آیا سقط جنین ارتباطی به دکل موبایل دارد؟

دکل‌های موبایل و ارتباط با سقط جنین

مسئول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت در نشستی توضیح داد که میزان تشعشعات و دکل‌های موبایل، ارتباطی به سقط جنین ندارد.

میزان تشعشعات و امواج محیط اطراف، مدتی است که به یکی از نگرانی‌های عمومی تبدیل شده است. برای رفع این مشکل مدتی است که در برخی شهرها همچون تهران و شیراز، سامانه اندازی گیری تشعشعات رادیویی هم راه اندازی شد. حتی وب سایتی هم راه اندازی شده است که در ایستگاه‌‌های مختلفی در شیراز و تهران، میزان تشعشعات را نمایش می‌دهد.

حالا صبح روز گذشته نشستی برای بررسی وضعیت دکل‌های مخابراتی در تهران برگزار شده است. گویا در این نشست به بررسی موضوع سقط جنین و ارتباط آن با دکل‌های مخابراتی پرداخته شده است. علی گورانی، مسئول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت، طی این نشست در مورد میزان تشعشعات آنتن‌های موبایل چنین توضیح داده است:

میزان انرژی که از آنتن‌های موبایل و در محدوده این آنتن ها ساطع می‌شود در کشور ما به نصف استانداردهای جهانی نیز نمی‌رسد و مشکلی که مردم در این پدیده با آن رو به رو هستند بیشتر جنبه‌های روانی دارد. مردم نمی‌دانند محل زندگی‌شان به دلیل حجم آلاینده‌ها از انواع وای فای و بیسیم آلوده‌ترین بخش از زندگی‌شان است. با وجود اینکه به دلیل داشتن موبایل و دستگاه‌های وای فای در معرض این آلاینده‌ها هستیم اما بیشتر تمرکز و حساسیت بر روی دکل‌های موبایل است که انرژی آن‌ها به نصفی از حد استاندارد هم نمی‌رسد.

-

ارتباط سقط جنین و دکل‌های موبایل

حالا مدتی است که بسیاری معتقدند سقط جنین به مجاورت با دکل‌های موبایل مرتبط است. مسئول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت درباره این موضوع چنین توضیح داده است:

بسیاری از مردم سقط جنین را به مجاورت با دکل‌های موبایل ربط می‌دهند که بر مبنای آمارهای سازمان بهداشت جهانی این موضوع هیچ ربطی به هم ندارد. بیشتر مشکل در ارتباطات الکترونیکی، بحث فوبیا از استفاده در این تجهیزات است و با اینکه به سمت هوشمندی می‌رویم نمی‌توان از این ابزارها استفاده نکرد. پدیده‌های روانی این موضوع بیشتر از آسیب‌هایی است که از تکنولوژی می‌گیریم. باید به سمتی برویم که فضای روانی جامعه از این موضوع آسیب نبیند.

-

پیشنهاد فیسیت: پیگیری موضوع پارازیت‌های شهر شیراز با حضور وزیر ارتباطات در فارس

آیا آنتن‌های مخابراتی سلامتی افراد را تهدید می‌کنند؟

این سوالی است که شاید ذهن بسیاری از ما را درگیر خود کرده باشد و حالا علی گورانی، مسئول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت به این سوال پاسخ داده است:

این سوال مطرح می شود که آیا آنتن های مخابراتی سلامتی افراد را تهدید می کند باید بگوییم مقدار انرژی ای که این آنتن ها ساطع می کند کمتر از استاندارد است اما سازمان بهداشت جهانی این موضوع را تأیید کرده که شاید برخی از افراد به دلیل داشتن آلرژی حساسیت بیشتری از حد امواج داشته باشند و این موضوع طبیعی است.

-

در آخر علی گورانی در خصوص پارازیت‌ها و تاثیرات آن‌ها چنین اظهار نظر کرده است:

اما بر اساس سنجش‌هایی که انجام داده‌ایم تجمیع انرژی‌های دریافتی از باندهای فرکانسی در سطح جامعه بسیار کمتر از حد استاندارد است و آنچه که امروز نگرانی‌هایی را در سطح جامعه ایجاد کرده است بیشتر جنبه روانی دارد و از این جهت ما مخالف آن هستیم.

-

نظرات خود در این خصوص را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

در ایران چه می‌گذرد:

سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هک شد

آپارات به دلیل تحریم از دسترس خارج شد

آذری جهرمی از تولید انبوه گوشی ایرانی با قیمت متوسط ۲.۵ میلیون تومان خبر داد

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: مهر


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Omid

پنج‌شنبه, 26 دی 1398

نظرات موافق دیگه؟ چون مشخصا یکی از بدترین سایت های فارسی در تایید نظرات مخالف هستید! بهرحال کار حکومت به جایی رسیده که اگه سر ظهر بگه الان روزه مردم مطمين میشن که شب هست!

پاسخ

ثبت نظر