قابلیت Optimized Charging وان پلاس معرفی شد؛ ترفندی برای افزایش طول عمر باتری

قابلیت Optimized charging

وان پلاس به تازگی قابلیتی با نام Optimized Charging را معرفی کرده است که با یادگیری رفتار کاربر، طول عمر باتری را افزایش داده و از خرابی آن جلوگیری می‌کند.

باتری گوشی‌های هوشمند این‌ روزها به مراتب حجیم‌تر از قبل شده‌اند اما با این وجود هم ممکن است در طول روز با کمبود شارژ مواجه شویم. قسمت بدتر ماجرا اینجاست که بعد از گذشت مدتی و با فرسوده شدن باتری، سریع‌تر شارژ باتری تمام می‌شود. در این بین شارژ اشتباه گوشی هم بیشتر باعث فرسوده و خراب شدن آن می‌شود.

یکی از مسائلی که باعث خراب شدن باتری می‌شود، در شارژ ماندن گوشی برای مدت طولانی و در شرایطی است که باتری چند ساعت به صورت 100 درصد شارژ شده باشد و همچنان به برق متصل باشد. این اتفاق معمولا زمانی رخ می‌دهد که گوشی را به شارژ وصل می‌کنید و می‌خوابید و یا به هر دلیلی فراموش می‌کنید گوشی را از شارژ خارج کنید. البته کمپانی‌های مختلف با استفاده از روش‌های نرم افزاری سعی کرده‌اند تا اجازه ندهد که شارژ باتری به صورت طولانی مدت در 100 درصد بماند. این قابلیت را از سمت کمپانی‌های مختلفی همچون ایسوس، اپل و... دیده بودیم اما حالا وان پلاس ورژن جدیدی از این قابلیت را روی کار آورده است که جالب توجه است.

همانطور که گفتیم یکی از بدترین مسائلی که باعث خراب شدن باتری می‌شود، عدم استفاده درست کاربر از باتری و شارژ شدن گوشی تا 100 درصد و ماندن در شارژ در همین حالت برای طولانی مدت است. این روند برای باتری‌های لیتیوم یونی بسیار مضر است. حالا وان پلاس که این روزها با شاهکار جدیدش در نمایشگاه CES 2020، یعنی همان کانسپت وان با دوربین محو شونده، بر سر زبان‌ها افتاده است، قابلیت Optimized Charging را معرفی کرده است.

قابلیت Optimized Charging
قابلیت Optimized Charging در وان پلاس -

قابلیت Optimized Charging وان پلاس

این قابلیت به گونه‌ای است که درصد شارژ باتری را تنها در حالتی به 100 می‌رساند که واقعا نیاز باشد. در واقع این قابلیت رفتار شما را براساس آلارم‌های گوشی، تقویم و رفتارهای روزانه‌ی شما تحلیل می‌کند. بنابراین زمانی که موقع رفتن به رخت خواب، گوشی را به شارژ وصل می‌کنید، گوشی باتری را تنها تا 80 درصد شارژ می‌کند و بعد از آن روند شارژ شدن را متوقف می‌کند. حالا باتری کاملا یاد گرفته است که زمان بیدار شدن شما چه ساعتی است، بنابراین ادامه شارژ شدن را زمانی دوباره از سر می‌گیرد که می‌داند درست زمان بیدار شدن شما از خواب، باتری 100 درصد شارژ شده است.

این قابلیت در گوشی‌های وان پلاس 7 و 7 پرو در دسترس است و در گوشی‌های آینده وان پلاس هم نسخه اصلی و پایدار آن را شاهد خواهیم بود. به هر ترتیب اگر گوشی وان پلاس 7 و یا 7 پلاس دارید، برای فعال کردن این قابلیت (که البته نسخه بتا است)، کافی است از setting به قسمت باتری رفته و گزینه Optimized Charging را فعال کنید. ضمنا از همین طریق می‌توانید این قابلیت را غیرفعال کنید.

اخبار مرتبط:

بایدها و نبایدهای کالیبره کردن باتری گوشی؛ بررسی باورها درست و غلط

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: androidpolice


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر