اپل واچ سری 6؛ ساعت هوشمند آینده اپل چه قابلیت‌هایی خواهد داشت؟

اپل واچ سری 6

ساعت‌های هوشمند اپل واچ، یکی از ساعت‌های هوشمند محبوب در سراسر دنیا هستند. حالا اطلاعاتی درباره برخی قابلیت‌های اپل واچ سری 6 منتشر شده است.

بازار ساعت‌ و دستبندهای هوشمند مدت‌هاست که داغ است و این گجت‌های سلامتی، در سراسر دنیا محبوبیت ویژه‌ای بدست آورده‌اند. از این رو کمپانی‌های مختلف برای رقابت با یکدیگر، دائما قابلیت‌های جدید و کاربردی را به دستبند و یا ساعت هوشمند خود اضافه می‌کنند.

یکی از قابلیت‌های خاصی که تنها در آنر بند 5 شاهد آن بودیم، پایش اکسیژن خون است که برای ورزش کاران یک گزینه خاص به حساب می‌آمد. گویا این تکنولوژی در ساعت‌های هوشمند اپل هم، از همان ابتدا موجود بوده است اما هیچ وقت از آن استفاده نشده است. حالا بنا به گزارشاتی، اپل واچ سری 6، ساعت هوشمند آینده اپل از این قابلیت بهره خواهد برد.

میزان غلظت اکسیژن خون در یک فرد سالم بین 95 درصد تا 100 درصد است. در صورتی که غلظت اکسیژن خون فردی از این میزان کمتر شود، می‌تواند دچار ناراحتی قلبی و یا ایست قلبی شود. قابلیت سنجش اکسیژن خون این طور است که غلظت خون کاربر را بررسی کرده و در صورتی که از 95 درصد پایین‌تر بیاید، با یک نوتیفیکیشن این مسئله را به اطلاع او می‌رساند.

از سوی دیگر گفته می‌شود که اپل واچ سری 6 در حوزه سنجش ضربان قلب هم پیشرفت‌هایی داشته است. درواقع سنجش ضربان قلب یا همان ECG در اپل واچ سری 4 و 5 در دسترس است اما در صورتی که ضربان قلب کاربر بیش از اندازه زیاد باشد، نمی‌توان به آمار اعلام شده از سمت این ساعت‌های هوشمند اعتماد کرد. حالا در اپل واچ سری 6، گویا سیستم ECG پیشرفته خواهد شد و قابلیت این را دارد تا در محدوده گسترده‌تری، ضربان قلب کاربر را سنجیده و از او تست ECG بگیرد.

اپل واچ در طی این سال‌ها، جان عده زیادی از کاربرانش را نجات داده است و اپل هم همواره تلاش کرده است تا قابلیت‌هایی را به ساعت‌های هوشمندش اضافه کند که آن‌ها را قدرتمندتر کند. از طرفی عامل دیگری که باعث می‌شود ساعت‌های هوشمند اپل روز به روز قدرتمندتر و کاربردی‌تر شوند، رقابت این کمپانی با سایر کمپانی‌های تولید کننده ساعت هوشمند است. اگر به اپل واچ سری 5 (نسل کنونی ساعت هوشمند اپل که در بازار است) علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را بخوانید:

بررسی اپل واچ سری 5؛ ساعت هوشمندی فراتر از تصور

کالاهای مرتبط:

دستبند هوشمند آنر بند 5

دستبند هوشمند می بند 4 شیائومی

ساعت هوشمند اپل واچ سری 5





منبع خبر: appleinsider


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر