سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هک شد

سایت وزارت ارتباطات

روز یکشنبه سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هک شده است و گویا این سازمان برای جلوگیری از هرگونه ضرر، سرورهای خود را خاموش کرده است.

به گزارش پیوست، سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روز یکشنبه یعنی ۲۲ دی مورد حمله سایبری قرار گرفت و هک شد. اما در حال حاضر این سایت به روال عادی فعالیت خود برگشته است.
گویا هنوز اطلاعات دقیق از این حمله سایبری به سایت وزارت ارتباطات منتشر نشده؛ اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این سایت ظهر روز یکشنبه با حمله سایبری از دسترس خارج شده و مسئولان وزارت ارتباطات برای جلوگیری از هرگونه ضرر، سرور‌های خود را خاموش کردند.
بنا به بررسی‌ها ظاهرا این هک به دنبال یک حفره امنیتی که در پورتال اصلی وزارت ارتباطات وجود داشته اتفاق افتاده است. با توجه به شناسایی این حفره امنیتی توسط هکر یا هکرها علاوه بر سایت اصلی وزارت ارتباطات سایت‌های استانی این وزارتخانه نیز هک شده‌اند. اطلاعات این حمله روی سایت «zone-h» که آرشیو هک‌های دنیا روی آن قرار می‌گیرد، قابل مشاهده است. در حال‌ حاضر این حفره‌امنیتی توسط مسئولان مربوطه در وزارت ارتباطات شناسایی و فعالیت سایت‌های این وزارتخانه به حالت عادی برگشته است.

سایت وزارت ارتباطات هک شد.jpg
اطلاعات حمله به سایت وزارت ارتباطات در سایت zone-h -

حالا به گزارش دیجیاتو، هکر و یا هکرهای وب سایت وزارت ارتباطات از حمله «دیفیس» (Deface) استفاده کرده‌اند. دیفیس به حالتی گفته می‌شود که هکر پس نفوذ به سیستم، قدرت خود را به رخ می‌کشد و ظاهر سایت را به حالت دیگری در می‌آورد تا ثابت کند که توانسته در سیستم نفوذ پیدا کند.

هکر سایت وزارت ارتباطات نیز توانسته در طی ساعاتی از روز ۲۲ دی ماه، یک صفحه فرم استانی در این سایت را هک کرده و متنی اعتراض آمیز را در آن منتشر سازد. مسئولان سایت نیز به سرعت سرورهای سایت را خاموش کرده تا بتوانند پس از آسیب‌شناسی و رفع مشکل، دوباره سایت را به حالت اولیه برگردانند. خاموش کردن سرورها اقدامی احتیاط آمیز بوده، چرا که حدس زده می‌شود هکر با دیفیس کوچکی که انجام داده، احتمالا دسترسی بالاتری به سطوحی از سایت نداشته که بتواند اقدام مهم‌تر و بیشتری انجام دهد.

جمال هادیان، مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات توضیح داده است که این نوع حملات چندین بار در ماه برای تمامی سایت‌های دولتی از جمله سایت وزارتخانه پیش می‌آید این بار به خاطر مسائل اخیر کمی بیش از پیش به چشم آمده است. او می‌گوید علت اعلام نکردن رسمی این موضوع به بی‌اهمیتی میزان هکی که روی سایت انجام شده برمی‌گردد. وی در این خصوص چنین توضیح داده است:

در واقع سایت نه داون بود و نه صفحه اصلی یا صفحات مهم آن تغییر شکل یافته بودند. دیفیسی که صورت گرفته در یکی از صفحات فرم جانبی سایت بوده که اگر کسی لینک آن را داشت می‌توانست آن را مشاهده کند.

-

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: پیوست


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

شبق

چهارشنبه, 25 دی 1398

حالا اگه اینترنت ملی بود هیچ کسی نمیتونست هک کنه
واز داخل هم کسی جرات حمله پیدا نمیکنه بخاطر مسایل حقوقی و قضائیش

پاسخ

ثبت نظر