رئیس جمهور از تقویت شبکه ملی اطلاعات و عدم نیاز مردم به خارج خبر داد

رئیس جمهور از تقویت شبکه ملی اطلاعات و عدم نیاز مردم به خارج خبر داد

رئیس جمهور: شبکه ملی اطلاعات را آنچنان تقویت کنیم که مردم برای رفع نیازمندی های خود نیازی به خارج نداشته باشند.

صبح امروز، یکشنبه 17 آذرماه، آقای حسن روحانی، رئیس جمهور کشور برای ارائه لایحه بودجه سال 99 در مجلس شورای اسلامی حضور یافت. در کنار بحث درباره حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان، بخشی از صحبت‌هایی که رئیس جمهور ارائه کرد به شبکه ملی اطلاعات و پهنای باند اینترنت اشاره داشت.

روحانی در بخشی از صحبت‌هایش، تقویت ارتباطات و پهنای باند را از اصول سیاست‌های دولت عنوان کرد. وی با ارائه آمارهایی توضیح داد که از آغاز دولت یازدهم پهنای باند به شدت ارتقا یافته است و در این خصوص چنین توضیح داد:

از آغاز دولت یازدهم قدرت پهنای باند تقریبا ۲۰ برابر شده است و این روند را ادامه می دهیم تا بتوانیم شبکه ملی اطلاعات را آنچنان تقویت کنیم که مردم برای رفع نیازمندی‌های خود نیازی به خارج نداشته باشند.

-

رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌هایش به این مسئله اشاره کرد که مقام معظم رهبری هم به رسیدگی در این حوزه دستور داده‌اند و ضمنا در شورای عالی فضای مجازی هم پیگیر این ماجرا هستند.

منبع خبر: تسنیم و خبر آنلاین


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سینا

دوشنبه, 18 آذر 1398

تجربه نشان داد که هیچ کاری نمی‌توانید بکنید!!! هرچه مردم را محدودتر کنید بازهم قدرت مقابله با تکنولوژی‌های جدید و سیستم دورزدن اینترنت را نخواهید داشت. همچنان‌که با فیلترینگ تلگرام، قدرت مقابله با فیلترشکن‌ها و وی پی ان‌ها را نداشتید و پروژه شکست خورد و مجبور شدید بکلی اینترنت بین‌المللی را قطع کنید! بهتر بود به جای شبکه ملی اطلاعات، موتور ساده جستجوی فارسی خودتان را تقویت می‌کردید که عرضه این کار ساده را هم نداشتید! شما را چه به شبکه ملی اطلاعات...!!!

پاسخ

ثبت نظر