سوئیفت یکی از 10 زبان برتر برنامه‌نویسی دنیا شد

سوئیفت یکی از 10 زبان برتر برنامه‌نویسی دنیا شد

پس از گذشت 4 سال زبان برنامه‌نویسی سوییفت با رشد فوق‌العاده زیادی توانسته است در بین برترین زبان‌های برنامه‌نویسی دنیا قرار بگیرد و رتبه دهم را به دست آورد.

کمپانی اپل امسال علاوه بر خوش درخشیدن در حوزه گوشی‌های هوشمند با عرضه آیفون X، در حوزه زبان‌های برنامه‌نویسی هم توانسته است به جایگاه خوبی برسد.

اپل حدود 4 سال پیش در کنفرانس توسعه‌دهندگان از زبان برنامه‌نویسی مخصوص خود، سوئیفت رونمایی کرد. اپل این زبان برنامه‌نویسی را برای ساده کردن فرآیند کد نویسی برای توسعه‌دهندگان و برنامه نویسان تازه‌کار و البته سریع‌تر کردن کار برنامه نویسان قدیمی و کهنه‌کار راهی بازار کرد.

حالا پس از گذشت 4 سال زبان برنامه‌نویسی سوئیفت با رشد فوق‌العاده زیادی توانسته است در بین برترین زبان‌های برنامه‌نویسی دنیا قرار بگیرد و رتبه دهم را به دست آورد.

توسعه‌دهندگان با استفاده از زبان برنامه‌نویسی سوئیفت تنها قادر هستند برنامه‌های تحت وب و اپلیکیشن های مخصوص دستگاه‌های اپل همچون آیفون‌ها، آی پدها و... را توسعه دهند به همین دلیل قرار گرفتن سوئیفت در بین 10 زبان برتر دنیا کمی جای تعجب دارد.

طبق گزارشی که از تحقیقات redmonk به دست آمده است، 20 زبان برتر دنیا به شرح زیر است که البته java script در جایگاه نخست قرار دارد و سوئیفت به همراه Objective-C به صورت مشترک در جایگاه دهم.

سوئیفت یکی از 10 زبان برتر برنامه‌نویسی دنیا

سوئیفت یکی از 10 زبان برتر برنامه‌نویسی دنیا

Redmonk با توجه به سؤالاتی که در stackoverflow مطرح شده است و پاسخ‌های دریافت شده و تعداد پروژه‌هایی که در گیت هاب در حال کار است این آمارها را منتشر کرده است بنابراین با توجه به این آمارها نمی‌توان به صورت مشخص گفت که برنامه‌های نوشته شده با زبان سوئیفت در بین شرکت‌ها رواج زیادی دارند و یا حتی نیاز زیادی در این حوزه احساس می‌شود.

آمارها نشان می‌دهد که سوئیفت در بین تمامی زبان‌های دنیا تاکنون سریع‌ترین رشد را داشته است و طی این 4 سال توانسته است به لیست redmonk وارد شود در صورتی که ورود به این لیست کار بسیار دشواری است.

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: wired


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر