دورکاری؛ شیوه‌ای برای جلوگیری از شیوع کرونا بین کارمندان

فریلنسینگ.jpg

به دلیل شیوع کرونا ویروس در ایران، برخی از شرکت‌های کوچک و بزرگ کشور، برای سلامتی کارمندان خود به دورکاری روی آورده‌اند.

ویروس کرونا متاسفانه مدتی است که در ایران شیوع پیدا کرده است. در این بین شاهد تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و حتی تخلیه خوابگاه‌ها بوده‌ایم. اما مانند همیشه، این کارمندان مختلف هستند که باید به سر کار بروند. خوشبخاتانه در این بین برخی شرکت‌ها راه کار دورکاری را پیش گرفته‌اند تا ویروس کرونا برای کارمندان مشکلی ایجاد نکند.

درواقع به دلیل شیوع این ویروس خطرناک در ایران، برخی شرکت‌های کوچک و بزرگ، به صورت موقت به دورکاری روی آورده‌اند. این روش اگرچه می‌تواند برای شرکت‌ها مشکلاتی را ایجاد کند اما برای این مشکلات می‌توان از ابزارهای مختلفی استفاده کرد که از جمله این ابزارها می‌توانیم به ترلو اشاره کنیم که فرآیند ارتباط افراد تیم از راه دور را فراهم می‌کند.

از جمله شرکت‌های ایرانی که برای حفظ سلامت کارمندان خود به دورکاری روی آورده‌اند می‌توانیم به زرین پال، یکتانت، ملک رادار، نجوا و... اشاره کنیم.

پیشنهاد فیسیت:معرفی ترلو، یکی از بهترین ابزارهای مدیریت پروژه

دورکاری.jpg
نمونه اطلاعیه وب سایت یکتانت برای دورکاری کارمندانش -

مزایا و معایب دورکاری برای کارمندان و کارفرمایان

عدم ارتباط مستقیم کارمندان با یکدیگر یک مشکل بزرگ در حوزه دورکاری محسوب می‌شود اما واقعیت اینجاست که دورکاری اگر اصولی انجام شود، برای کارفرما هم سودمند خواهد بود. به عنوان ساده‌ترین مزیت داشتن کارمند دورکار، کاهش هزینه مکان و تجهیزات است. یک کارمند که در محل کار حاضر می‌شود، حداقل به یک کامپیوتر (در اغلب کارهای اداری)، اینترنت، فضا و سایر تجهیزات نیاز دارد اما با پیش گرفتن روال دورکاری، این هزینه‌ها از دوش کارفرما برداشته می‌شود.

از سوی دیگر فریلنسینگ یا همان دورکاری برای کارمندان هم فایده زیادی دارد. به عنوان ساده‌ترین مزیت این روش کاری، می‌توانیم به آزادی عمل کارمندان اشاره کنیم. از طرفی همه انسان‌ها مانند هم نیستند و هر یک ساعت خاصی از روز را می‌توانند بهتر کار کنند. به این شیوه فریلنسر می‌تواند همان ساعتی که از نظر کارایی در بهترین شرایط قرار دارد، کارش را انجام دهید و حتی در این بین استراحتی کوتاه هم داشته باشد.

یک منفعت دیگر هم وجود دارد که دو سویه است، هم کارمند از این شرایط فایده می‌برد و هم کارفرما. درواقع بسیاری از افرادی که به صورت دورکاری فعالیت دارند، به ازای کار انجام داده، دستمزد دریافت می‌کنند. اینجاست که کارفرما مطمئن است به اندازه‌ای که باید به کارمندش حقوق پرداخت کرده است و هم کارمند مطمئن است به اندازه‌ی کاری که انجام داده است دستمزد دریافت کرده است و به عبارتی شفافیت کاملی در این نوع کار وجود دارد.

به هر ترتیب در شرایط کنونی ایران و در حالی که ویروس کرونا در حال شیوع است، دورکاری یکی از بهترین روش‌هایی است که برای سلامتی کارمندان و متضرر نشدن کارفرمایان می‌توان پیش گرفت.

اگر در حوزه فریلنسینگ و دورکاری تجربه‌ای دارید و یا پیش‌تر از ابزارهای خاصی در این حوزه استفاده کرده‌اید، دانسته‌های خود را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط:

آمازون کالاهای مدعی درمان ویروس کرونا را حذف می‌کند

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر