واکنش آذری جهرمی به حذف صفحات و پست‌های اینستاگرام کاربران

آذری جهرمی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آذری جهرمی، به حذف صفحه‌ها و پست‌های کاربران ایرانی در اینستاگرام واکنش نشان داد.

به دنبال شهادت سردار قاسم سلیمانی و انتشار پست‌های کاربران ایرانی در این حوزه در اینستاگرام، این شبکه اجتماعی پست‌های کاربران را پاک کرد و حتی چندین صفحه مهم هم حذف شد. حالا آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان به این اقدام اینستاگرام واکنش نشان داده و در این خصوص چنین گفته است:

اقدام آمریکا در سانسور صدای ملت ایران و جهان در اینستاگرام تنها یک بی‌آبرویی برای آن کشور بوده است که قطعا مقابل این حرکت خواهیم ایستاد. ایجاد این فضای منفعلانه و سانسور پست‌ها، در واقع یک بی‌آبرویی دیگر از سوی ایالات متحده آمریکا رقم زد و آنها گمان می‌کنند که با این اقدامات می‌توانند مقابل این حرکت و جنبش بزرگ بایستند.

-

آذری جهرمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به واکنش و رفتار کاربران خارجی نسبت به این اقدام در توییتر و داغ شدن هشتگ #DEARIRAN پرداخته است. وی با اشاره به داغ شدن این هشتگ در فضای مجازی و آن هم توسط مردم آمریکا، چنین توضیح داده است:

در فضای مجازی آمریکا مملو از این هشتگ است که این مساله نیز آن‌ها را دچار مشکل کرده و در یک موضع انفعال جدی قرار داده است.

-

آذری جهرمی: روبینو؛ فضایی برای اظهار نظر آزادانه

در واکنش به این سانسورها، آذری جهرمی امروز صفحه روبینو خود را ساخته است و گفته است که ایران سکوهایی برای اظهار نظرهای آزادنه و آزادی بیان ارائه کرده است. وی در این خصوص چنین توضیح داده است:

جوانان کشور ما متوقف نمانده‌اند و پلتفرم‌هایی را برای رسانه‌های نوین طراحی کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به اپلیکیشن روبینو اشاره کرد که بنده نیز امروز صفحه شخصی خودم را در این اپلیکیشن راه‌اندازی کردم.

-

به گفته آذری جهرمی هدف ایران این است که رسانه‌ای داشته باشد تا بتوان مقابل سانسور ایستاد و فضای جریان سازی را در آن رقم زد:

البته این به معنای کنار گذاشتن فضاهای دیگر بین‌المللی نیست، چرا که قطعا در این فضاها نیز حضور جدی‌تری خواهیم داشت و برای آن‌ها که قصد چالش در این مسیر را دارند، موانعی را ایجاد خواهیم کرد.

-

اخبار مرتبط:

واکنش آذری جهرمی به تحریم شدنش از سمت آمریکا

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.

faceit.width-400.png

رسانه دیجیتال فیسیت

با ما در ارتباط باش...


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

جعفر اردستانی

چهارشنبه, 18 دی 1398

روبینو؟؟؟؟
انقدر کنده که بعد از نصب کردن سریع پاکش کردم
بهترین جایگزین اینستا برنامه هورسا هستش
سرعت هورسا خیلی بهتر از روبینو هستش
روبینو استوری نداره و لی هورسا استوری هم داره
هورسا هم مثل روبینو ایرانیه ولی سرعتش از روبینو بالاتره

پاسخ

ثبت نظر