتی ارائه کرده بود که برخی از کاربران اطلاع دادند که با مشکل دسترسی به موبایل شیائومی خود مواجه شده‌اند، چون که این گوشی‌ها را در یک مشور تحریم شده فعال کرده‌اند.

در ادامه گفته شده که چند روز پس از فعال کردن هر موبایل، دستگاه لاک خواهد شد و این پیام نمایش داده می‌شود:« سیاست شیائومی اجازه فروش این محصول در منطقه‌ای که شما قصد فعال‌سازی آن را داشته‌اید، نمی‌دهد. برای اطلاعات بیشتر به شکل مستقیم به فروشنده دستگاه مراجعه کنید.»

Xiaomi-phone-block-Cuba-576x1024.jpeg
-

براساس این گزارش، کمپانی شیائومی به صورت رسمی اعلام کرده که با رعایت قوانین کنترل صادرات ایالات متحده آمریکا، فروش موبایل‌های خود را انجام خواهد داد. اما هنوز گزارشی منتشر نشده که کاربران در ایران با این مشکل روبه‌رو شده باشند، اما تعدادی از کاربران سایر کشورهای تحریم شده در انجمن‌های XDA-Developers اعلام کرده‌اند که با مشکل لاک شدن موبایل شیائومی خود روبه‌رو شده‌اند.

در صورتی که چنین اتفاقی در ایران نیز دیده شود، کاربران ایرانی باید به فکر جایگزینی شیائومی با سایر برندهای موبایل باشند. این شرکت چینی در یک سال اخیر سهم خود را به بیش از ۳۰ درصد از بازار موبایل ایران رسانده است. هنوز مشخص نیست این مشکل شامل موبایل‌های قدیمی‌تر فعال در ایران نیز خواهد شد یا خیر.



اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: XDA-Developers

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر