اینترنت 6G می‌تواند سرعتی تا 1 ترابایت بر ثانیه داشته باشد

6G

اگرچه شبکه 5G به تازگی روی کار آمده است اما حالا محققان در حال کار روی شبکه 6G هستند که می‌تواند 8000 برابر سریع‌تر از 5G باشد.

شبکه 5G یکی از مهم‌ترین اتفاقات سال 2019 بود اما هنوز هم در نقاط زیادی از سراسر دنیا، این شبکه در دسترس کاربران قرار نگرفته است. در این شرایط که مناطق مختلف دنیا هنوز از 5G بی‌بهره هستند، محققان در تلاشند تا 6G، نسل بعدی شبکه اینترنت بی سیم را روی کار بیاورند.

درواقع وزارت علوم و تکنولوژی چین اخیرا شروع به کار روی 6G کرده است و البته در مراحل مقدماتی قرار دارد. این محققان و کارشناسان معتقدند که اینترنت 6G می‌تواند تا 8000 برابر سریع‌تر از شبکه 5G کنونی باشند.

به اعتقاد این محققان که مشغول به کار روی اینترنت 6G هستند، سرعت این نسل از اینترنت بی سیم به 1 ترابایت بر ثانیه می‌رسد. اگرچه در حال حاضر هزاران محقق و متخصص روی نسل بعدی شبکه بی سیم کار می‌کنند اما واقعیت این است که تا محقق شدن 6G هنوز راه زیادی باقی مانده است. جالب اینجاست که بدانید شبکه 5G که سال گذشته میلادی رسما روی کار آمد، از سال 2008 در دست بررسی بوده و بعد از 10 سال به نتیجه رسیده است.

اینترنت 5G به خودی خود معنای اینترنت را تغییر داده و یا حداقل می‌توانیم بگوییم که این طور به نظر می‌رسد. این موضوع را از ارتباطات 5G و اینترنت اشیا گرفته تا استریم ویدیو با کیفیت 8K و سرعت فوق‌العاده بالای دانلود فایل‌های حجیم و استریم بازی‌های VR و... متوجه می‌شویم.

پیشنهاد فیسیت: 6 شگفتی که با تکنولوژی 5G روی کار می‌آید و نقشه پوشش 5G کنونی

با همه این شگفتی‌هایی که با آمدن 5G به وقوع پیوسته است، بدون شک اینترنت 6G به طور کلی مفهوم اینترنت را تغییر داده و تعریف جدیدی از اینترنت را به نمایش می‌گذارد. بگذارید با یک مثال ساده سرعت اینترنت 6G را برای شما شرح دهیم، تخمین زده می‌شود که تنها در مدت 1 ثانیه بتوان 40 تا 50 فیلم با کیفیت 4K را با اینترنت 6G دانلود کرد.

اخبار مرتبط:

پیش به سوی 5G؛ پیام و وعده‌ای از سوی وزیر ارتباطات برای سال 98

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

س پارسی

دوشنبه, 26 آبان 1399

قیمتش هم یه جوری خواهد بود که فقط پولدار ها میخرن مردم عادی توی همین نسل چهارم و سوم موندن هنوز

پاسخ

ثبت نظر